نقاش ساختمان حرفه ای

نقاش ساختمان حرفه ای

فهرست

 

یکی از دغدغه افرادی که قصد رنگ آمیزی ساختمان خود را دارند، این است که چگونه بهترین نقاش را برای منزل خود انتخاب کنند؟

برای پاسخ به این پرسش،ما در این مقاله صفر تا صد ویژگی نقاش ساختمان حرفه ای را بررسی می کنیم تا با استفاده از این اطلاعات سریع تر بتوانید ماهرترین نقاش را درشهر خود پیدا کنید. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

نقاش حرفه ای چه خصوصیاتی دارد؟

ویژگی های نقاش حرفه ای

  1. رنگ شناسی
  2. دانش و تخصص در کار
  3. شناخت هنرهای تجسمی و تصویری
  4. خلاقیت
  5. صبر و پشتکار
  6. آشنایی با سبک ها و ابزارهای نقاشی
  7. دارای دید دقیق هنری و نگاه موشکافانه

گروه پتینه و نقاشی الهه پیروز

گروه نقاشی و پتینه الهه پیروز همواره در تمام پروژه ها تلاش خود را می کند تا با استفاده از نقاشان ساختمان حرفه ای بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه دهد.این شرکت در زمینه های مختلف پتینه و نقاشی ساختمان در مشهد و تهران فعالیت می کند و آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد. درصورتیکه قصد دارید جلوه ای زیبا و چشمگیر به ساختمان خود ببخشید، با شماره های زیر تماس گرفته تا همکاران مابه شما مشاوره تخصصی دهند.

جهت اطلاع از نحوه آموزش نقاشی دیواری منزل خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

مراحل اجرای نقاشی ساختمان

آماده‌سازی محل

تاسیسات قابل جداسازی  ساختمان مثل کلیدها و پریزها را از دیوار جدا کنید. مسلما  رنگ‌آمیزی بر روی سطوح بدون مانع ، باعث افزایش سرعت کار می شود.

تمیز کردن سطوح

دیوار را با  استفاده از دستمال تمیز که به  آب گرم و مایع شوینده  آغشته است، به آرامی پاک کنید. برای این کار دستمال را از بالای دیوار به پایین کشیده تا تا گرد و غبار و آلودگی‌های آن تمیز شوند.

پوشاندن لبه‌ها با چسب نواری

برای اینکه لبه های کار تمیز تر بشود، بهتر است که در  در پایین و بالای  پنجره‌ها، دیوار یک لایه نوار چسب  بچسبانید. در هنگام استفاده از نوار چسب دقت کنید که آن را صاف بچسبانید تا لبه‌های کار تمیز بماند.

بتونه کاری

دیوارهای پوسته پوسته شده و ترک خورده را با استفاده از یک ماده پرکننده مانند بتونه بپوشانید. بتونه کاری یکی از مراحل بسیار مهم در نقاشی  ساختمان است. اگر بتوانید این مرحله را با دقت و درستی انجام دهید،قطعا بر روی نتیجه کار تاثیر خواهد داشت. بتونه یک ماده خمیری شکل است که از ترکیب ترکیب پودر مل و روغن یا آب ساخته شده است و جهت پوشاندن ترک‌خوردگی، آسیب‌های وارد شده به دیوار استفاده می شود.این خمیر در سه نوع پلاستیک، روغنی، اکریلیک ساخته می‌شود و نوع بتونه‌ مورد استفاده، باید با رنگی که بر روی آن اجرا می‌شود مطابق داشته باشد. برای انجام بتونه، باید آن را با کاردک و در جهت عمودی از پایین به بالا به محل  آسیب دیده‌ بزنید. حداقل ۶ ساعت صبر کنید تا دیوار کاملا خشک شود.بعد از خشک شدن کاغذ سنباده را به آرامی بر روی قسمت بتونه شده بکشید تا سطح آن صاف و یکدست شود.

اجرای پرایمر

معمولاً در نقاشی دیوارهای داخلی از پرایمر،  جهت دوام رنگ جدید و کاهش تعداد دفعات رنگ آمیزی استفاده می شود. برای اجرای پرایمر باید از غلتک استفاده کنید تا لایه ای یکنواخت  از آن بر روی دیوار ایجاد شود. به این نکته توجه کنید که پرایمر حتما به صورت یکدست اجرا شود تا رنگ بعدی به طور هموار بر روی آن بنشیند. بعد از اجرای  پرایمر معمولا ۴ ساعت باید صبر کرد تا دیوار به خوبی خشک شود. به این مسئله دقت کنید که  اجرای رنگ بر روی پرایمری که کاملا خشک نشده باشد، باعث باعث پوسته پوسته شدن آن می گردد.برای خشک شدن سریع‌ پرایمر، بهتر است که از هواکش استفاده کنید.

انتخاب رنگ

برای رنگ‌آمیزی ساختمان باید رنگی را انتخاب کنید که با مکان مورد نظر  بیشترین هماهنگی را داشته باشد.اغلب  رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک و رنگ‌های تیره‌تر برای فضاهای باز مناسب تر است. در مورد  انتخاب نوع رنگ نیز، معمولا برای دیوارها از رنگ‌های روغنی و سقف از رنگ‌های پلاستیک استفاده می‌شود.

آماده‌سازی رنگ

در این مرحله رنگ های مختلف را را با یکدیگر مخلوط کنید.  برای این کار از یک میکسر رنگ برقی یا همزن دستی استفاده کرده تا رنگ ها به شکل یکنواخت با هم مخلوط شوند. اگر مواد به درستی و دقیق با هم مخلوط شوند، این کار از جدا شدن روغن و رنگدانه‌ها جلوگیری می کند و درنتیجه منجر به پوشاندن بهتر و یکدست شدن سطح نهایی می‌شود.

رنگ‌آمیزی ساختمان

در این مرحله نوک قلم‌مو را در حدود پنج سانت درون رنگ کرده  و سپس رنگ اضافی را بگیرید. با قلم مو گوشه‌های دیوار و سقف را  با دقت رنگ کنید. برای این کار باید از یکی از گوشه‌های فوقانی مکان مورد نظر شروع کنید. در ادامه فضای داخلی دیوارها را با کمک غلطک و استفاده از الگوی متناوب “M” یا “W” نقاشی می کنید. بهترین روش برای رنگ کردن با غلطک این است که آن را به جلو وعقب حرکت دهید.

لایه‌های بعدی رنگ

با توجه به اینکه چقدر می‌خواهید رنگ جدید ضخیم باشد، از دو یا سه لایه رنگ می توانید استفاده کنید. در این مرحله  ابتدا لبه‌های بیرونی را رنگ کنید و بین اجرای لایه‌ها حدودا ۲ تا ۴ ساعت صبر کرده تا لایه های قبل به خوبی خشک شود.

خشک شدن رنگ

برای خشک شدن رنگ معمولاً بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارید و به این نکته توجه داشته باشید که در این مدت با دیوار برخوردی به وجود نیاید. سپس نوار چسب‌های لبه‌ها را  بر دارید و لوازمی که از دیوار جدا کرده بودید مانند پریز و کلید را در محل خود قرار دهید.

 

نمونه نقاشی حرفه ای ساختمان

در این بخش برای آشنایی بیشتر، نمونه های نقاشی حرفه ای ساختمان را می توانید مشاهده کنید.

 

 

 

 
 
پتینه و نقاشی ساختمان
نمونه رنگ آ میزی حرفه ای ساختمان
پروژه های مختلف نقاشی حرفه ای ساختمان
اصول انتخاب رنگ در اجرای نقاشی ساختمان مدرن

 

اصول انتخاب رنگ در  نقاشی ساختمان

 

  1. برای زیبایی بیشتر دکوراسیون ساختمان بهتر است که از  رنگ‌های خنثی مانند بژ، سفید  یا رنگ هایی با رگه های قهوه ای استفاده کنید.
  2. شناخت چرخه رنگ به شما کمک می کند تا با هارمونی رنگ ها بیشتر آشنا شوید و راحت تر بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.
  3. آشنایی با مشخصه های رنگی مانند گرمی و سردی، تیرگی، روشنی می تواند به شما در زمینه انتخاب رنگ مناسب کمک کند.
  4. رنگ های روشن فضا را بزرگ تر و رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند.
  5. اگر قصد فروش خانه را دارید بهتر است رنگ سفید یا کرم را برای نقاشی ساختمان انتخاب نمایید.
  6. برای ایجاد محیط آرامش بخش، حتما از طیف های مختلف یک رنگ استفاده کنید.
  7. برای رنگ‌آمیزی اتاق‌ها می‌توانید از رنگ‌های روشن همچون یاسی، آبی، شیری و…استفاده کنید.
  8. در رنگ آمیزی ساختمان حتما خلاقیت داشته باشید، مثلا رنگ برخی دیوارها را تیره‌تر یا روشن‌تر از بقیه بزنید.
  9. رنگ های روغنی در مقایسه با انواع دیگر رنگ، بوی تندی داشته و دیرتر خشک می شوند. اما تمیز کردن این نوع رنگ ها بسیار راحت تر است.

سوالات متداول

  1. پتینه قابلیت شستشو دارد.
  2. پتینه در مقایسه با نقاشی دیواری معمولا بسیار شیک و زیباتر است.
  3. هزینه پتینه کاری اغلب از نقاشی دیواری بیشتر است.
  4. پتینه را می توان برای تمام سطوح چوبی،. پلی. استر، سفال، دیوار، سقف اجرا کرد. در حالیکه نقاشی دیواری قابلیتی را ندارد.
  5. پتینه حالت کهنگی و خوردگی به سطوح می دهد.

دستمرد نقاشی حرفه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره شده است.

  1. متراژ فضا
  2. جزئیات و سختی کار
  3. نوع و کیفیت رنگ مصرفی
  4. مقدار رنگ
  5. بافت دیوار

 

استفاده از طرح سایه روشن با رنگ‌دلخواه(تکنیک آمبره)

به کاربردن شابلون های دست ساز

 

بعضی از نقاشان قیمت رنگ ساختمان را  به دلیل مبتدی بودن در کار یا  استفاده از متریال نامرغوب خیلی کمتر از تعرفه اتحادیه نقاشی ساختمان می گیرند که عدم انتخاب درست نقاش می تواند مشکلات زیر را برای  ساختمان شما ایجاد کند.

دوام و ماندگاری پایین رنگ

پوسته پوسته شدن رنگ بعد از مدتی

نیاز به رنگ آمیزی مجدد ساختمان

 

  1. جستجو در گوگل
  2. سرچ کردن در شبکه های مختلف اجتماعی
  3. مشورت گرفتن از دوستان و آشنایان
  1. سریع خشک شدن
  2. قابلیت استفاده در بیشتر سطوح
  3. بدون بو و حساسیت

 

  1.  پلاستیک
  2. روغنی
  3. اکریلیک
  4.  مولتی کالر

 

این رنگ ها، همانطور که از نامشان مشخص است، ترکیبی از چند رنگ  هستند. ظاهر این رنگ ها برجستگی ای داشته و بیشتر جنبه تزیینی دارند.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*