گچبری سقف پذیرایی چیست؟

گچبری سقف پذیرایی

فهرست

 همان طور که می‌دانید از زمان‌های گذشته، معماری سقف پذیرایی بسیار مورد توجه خانواده‌های ایرانی بوده است. به طوریکه گچبران حرفه ای تمام تلاش خود را می‌کردند که سقف پذیرایی جلوه و ظاهری عالی و جذاب را به خانه ببخشد. یکی از قسمت‌های مهم هر منزل، سقف ساختمان است که طراحی آن بر روی دکوراسیون ساختمان تاثیر زیادی می‌گذارد. چنانچه می‌خواهید با جدیدترین مدل‌های گچبری سقف پذیرایی آشنا شوید، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید. ما در این  مقاله صفر تا صد گچبری سقف را بررسی کرده تا راحت تر بتوانید از بین طرح‌های مختلف، بهترین گچبری را انتخاب کنید.

مزایا و معایب گچبری سقف پذیرایی

  1. گچ خاصیت رنگ پذیری سریع دارد و در نتیجه به راحتی می‌توان گچبری سقف پذیرایی را رنگ آمیزی کرد
  2. با هزینه بسیار کم می‌توانید دکوراسیون داخلی ساختمان را تغییر دهید.
  3. انعطاف پذیری بالای گچ باعث می‌شود که با استفاده از آن شکل‌ها و طرح‌های مختلفی را پیاده سازی کنید.
  4. عدم مقاوم بودن گچ در برابر رطوبت و آب
  5. برای اجرای نورمخفی، قاب بندی لامپ‌های سقفی می‌توان از گچبری سقف استفاده کرد.
  6. استفاده از گچ نامرغوب باعث ترک خوردن و تغییر شکل گچبری سقف می‌شود.
ابزار گچبری سقف پذیرایی چیست

ابزار گچبری سقف

برای اجرای گچبری سقف پذیرایی از ابزار و وسایل خاصی استفاده می‌شود که استفاده از آن‌ها به نقاش کمک می‌کند که طرح‌های مورد نظر را با مهارت خاص خود خلق کند. از پرکاربردترین ابزار گچبری سقف پذیرایی می‌توان به دمبر، ابزار نقالی، گونیا، کاردک، قاشقی اشاره کرد. استفاده از این وسایل به استاد و متخصص گچبری کمک می‌کند تا پروژه را بسیار سریع تر اجرا کند.

پتینه گچبری هنری استثنایی و ماندگار از جذاب ترین طرح‌های نقاشی سقف می‌باشد.

انواع گچبری سقف پذیرایی

گچبری سقف پذیرایی در ساختمان با طرح‌ها و سبک‌های مختلفی انجام می شود که در ادامه هریک از آن‌ها را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

گچبری ساده سقف پذیرایی

یکی از انواع گچبری‌های بسیار پرطرفدار، گچبری ساده سقف پذیرایی است. این سبک از گچبری بسیار ساده و زیبا بوده و برای اجرای آن، نیاز به بودجه کمتری نسبت به طرح‌های دیگر گچبری است. در این مدل گچبری سقف پذیرایی، از طرح‌ها و المان‌های ساده با کمترین نقش و نگار استفاده می‌شود. گچبری ساده سقف پذیرایی را به راحتی می‌توان با سبک‌های  مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد.

گچبری مدرن سقف پذیرایی

در گچبری مدرن سقف پذیرایی از خطوط و منحنی‌های صاف و شکسته، همراه با بهره گیری از طرح‌های انتزاعی  استفاده می‌شود. این سبک از گچبری برگرفته از شاخص و المان‌های روز دنیا است. در نظر داشته باشید هرگز المان‌های شلوغ را در طراحی گچبری مدرن سقف پذیرایی به کار نمی‌برند. تلفیق نورهای LED و هالوژنی در دکوراسیون ساختمان، باعث زیبایی بیشتر گچبری مدرن سقف پذیرایی می‌شود.

آموزش گچبری مدرن را می‌توانید توسط نقاشان حرفه ای گروه الهه پیروز فرا بگیرید.

گچبری سقف پذیرایی سلطنتی

گچبری سقف پذیرایی سلطنتی از لوکس‌ترین طرح‌های گچبری سقف است که برای فضاهایی با ارتفاع سه متر و بیشتر مناسب می‌باشد. در این نوع گچبری از نقاشی‌های خاص با رنگ‌های طلایی، بنفش، قرمز سلطنتی استفاده می‌شود.

گچبری سقف پذیرایی کوتاه    

در گچبری سقف پذیرایی کوتاه، طرح‌هایی را به کار می‌برند که فضا دلبازتر و سقف بلند تر به نظر برسد. اگر می‌خواهید که از گچبری سقف پذیرایی کوتاه در دیزاین ساختمان استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم، حتما از مدل‌های مدرن و ساده بهره بگیرید.

مدل‌های گچبری سقف پذیرایی

باتوجه به اینکه طرح‌های متنوع گچبری سقف پذیرایی، ظاهر یک فضا را به کلی تغییر می‌دهد و بر روی زیبایی دکوراسیون تاثیر مستقیم دارد. ما در این بخش برای آشنایی بیشتر شما سعی می‌کنیم که مدل ‌ای گچبری سقف پذیرایی را توضیح دهیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید بهترین سبک را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

 

گروه آموزش پتینه کاری الهه پیروز تمام تکنیک‌های نقاشی ساختمان را به شما آموزش می‌دهد.

گچبری سقف پذیرایی مستطیلی شکل

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گچبری که برای سقف سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شود، گچبری سقف پذیرایی مستطیلی شکل است. این سبک با دکوراسیون ساده و مدرن دیزاین شده و اجرای گچبری سقف پذیرایی مستطیلی شکل، موجب می‌شود که یک فضای کوچک بسیار بزرگ و دلباز نشان داده شود.

گچبری سقف پذیرایی مربع شکل

بعضی از سالن‌های پذیرایی، به صورت مربعی شکل می‌باشند که چیدمان وسایل در این فضاها بر اساس سبک مربع انجام می‌شود. استفاده از چیدمان مربعی شکل، موجب می‌شود که دکوراسیون را به راحتی بتوانید تغییر دهید و هر چند وقت یکبار مبلمان را عوض کنید.

برای آشنایی کامل با ناگفته‌های گچبری گلویی مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

گچبری سقف پذیرایی لوزی

از گچبری سقف پذیرایی لوزی در اطراف لوسترها یا گوشه‌های مختلف سقف سالن پذیرایی استفاده می‌شود. طرح لوزی در این نوع گچبری باعث شکستن سادگی و یکنواختی سقف سالن می‌گردد.

گچبری سقف پذیرایی دایره

از شکل هندسی دایره در طراحی و معماری بسیار استفاده می‌شود. نقاشان ساختمان ،در اطراف لوستر و لامپ‌ها گچبری سقف پذیرایی دایره را به کار می‌برند که قطعا این نوع گچبری، یکی از بهترین گزینه‌ها جهت تغییر دکوراسیون است.

پتینه گچبری

درباره رنگ آمیزی گچبری سقف

برخی از کارفرماها ترجیح به ساده بودن فضا می‌دهند و به همین دلیل از رنگ آمیزی گچبری سقف پذیرایی اجتناب می‌کنند. اما اگر بخواهید که طرح‌های موجود در گچبری سقف را برجسته نشان دهید، باید از رنگ آمیزی گچبری استفاده کنید. برای رنگ گچبری سقف پذیرایی در منازل لوکس، بهتر است که رنگ‌هایی مانند سرمه ای، زرشکی سلطنتی و طلایی را انتخاب کنید.

آموزش پتینه کاری به شما کمک می‌کند که هنری زیبا و پولساز را یاد بگیرید.

نمونه‌های گچبری سقف پذیرایی تیم پتینه کاری الهه پیروز

گروه الهه پیروز با استفاده از نقاشان حرفه ای خود، طرح‌های مختلف گچبری سقف پذیرایی را با بهترین کیفیت و متناسب با سلیقه مشتری اجرا کرده است. شما در این بخش می‌توانید، نمونه گچبری سقف که توسط تیم الهه پیروز انجام شده است را مشاهده نمایید. 

گچبری سقف پذیرایی با سبک جدید گروه الهه پیروز
نمونه کار گچبری سقف پذیرایی خاص توسط الهه پیروز
گچبری سقف پذیرایی با پتینه کاران گروه الهه پیروز
طرح های گچبری سقف پذیرایی توسط تیم الهه پیروز
گچبری سقف پذیرایی با نقاشان حرفه ای الهه پیروز
گچبری سقف پذیرایی با بهترین متریال توسط الهه پیروز
گچبری سقف پذیرایی با روش های جدید توسط تیم الهه پیروز
گچبری سقف پذیرایی با سبک جدید گروه الهه پیروز
گچبری سقف پذیرایی با بهترین کیفیت با گروه الهه پیروز
انواع گچبری سقف پذیرایی چگونه است؟

۱.گچبری ساده

۲.گچبری مدرن

۳.سلطنتی

۱.کاردک

۲.دمبر

۳.گونیا

۴.قاشقی

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*