انواع گچبری دور لامپ

بهترین طرح‌های گچبری دور لامپ ۱۴۰۳

فهرست

گچبری دور لامپ چیست؟

کنده کاری روی گچ روی دیوار و سقف از قدیم در اکثر خانه‌های قدیمی انجام می‌شد. این هنر زیبا باید توسط افراد متخصص و با استفاده از مواد مرغوب صورت می‌گرفت تا خروجی کار به بهترین شکل درآید. امروزه گچبری دور لامپ در بیشتر ساختمان‌ها به جهت زیبایی سقف محیط منازل انجام می‌شود. ترکیب هنر دست معماران و نور لوستر و لامپ زیبایی این اثر هنری را دوچندان می‌کند. در ادامه با جدیدترین گچبری دور لامپ آشنا می‌شوید.

برای آشنایی با ابزار گچبری کلیک نمایید.

گچبری یا طرح‌های فانتزی

اجرای گچبری دور لامپ با خلق طرح‌های منحصر به فرد سبب چشم نوازی سقف منازل شده و احساس خوشایندتری را به بیننده القا می‌کند. در حال حاضر گچبری دور لامپ از قالب قدیمی خود خارج شده و می‌توان با ایجاد طرح‌های فانتزی تحولی عظیم در صنعت گچبری به وجود آورد. از جدیدترین طرح‌های فانتزی و محبوب گچبری دور لامپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  •  استفاده از تکرار اشکال هندسی از جمله دایره، مستطیل، مربع و مثلث دور لامپ و یا لوستر
  • ایجاد نقش‌های برجسته گل و برگ که به نوعی تداعی کننده طبیعت است. این نقوش می‌تواند دارای جزئیات بوده و یا خیلی ساده و بدون پیچیدگی کنده کاری شود.
  • به کاربردن الحاقاتی نظیر آرم، تاج، حروف و اشکال مختلف بسته به سلیقه و روحیات مشتری
  • استفاده از طیف‌های مختلف رنگی به منظور جلوه بخشیدن به گچبری دور لامپ. گچکار می‌تواند به منظور تزئین دور لامپی هم از رنگ‌های روشن استفاده کند، هم از رنگ‌های تیره و هم از ترکیب هر دو طیف رنگی.
  • عمق دادن و جان بخشیدن به گچبری با کمک گرفتن از نقش و نگارهای سنگی، مرمری، خشتی و چوبی دور لامپ و یا لوستر
  • افزایش زیبایی گچبری دور لامپ با استفاده از متریالی همانند چوب، فلز و شیشه
گچبری دو ر لامپ فانتزی

گچبری گلویی یکی از جذاب ترین انواع گچبری بوده که در این مقاله به شرح آن می‌پردازیم.

انواع گچبری دور لامپی جدید

لوستر و گچبری به نوعی مکمل زیبایی یکدیگر هستند. در این بخش با انواع گچبری دور لامپ که در حال حاضر مرسوم هستند آشنا می‌شوید:

گچبری دور لامپ مربعی

دور لامپی مربع

جذاب ترین گچبری دور لامپ طرح مربعی است. این طرح در کنار دور لامپی ساده بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد. دور لامپی مربعی عموما به صورت ساده اجرا می‌شود. هرچند که نمونه شلوغ آن نیز دارای زیبایی خیره کننده ای می‌باش
گچبری دور لامپ گرد

دور لامپی گرد

این طرح به دلیل سخت بودن کاربرد کمتری دارد. با این حال عده ای ترجیح می‌دهند برای تزئین سقف منازل خود از دور لامپی گرد استفاده نمایند. استفاده از گچبری دور لامپی گرد با هر رنگی بیشتر در منازلی با سبک کلاسیک استفاده می‌شود.

گچبری دور لامپ مستطیلی

دور لامپی مستطیلی

رایج ترین و متداول ترین گچبری دور لامپی استفاده از طرح‌های مستطیلی شکل است. این طرح بر خلاف دور لامپی گرد برای گچبری سقف پذیرایی منازل با سبک مدرن استفاده می‌شود. رنگ انتخابی دور لامپی مستطیلی به عهده کارفرما می‌باشد.

گچبری دور لامپ ساده

دور لامپی ساده

زیبایی هر چیزی در سادگی است. اجرای دور لامپی ساده بهترین راه حل برای خلاصی از فضای خیلی یکنواخت می‌باشد. از مزیت دور لامپی ساده می‌توان به امکان استفاده در هر دو فضای مدرن و کلاسیک اشاره کرد.

گچبری طرح دور لوستر

گچبری دور لوستر همانند گچبری دور لامپ دارای طرح‌های متعددی است که باید بر اساس ابعاد سقف، شرایط نصب لوستر و سبک مورد نظر انتخاب شود. تلفیق گچبری رنگی دور لوستر با نور متسع شده از لوستر زیبایی سقف منزل شما را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر اسا طرح‌های ساده و طرح‌های پیچیده هر دو مناسب گچبری دور لوستر می‌باشند.

دور لامپی بدون راویز بهتر است یا با راویز؟

راویز متریالی فلزی است که عموما برای اجرای راحت تر گچبری دور لامپ و لوستر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یراق آلات در هر سبکی قابل اجرا می‌باشد. تنها عیب راویز سنگین کردن وزن سقف بوده که ممکن است در دراز مدت باعث مشکلاتی شود. با مشاوره صحیح قبل از اجرای گچبری دور لامپ توسط کارشناسان گروه الهه پیروز این مسئله به راحتی قابل حل شدن است.

قیمت گچبری دور لامپ

به‌طورکلی هزینه انجام گچبری دور لامپی بر اساس تخصص گچکار، ابعاد کار، متریال استفاده شده و نوع طرح سنجیده می‌شود. استفاده از رنگ در طرح گچبری و راویز بر قیمت نهایی می‌افزاید. گروه هنری الهه پیروز پس از بازید از نما و انتخاب طرح گچبری دور لامپ و لوستر از طرف شما هزینه نهایی را اعلام می‌کنند. این تیم علاوه بر اجرای گچبری، انواع نقاشی گچبری را با قیمت مناسب انجام می‌دهد.
 

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

نمونه‌هایی از دور لامپی‌های ساده و شیک

گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری ددور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ
گچبری دور لامپ

ما به علاقمندان آموزش می‌دهیم: آموزش گچبری مدرن با تیم الهه پیروز

گچبری مدرن از جمله هنرهای پرطرفدار در سال‌های اخیر است. شما می‌توانید با یادگیری این هنر زیبا مهارت خود را در این زمینه افزایش داده و به راحتی از آن کسب درآمد کنید. گروه الهه پیروز مفتخر به برگزاری دوره‌های آموزش گچبری توسط اساتید برجسته و مجرب می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها، زمان و شرایط ثبت نام با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

آدرس گروه هنری الهه پیروز؟

تهران، خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری، پلاک ۴

  1. استفاده از مواد درجه یک
  2. داشتن نمونه کارهای قوی
  3. استفاده از متخصصین دور دیده
  4. قیمت مناسب
  5. مجهز به ابزارآلات پیشرفته
۴/۵ - (۱ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*