گچبری گلویی

ناگفته های گچبری گلویی

فهرست

گچبری یکی از زیباترین هنرها در دکوراسیون داخلی است که در محیط های مختلف قابلیت اجرا دارد. دراین روش باایجاد کنده‌کاری‌های ساده بر روی گچ می توان طرح های زیبا و بدیعی را خلق کرد. چنانچه می خواهید با سبک گچبری گلویی، آشنا شوید تا انتهای این مطلب از الهه پیروز همراه ما باشید.

گچبری گلویی چیست

برای تغییر دکوراسیون داخلی بین سقف و دیوار از گچبری گلویی استفاده می کنند. با اجرای این نوع گچبری می توانید از ترک خوردن کنار و کنج دیوار و سقف جلوگیری کنید. گچبری گلویی در بخش های مختلف ساختمان مانند سر ستون ها،، سقف آشپزخانه، لبه های نور مخفی و … استفاده می شود. این سبک از گچبری جهت زیباتر ساختن نمای ساختمان و تغییر دکوراسیون در بسیاری از منازل انجام می شود.

درباره کاربردهای گچبری گلویی

گچبری گلویی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود و تنوع رنگ و طرح آن بسیار بالاست. با اجرای گچبری گلویی، دیوار و سقف از هم جدا شده و زیبایی منحصر به فردی به وجود می‌آید. این گچبری برای تنوع در دکوراسیون، جلوگیری از ترک خوردن کنج دیوار و جداسازی رنگ دیوار و سقف بسیار مفید است.با استفاده از گچبری گلویی، می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را بهبود بخشید و به طراحی دلخواه خود برسید

همه چیز درباره گچبری گلویی سقف پذیرایی

گچبری گلویی سقف پذیرایی

گچبری گلویی سقف پذیرایی را می‌توان به سبک سنتی و مدرن اجرا کرد. در سبک مدرن این مدل گچبری،طرح‌ها ساده و شیک‌تر هستند، ولی در سبک سنتی طرح‌ها شلوغ تر و جزئیات ظریف‌تر می باشند. نمادها و طرح‌هایی که در گچبری گلویی سقف پذیرایی استفاده می شوند باعث تغییر دکوراسیون و زیبایی روی سقف می گردند.

برای  کسب اطلاعات کامل  در زمینه گچبری، توصیه می کنیم که مقاله آموزش دوره گچبری مدرن را مطالعه نمایید.

گچبری گلویی

گچبری گلویی به عنوان یکی از روش‌های تزئین داخلی منزل در حال حاضر بسیار محبوب است. با استفاده از گچبری گلویی می‌توانید به سادگی و با قیمت مناسب دکوراسیون داخلی منزل خود را ارتقا بخشید. این روش علاوه بر زیبا و شیک بودن، می‌تواند از ترک خوردن کنار و کنج دیوار و سقف نیز جلوگیری کند.

گچبری گلویی در انواع مختلفی از جمله لبه‌های نور مخفی، سر ستون‌ها، کنج راهروها، سقف آشپزخانه و گچبری دور لوستر قابل اجرا است و در هر یک از این قسمت‌ها، زیبایی و جذابیت خاصی به منزل شما اضافه می‌کند.

گچبری گلویی دستی

 این نوع گچبری یکی از روش‌های خلاقانه و دستی برای تزئین دیوارهای داخلی ساختمان‌ها است. در این روش، گچبر با استفاده از دستان خود و با توجه به خلاقیت خود، قسمت‌های مختلف اتاق‌ها و ساختمان‌ها را تزئین می‌کند.

برای انجام این کار، گچبر در ابتدا آب و گچ را با نسبت دقیقی با هم مخلوط کرده و سپس خمیر کار خود را تهیه می‌کند. در مرحله بعد، گچبر خمیر را با دست به شکل دلخواه درست می کند و سپس از ابزارهای دستی ساده برای انجام کار کنده کاری و حکاکی استفاده می کند. فرد گچکار باید در سریعترین زمان، خمیر به دست آمده را شکل دهد تا سفت و سخت نشود. از این نوع گچبری برای تغییر دکوراسیون در بسیاری از ساختمان ها استفاده شده که  گچبری گلویی دستی موجب ایجاد جلوه ای خاص و زیبا در ساختمان می گردد.

گچبری گلویی پیش ساخته

گچبری پیش‌ساخته، یک روش مدرن، راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از گچبری گلویی دستی است که بسیاری از مردم طرفدار آن هستند. در این روش، مدل‌ها از قبل ساخته شده‌اند و فقط برای ساختمان‌ها کاربرد دارند.

در گچبری پیش‌ساخته، قالب‌ها با استفاده از گچ فشرده ساخته می‌شوند و سپس با استفاده از مواد اولیه دیگر، قالب‌بندی انجام می‌شود. برای این کار، از موادی مانند فوم‌های فشرده پلی استایرن، گچ، پلی‌یورتان و سایر مواد شیمیایی استفاده می‌شود. سپس با استفاده از چسب‌های ویژه، قالب‌ها به دیوارها چسبانده می‌شوند.

اگر می خواهید کاملا در مورد گچبری اطلاعات کسب کنید، مقاله پتینه گچبری برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

گچبری گلویی نور مخفی

در سال‌های اخیر، استفاده از رشته‌های نوری LED برای نورپردازی مخفی، جایگاه خود را در بین معماران داخلی و علاقمندان به طراحی فضای داخلی پیدا کرده است. گچبری گلویی، به‌عنوان روشی معمول و جذاب برای مخفی کردن رشته‌های LED، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از گچبری گلویی، می‌توان رشته‌های LED را به‌صورت مخفی در کنج‌ها و گوشه‌های یک اتاق یا فضای داخلی پنهان کرد. این روش با تلفیقی از هنر گچبری و مهندسی نورپردازی، به‌صورت چشم نوازی به فضا جلوه می‌دهد.

درباره ابزارهای برش در گچبری

در شغل گچ بری مانند سایر فعالیت ها بدون داشتن وسایل و ابزار حرفه ای مخصوص، کار با مشکل مواجه شده و در نهایت کیفیت مطلوب را نخواهد داشت. بنابر این انتخاب صحیح وسایل برش می تواند به  گچبر کمک کرده که کار بهتری را به مشتری تحویل دهد.از ابزارهای گچبری که در بسیاری از پروژه ها استفاده می شود ، می توان به دمبر، کاردک، نقالی، قاشقی و … اشاره کرد.

گچبری گلویی چه مدل هایی دارد؟

انواع گچبری گلویی 

گچبری گلویی مخصوص تزئین و زیباسازی دکور داخلی منزل است. این مدل گچبری به انواع مختلفی تقسیم می شود که در این بخش به آن اشاره می کنیم.

  1. دندان موشی

  2. برشی

  3. تخم مرغی

  4. حصیری و چدنی

  5. کلاسیک

پتینه گچبری و گروه پتینه کاری الهه پیروز

تیم  هنری الهه پیروز،یکی از برندهای معتبر در زمینه پتینه گچبری در مشهد است که توانسته با استفاده از خلاقیت هنرمندان خود  پروژه های پتینه کاری بسیار چشم نواز و جذابی را اجرا نماید. ما به شما اطمینان می دهیم که با توجه به سلیقه شما انواع پتینه دکوراتیو را پیاده سازی کرده، به طوریکه سال ها شوق و شور این تجربه در وجودتان زنده خواهد ماند. چنانچه می خواهید قسمتی از ساختمان خود را با پتینه کاری جلوه زیبایی دهید، با شماره زیر تماس گرفته تا همکاران ما به صورت کامل اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

جمع بندی

ما در این مقاله به صورت کامل در مورد گچبری گلویی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان گذاشتیم. امیدواریم از این مطلب بهره برده باشید و چنانچه هر سوالی در مورد پتینه گچبری داشتید، با کارشناسان ما تماس گرفته تا  به صورت دقیق و تخصصی به شما مشاوره دهند.

سوالات متداول

  1. نصب سریع و آسان
  2. طرح و رنگ متنوع
  3. دوام و ماندگاری طولانی
  4. انعطاف‌پذیری بدون محدودیت در اجرا

قیمت گچبری گلویی به طرح و مدل مورد نظر و متراژ پروژه مورد نظر  بستگی دارد و نمی توان قیمت ثابتی تعیین کرد.

تعمیرات سقف خانه

تنوع در دکوراسیون

جداسازی رنگ دیوار و سقف

 

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*