رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

فهرست

یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها در هر منزلی پذیرایی ‌می‌باشد. بنابراین انتخاب رنگی جذاب و زیبا برای دیوار پذیرایی می‌تواند بر روی روحیه افراد خانواده تاثیر زیادی داشته باشد. در گذشته مردم بنا بر عادت فقط از یک رنگ برای نقاشی دیوار پذیرایی استفاده می‌کردند، ولی امروزه با توجه به تغییر سلیقه افراد ترکیب دو رنگ یکی از محبوب ترین سبک‌های رنگ آمیزی ساختمان به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید با بهترین ترکیب رنگ‌های دیوار پذیرایی آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. امروز می‌خواهیم درباره رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ صحبت کنیم.

ترکیب رنگ‌های محبوب در دیوار پذیرایی

۱. رنگ پذیرایی دیوار نسکافه ای

رنگ نسکافه ای به طلایی بسیار نزدیک است و ترکیب این دو رنگ می‌تواند حس  لوکس بودن را به فضا بدهد.

نسکافه ای دیوار پذیرایی دو رنگ
رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

۲. رنگ پذیرایی دیوار استخوانی

ترکیب رنگ استخوانی با رنگ‌های طیف کرم و خنثی می‌تواند یک محیط گرم و آرامش‌بخش را برای شما بسازد. استفاده از رنگ استخوانی دیوار هم باعث ایجاد زیبایی و گرمی بخشیدن به محیط اطراف می‌شود.

۳. رنگ پذیرایی دیوار یاسی

اگر برای رنگ پذیرایی دو رنگ خود از ترکیب یاسی و سفید استفاده کنید، محیطی دلچسب ایجاد می‌کنید.

 

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ
زرد رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

۴. رنگ پذیرایی دیوار زرد

رنگ زرد باعث ایجاد حس شادی و درخشندگی سالن پذیرایی می‌شود. اگر ترکیب زرد و سفید استفاده نمایید، این کار باعث می‌شود که فضای پذیرایی روشن تر نشان داده شود.

۵.رنگ پذیرایی دیوار صورتی

صورتی ملایم برای رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ رنگی آرام بخش و جذاب است. شما می‌توانید برای رنگ آمیزی پذیرایی خود از ترکیب صورتی و خاکستری استفاده کرده که باعث ایجاد حس آرامش و شادابی در فضا می‌شود.

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ
طوسی رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

۶. رنگ پذیرایی دیوار طوسی

یکی از ترکیب رنگ‌هایی که می‌توانید برای رنگ پذیرایی دو رنگ از آن استفاده کنید، رنگ سبز و طوسی است. این ترکیب رنگ باعث ایجاد حس طبیعت و زیبایی در فضا می‌شود.

 

۷. رنگ پذیرایی دیوار قهوه ای

ترکیب رنگ قهوه‌ای و بژ یکی از رنگ های پرطرفداری است که در بسیاری از خانه ها برای رنگ آمیزی پذیرایی استفاده می‌شود. این ترکیب رنگ باعث ایجاد حس گرما و دلنشینی در فضا گردد.

قهوه ای رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ
رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

۸. رنگ پذیرایی دیوار قرمز

شما می‌توانید برای نقاشی پذیرایی ترکیب قرمز و سفید را انتخاب کرده تا حس شادابی و قدرت را تجربه کنید.

۹. رنگ پذیرایی دیوار فیلی

رنگ فیلی در طیف رنگ طوسی قرار دارد و ترکیب آن با رنگ‌های گرم و سرد جذابیت زیادی ایجاد می‌کند.

.فیلی رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ
آبی رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

۱۰. رنگ پذیرایی دیوار آبی

ترکیب رنگ آبی و سفید یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ آمیزی ساختمان است که حس آرامش را در ساکنین ایجاد می‌کند.

 

 

توصیه‌های مهم انتخاب رنگ دیوار پذیرایی

  1. انتخاب رنگ روشن برای اتاق‌های کوچک و کم نور
  2. باتوجه به سبک دکوراسیون، رنگ را انتخاب کنید.
  3. دقت به روانشناسی رنگ
  4. از رنگ مکمل مبلمان و وسایل منزل استفاده کنید.
  5. به هارمونی رنگ‌ها و تناسب آن‌ها باهم بسیار دقت کنید.
  6. برای جذابیت بیشتر نقاشی ساختمان می‌توانید از ترکیب چند رنگ استفاده نمایید.
  7. توزیع متناسب رنگ‌های روشن و تیره در بخش های مختلف ساختمان
  8. توجه به چرخه رنگ

رنگ‌های آرامش بخش برای دیوار پذیرایی

رنگ‌های آرامش بخش برای دیوار پذیرایی می‌تواند به عنوان یک  بخش مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محیط زندگی شما مطرح باشد. انتخاب رنگ‌های مناسب برای دیوار پذیرایی می‌تواند حس آرامش و راحتی را برای ساکنین فراهم کند. در ادامه به برخی از رنگ‌های آرامش بخش برای دیوار پذیرایی اشاره می‌کنیم.

۱.ترکیب رنگ‌های شکلاتی، وانیلی، صورتی

این ترکیب رنگ یکی از بهترین رنگ‌های مورد استفاده برای پذیرایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از طیف‌های شکلاتی و بژ روی دیوار پذیرایی، موجب ایجاد آرامش در محیط می‌شود.

۲.ترکیب رنگ قهوه ای کرمی

اگر از طیف‌های قهوه ای، کرمی و خاکستری برای دیوار پذیرایی استفاده کنید، باعث می‌شود که فضایی آرام بخش و صمیمی را در ساختمان ایجاد کنید. مبل قهوه ای با کوسن‌های کرمی و خاکستری زیبایی پذیرایی را دوچندان کرده و فرش‌های برنزه ای رنگ به آن گرما می‌بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نقاشی ساختمان، مطالعه مقاله نقاش ساختمان حرفه ای  را از دست ندهید.

رنگ‌های خاص و مدرن برای دیوار پذیرایی

امروزه برای رنگ کردن دیوارهای سالن پذیرایی از رنگ های خنثی مانند سفید و نقره ای و برنزی و طلایی استفاده می‌شود که با دکوراسیون‌های مدرن بسیار مناسب می‌باشد. شما می‌توانید از رنگ یاسی برای نقاشی دیوار پذیرایی خود استفاده کرده که موجب می‌شود فضایی شاد و آرامش بخش را در منزل ایجاد کند. دکوراسیون سبز پذیرایی یکی از زیباترین انواع دکوراسیون های داخلی است که حس نشاط و سر زندگی را فضای پذیرایی منزل بوجود می‌آورد.

رنگ‌های پذیرایی سبک مدرن

رنگ‌های خنثی در سبک مدرن می‌تواند احساس سادگی و راحتی را در شما القا کند. رنگ‌هایی مانند قهوه ای، کرم، نقره ای، بژ، سفید به عنوان رنگ‌های غالب در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شوند که می‌توان‌ آ‌ن‌ها را به عنوان رنگ پس زمینه در نظر گرفت تا درساختمان جلوه بیشتری داشته باشند. استفاده از طیف رنگ خنثی در سبک مدرن موجب می‌شود تا به راحتی بتوان رنگ‌های مختلف را در فضا با یکدیگر ترکیب کرد.

رنگ‌های پذیرایی سبک کلاسیک

رنگ‌های سبک کلاسیک همیشه می‌تواند همواره جذاب، ساده و شیک باشد. یکی از انواع ترکیب رنگ‌های کلاسیک، رنگ سیاه و سفید است که  در عین سادگی هرگز از مد نیفتاده و به عنوان یکی از بهترین ترکیب رنگ ها در پذیرایی استفاده می‌شود. کنتراست‌های متنوعی که در کنار ترکیب رنگ سیاه و سفید می‌توان ایجاد کرد، باعث کلاسیک شدن این دو رنگ می‌شود. از جمله ترکیب رنگ‌های سبک کلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. رنگ بژ با آبی،سبز، خاکستری
  2. سفید شیری با قهوه‌ای و سبز
  3. سفید با نارنجی و سرمه ای
  4. سبز زیتونی و زرد

درباره روانشناسی رنگ چه می‌دانید؟

 

روانشناسی رنگ، شاخه‌ای از روانشناسی است که بر روی تأثیر رنگ‌ها بر حالت روحی و رفتار افراد تمرکز دارد. رنگ‌ها به عنوان عوامل بصری در محیط‌های مختلف، می‌توانند بر تغییر حالت روحی افراد تأثیر بگذارند. در ادامه به برخی از تأثیرات رنگ‌ها بر حالت روحی افراد اشاره می‌کنیم:

۱. قرمز

 قرمز یکی از رنگ‌های پرانرژی است و با افزایش ضربان قلب و فشار خون همراه است. این رنگ می‌تواند افراد را برانگیخته و خشمگین کند، ولی همچنین می‌تواند حس عشق و علاقه را نیز ایجاد کند.

۲. آبی

آبی از رنگ‌های آرامش بخش است و با تعادل و آرامش درونی همراه است. این رنگ می‌تواند برای کاهش استرس و اضطراب مؤثر باشد.

۳.سبز

سبز نیز یکی از رنگ‌های آرامش بخش است که با طبیعت و بازسازی همراه است. این رنگ می‌تواند حس آرامش و تعادل را در افراد ایجاد کند.

۴. زرد

 زرد از رنگ‌های شاد می باشد که با افزایش انرژی و خلاقیت همراه است. این رنگ می‌تواند حس شادابی و انرژی را در افراد ایجاد کند.

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ
رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

نکات طلایی نگهداری و ماندگاری رنگ دیواری

 

برای نگهداری و ماندگاری رنگ دیواری، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.

  1. پیش از شروع نقاشی دیوار، باید دیوار را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گونه چربی، گرد و غبار و یا اثر دیگری روی دیوار باقی نماند.
  1. برای حفظ ماندگاری رنگ دیواری، باید قبل از انتخاب رنگ به خاصیت‌های رنگ مانند مقاومت به رطوبت  و دوام  آن دقت کنید.
  1. برای افزایش ماندگاری رنگ دیواری، باید از نور خورشید و گرمای مستقیم نور خورشید، جلوگیری کنید.
  1. برای حفظ رنگ دیواری، باید از شستشوی دیوار با آب و صابون خودداری کنید و به جای آن از پاک کننده‌های خاص برای شستشو استفاده کنید.
  1. برای حفظ رنگ دیواری، باید از تماس و برخورد اجسام سنگین با دیوار خودداری کنید.
  2. در صورتی که رنگ دیواری دچار خراش شده و یا آسیب دیده‌است، باید به سرعت تعمیر شود تا خراش راهی برای فرسایش رنگ دیواری نشود.

برای نقاشی دیواری منزل و نقاشی دیوارهای آشپزخانه به گروه الهه پیروز مراجعه کرده تا بهترین کیفیت را شاهد باشید.

پتنیه روی دیوار پذیرایی

پتینه کاری یک روش رنگ آمیزی است که باعث ایجاد بافت روی سطح دیوار می‌شود و می‌توان آن را با استفاده از رنگ‌های مختلف مانند رنگ پلاستیک، رنگ روغن و رنگ اکریلیک اجرا کرد. پتینه کاری از تکنیک‌های مختلفی تشکیل شده است که با توجه به سلیقه خودتان و دکوراسیون پذیرایی منزل می‌توانید هریک از مدل‌های پتینه کاری را انتخاب کنید.

با اجرای پتینه کاری روی دیوار پذیرایی، می‌توان قسمت‌های ترک خورده و عیوب دیوار را پوشش خوبی داد و آن‌ها را پنهان کرد. با استفاده از هنر پتینه کاری می‌توان بافت، طرح و رنگ دلخواه خود را بر روی دیوار پیاده کرد و چنانچه کمی خلاقیت در پتینه کاری داشته باشید، طرحی بکر و متفاوت را می‌توانید ایجاد کنید.

گروه هنری الهه پیروز

در این مقاله در مورد انواع رنگ پذیرایی دیوار دو رنگ صحبت شد. گروه پتینه کار حرفه ای الهه پیروز، یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه نقاشی ساختمان و پتینه کاری است. این برند با استفاده از تیم حرفه ای خود، توانسته پروژه‌های مختلفی را در مشهد و تهران با بالاترین کیفیت اجرا کند. این شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان، تمام سعی خود را می کند تا از سبک‌های نوین پتینه کاری در پروژه‌ها استفاده کرده و بهترین رنگ و طرح را برای پتینه کاری ساختمان انتخاب می‌کند. اگر قصد دارید که از خدمات گروه هنری الهه پیروز، بهره ببرید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما در زمینه پتینه کاری و نقاشی ساختمان مشاوره دهند.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

آدرس گروه هنری الهه پیروز؟
  1. بررسی فضا اجرا 
  2. بررسی و نمایش مدل ها به کارفرما 
  3. طراحی با توجه به سلیقه کارفرما 
  4. اجرا و پیاده سازی 

در پتینه کاری می‌توان علاوه بر تغییر رنگ سطح، بافت آن را عوض کرد. کاربردهای پتینه کاری در مقایسه با رنگ بسیار بیشتر است .

بله. برای مشاوره چیدمان داخلی می‌توانید با شماره ۰۹۱۵۶۵۹۹۲۳  در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*