پتینه مدرن

درباره پتینه مدرن

فهرست

 هنر پتینه کاری یکی از روش های جذابی است که آن را می توان جایگزین رنگ آمیزی دانست. پتینه در بین معماران، به عنوان هنر کهنه کاری شناخته می شود که با استفاده از رنگ های مختلف و متریال دیگر می توان به سطوح حالتی کهنه و آنتیک بخشید. پتینه کاری به انواع مدرن و کلاسیک تقسیم می شود که در ادامه ویژگی های هریک از آن ها را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.برای آشنایی کامل با پتینه مدرن، تا انتهای این مقاله  از الهه پیروز همراه ما باشید.

همه چیز در مورد پتینه مدرن

درباره هنر پتینه مدرن

پتینه مدرن به رنگ و طرح خاصی محدود نمی شود و بر روی سطوح مختلف از شیشه تا چوب می توان آن را اجرا کرد.  برای پیاده سازی پتینه مدرن از عناصری مانند طرح فرشته و آسمان، پوشش ابر و باد  و … بر روی سطوح استفاده می شود. سرعت انجام کار در این نوع پتینه کاری بسیار زیاد است و همچنین  این سبک از پتینه کاری  به دلیل طرح های متنوع آن طیف وسیعی از سلایق مشتریان  را پوشش می دهد.

مقایسه پتینه مدرن و کلاسیک

پتینه کاری به دو نوع مدرن و کلاسیک تقسیم می شود. در سبک کلاسیک با استفاده از تکنیک های خاص به نمای داخلی ساختمان جلوه ای قدیمی داده می شود. پتینه کلاسیک به پتینه فویل طلا مشهور است و اغلب از رنگ های طلایی برای اجرای آن استفاده می کنند. برای پیاده سازی پتینه کاری کلاسیک، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارید و برای افرادی که علاقه مند به طرح های سنتی و کلاسیک هستند، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در پتینه کاری مدرن، بر خلاف نوع کلاسیک به راحتی می توانید از رنگ های مختلف بهره ببرید.  این مدل پتینه  از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است و می توان آن را بر روی سطوح مختلف اجرا کرد.

برای آشنایی کامل با تکنیک های پتینه کاری مطالعه مقاله آموزش پتینه کاری  برای شما بسیار مفید خواهد بود

انواع اصلی پتینه مدرن

پتینه مدرن دارای انواع مختلفی مانند اسفنج، طرح سنگ، پلاستر با شابلون و … می باشد. شما می توانید با توجه به سلیقه خود هریک از آن ها را برای فضای داخلی ساختمان انتخاب کرده و از طرح های آن لذت ببرید.

ویژگی های پتینه مدرن

 امروزه پتینه مدرن نسبت به کلاسیک، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و این سبک از پتینه کاری دارای ویژگی های مختلفی است که در ادامه به آن اشاره شده است:

  1. تمیز کردن و شستشو آسان
  2. اجرا پتینه کاری روی ستون ها
  3. دوام و ماندگاری بالا
  4. دارای طرح ها و رنگ های متنوع
  5. استفاده از ابزار برای ایجاد طرح برروی سطوح

چنانچه می خواهید با صفر تا صد پتینه کاری چوب آشنا شوید حتما مقاله آموزش پتینه روی چوب را مطالعه نمایید

پتینه مدرن چه کاربردی دارد

کاربردهای پتینه مدرن

 از پتینه مدرن به دلیل تنوع طرح و رنگ، می توان بر روی ستون، سقف و دیوارهای اماکن مختلف مثل سالن های کنفرانس، منازل،شرکت ها و … استفاده کرد. زیبایی  و ماندگاری  پتینه مدرن باعث شده است که بتوانید در فضاهای گوناگون به آسانی از این سبک برای زیباسازی دکوراسیون استفاده نمایید.

اگر قصد دارید که طرح های زیبایی را بر روی دیوار خانه خود اجرا نمایید ما به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله پتینه دیوار را از دست ندهید

چه ابزار و وسایلی برای پتینه کاری به روش مدرن لازم است؟

باتوجه به نوع تکنیک مورد استفاده، از ابزارهای مختلفی می توان برای اجرای پتینه کاری مدرن بهره برد. به عنوان مثال، برای پتینه کاری با پارچه و اسفنج، رنگ، پارچه نیاز است. در پتینه کاری پلاستر، باید از خمیر پتینه، شابلون و کاردک استفاده کنید. بنابر این می توان گفت که وسایل لازم برای اجرای پتینه مدرن به تکنیک و روش اجرا بستگی دارد.

جمع بندی

سبک مدرن پتینه کاری در حال رشد است و روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای اجرای این هنر بر روی سطوح و بخش‌های مختلف فضا وجود دارد. ما در این مقاله به مقایسه پتینه کلاسیک و مدرن پرداختیم و همچنین اطلاعات مفیدی را در زمینه پتینه کاری مدرن به شما ارائه دادیم. اگر از مقاله پتینه مدرن استفاده کرده اید، لطفا برای  آشنایی بیشتر  آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

سوالات رایج

بله. شما می توانید برای اطلاع از دوره های پتینه مدرن با شماره ۰۹۱۵۶۵۹۹۱۲۳  تماس بگیرید.

  1. شستشوی راحت
  2. دوام بالا
  3. طرح های زیبا و متنوع
امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*