بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل

بهترین ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون خانه

فهرست

به‌طورکلی توجه به ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل اعم از سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن و مینیمال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از ترکیب رنگ مناسب جلوه چیدمان منزل شما را دوچندان می‌کند. در نظر داشته باشید ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل باید به گونه ای باشد که علاوه بر همخوانی با سبک انتخابی، حس آرامش را به ساکنین خانه القا کند. استفاده از رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای این منظور است. این مقاله شما را با رنگ‌های مناسب برای اتاق پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب آشنا می‌کند.

برای آشنایی با دکوراسیون نئوکلاسیک که بین سبک کلاسیک و مدرن قرار دارد این مقاله را مطالعه نمایید.

اهمیت ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل

به دلیل سپری کردن زمان زیاد اعضای خانوار در منزل پس از گذراندن یک روز کاری شلوغ و اتفاقات ریز و درشت در طول روز، باید این مکان مملو از حس آرامش و امنیت باشد. ورود به خانه ای با چیدمان مناسب و استفاده از رنگ‌های ملایم با هارمونی خاص این حس آرامش را دو برابر کرده و تداعی کننده لحظات لذت بخش می‌باشد. ترکیب رنگ چیدمان منزل اثر عجیبی بر خلق و خوی افراد نیز دارد. رنگ‌های تند و زننده و استفاده از چندین رنگ به صورت افراطی به طور ناخودآگاه شخص را عصبی می‌کند. از طرف دیگر استفاده از رنگ‌های روشن در منازل کوچک به بزرگ جلوه دادن محیط نیز کمک می‌کند. در ادامه شما را از بهترین رنگ‌ها برای رنگ آمیزی دکوراسیون خانه مطلع می‌سازیم.
بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل

مناسب ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه

به دلیل وجود طیف‌های رنگی متفاوت ممکن است کاربر برای ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل دچار سردرگمی شود. از مناسب ترین رنگ‌ها برای فرنیش و  چیدمان منزل با هر سبکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • طیف رنگی سبز، تداعی کننده طبیعت بکر: استفاده از طیف‌های مختلف رنگ سبز به همراه رنگ‌های مکمل و متضاد مانند سفید، زرد، نارنجی، فسفری و آبی می‌تواند طبیعت را برای مخاطب تداعی کند. به‌طورمثال سبز سیر برای دکوراسیون منزل به سبک مدرن، سبز زیتونی به منظور ایجاد سبک کلاسیک خاص و سبز فسفری برای فضاهای مینیمال مناسب است. دقت داشته باشید حتما در کنار رنگ سبز از رنگ‌های ذکر شده خصوصا سفید و زرد زیاد استفاده نمایید تا دکوراسیون از یک رنگی دربیاید.
  • خاکستری رنگی خنثی و پرطرفدار: این رنگ به دلیل آرامش بخش بودن و ترکیب راحت با سایر رنگ‌ها محبوبیت زیادی دارد. همچنین رنگ خاکستری را می‌توان در تمامی فضاها از جمله پذیرایی، نشیمن اتاق خواب و آشپزخانه به کار برد. ترکیب تناژ رنگ خاکستری با سفید، صورتی کم حال، آبی روشن و قرمز بسیار شیک و منحصر به فرد می‌باشد. استفاده از این رنگ با رنگ سفید و به طور کل رنگ‌های روشن اتاق پذیرایی کوچک را بزرگ نشان می‌دهد.
  • قهوه ای رنگی پرکاربرد و شیک: در صورتی که دکوراسیون منزلتان بیشتر از وسایل چوبی استفاده کرده اید بهتر است دیزاین منزل را با رنگ قهوه ای تکمیل نمایید. استفاده از رنگ‌های کرم، طلایی و سفید به همراه تم قهوه ای برای سبک‌های کلاسیک و روستیک بسیار مناسب است.
  • سفید آرامش بخش بی پایان: این رنگ که نشان دهنده پاکیزگی و حس آرامش است در تمام سبک‌ها قابل استفاده بوده و ترکیب آن با رنگ بنفش، صورتی، مشکی، آبی، نارنجی، قرمز، زرشکی و شتری زیبایی خیره کننده ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. از مزیت رنگ سفید می‌توان به  همخوانی این رنگ با تمام رنگ‌ها اشاره کرد که می‌توان از هر رنگی در کنار رنگ سفید با خیال راحت استفاده نمود.
بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل(پذیرایی)

مناسب ترین ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی

این بخش از خانه به دلیل اینکه هم مهمانان هم ساکنین منزل ساعت طولانی در آن قرار دارند از توجه ویژه ای در چیدمان و انتخاب رنگ مناسب بر خوردار است. در واقع پذیرایی اصلی ترین بخش در هر خانه ای محسوب می‌شود. ترکیب رنگی استفاده شده در اتاق پذیرایی باید متناسب با سبک انتخابی بوده و از سه طیف رنگی استفاده نمود.
  1. استفاده از رنگ‌های غالب: در نظر داشته باشید رنگ دیوار اتاق پذیرایی، سرویس مبلمان و سایر لوازم اصلی در این مکان باید از رنگ غالب و پایه استفاده شود.
  2. استفاده از رنگ‌های کمکی: رنگ دوم و یا کمکی به منظور تکمیل رنگ غالب در لوازم دیگر پذیرایی استفاده می‌شود. مثلا اگر رنگ غالب دکوراسیون مشکی است می‌توان از سفید یا قرمز به عنوان رنگ کمکی در وسایلی مانند آباژور استفاده نمود.
  3. استفاده از رنگ‌های تزئینی: کوسن‌ها و سایر اکسسوری‌ها باید با رنگ‌هایی مانند کرم، شتری، طلایی، قهوه ای، طوسی، آبی یا سفید انتخاب شوند.

چیدمان پذیرایی مستطیلی با این ترفندها زیبا و چشم نواز می‌شود.

بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل(آشپزخانه)

مناسب ترین ترکیب رنگ در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان قلب خانه باید دارای رنگی متناسب با فضای منزل بوده و به نوعی از رنگ‌های روشن به منظور ایجاد نور و تمیزی بیشتر استفاده کرد. رنگ سفید مناسبترین رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه، خصوصا آشپزخانه کوچک است. در وهله بعدی رنگ صورتی، کرم، سبز، طوسی، آبی و طلایی می‌تواند رنگی مناسب برای دیزاین وسایل آشپزخانه باشد. این رنگ‌ها در کنار رنگ سفید بسیار جلوه مطلوبی دارد. رنگ مشکی نیز در آشپزخانه‌هایی به سبک مدرن با متراژ بزرگ نیز به کار می‌رود.

برای آشنایی با نکات طلایی چیدمان آشپزخانه کوچک اینجا کلیک نمایید.

بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل(اتاق خواب)

مناسب ترین ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

همانطور که می‌دانید ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل نباید در تمام قسمت‌های خانه یکسان بوده و هر بخش باید دارای رنگ مجزایی باشد. مثلا رنگی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید با رنگ اتاق پذیرایی و اتاق‌های خواب متفاوت باشد تا خانه دچار یکنواختی نشود. در انتخاب رنگ برای اتاق‌های خواب باید وسواس زیادی به خرج داده و از رنگ‌هایی که احساس آرامش را تقویت می‌کند استفاده نمایید. چرا که رنگ استفاده شده در دیوارها و سرویس خواب بر کیفیت خواب نیز به طور مستقیم تاثیرگذار است.
 
بنابراین انتخاب رنگ‌های خنثی و روشن مانند طوسی، صورتی کم حال، آبی روشن، کرم و سفید بهترین گزینه برای اتاق خواب است. دقت داشته باشید رنگ اتاق خواب باید بر اساس جنسیت و سن افراد نیز تعیین شود. به طور مثال رنگ صورتی برای دختران کوچک و آبی روشن برای پسران خوردسال مناسب می‌باشد. حال آنکه رنگ سفید، طوسی و یا کرم برای نوجوانان و جوانان مناسب می‌باشد. استفاده از رنگ‌های تیره و رنگ‌های جیغ مانند مشکی و قرمز پر رنگ به هیچ وجه برای دیزاین اتاق خواب مناسب نمی‌باشد.
بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل(نکات مهم)

مهم ترین نکات انتخاب ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل

از نکات ضروری برای ترکیب رنگ دکوراسیون در دکوراسیون منزل و انتخاب بهترین ترکیب رنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. استفاده از نورپردازی با توجه به سبک انتخابی
  2. طیف رنگی انتخابی باید از بالا به پایین یا بالعکس از تیره به سمت روشن برود.
  3. ایجاد سایه به منظور بهتر دیده شدن تناژهای رنگی
  4. رنگ آمیزی سقف‌های کوتاه با دو رنگ مکمل به صورت عمودی برای بلند نشان دادن سقف
  5. ایجاد خطای دید به صورت هوشمندانه به منظور پوشاندن نقص‌های دکوراسیون
  6. بیش از دو یا سه رنگ در دکوراسیون خانه استفاده نکنید
  7. آشنایی با چرخه رنگ و شناخت رنگ‌های مکمل و متضاد
  8. بهتر است از رنگ‌های روشن برای دیوار و کف استفاده کنید تا جلوه رنگ‌های استفاده شده در محیط بیشتر شود
  9. پرهیز از به کار بردن رنگ‌های تیره برای محیط های کوچک

همانطور که گفته شد چیدمان سفید منزل سبب ایجاد حس آرامش، تمیزی و بزرگ نشان دادن محیط می‌شود.

انتخاب بهترین گروه برای چیدمان منزل شما

اگر به دنبال تیمی حرفه ای و کاربلد به منظور فرنیش و چیدمان منزل خود می‌گردید بهترین گزینه گروه هنری الهه پیروز با سال‌ها تجربه است. این گروه با به کار گیری متخصصین دوره دیده، استفاده از متریال مرغوب و بهره مندی از آخرین متدهای روز دنیا چیدمان منزل شما را به عهده می‌گیرد. اعمال سلیقه مشتری، تضمین کیفیت، دقت و سرعت عمل بالا از مهمترین اصول تیم الهه پیروز در حین کار است.

 

تلفن‌های تماس:

سوالات رایج

۱.آدرس گروه هنری الهه پیروز؟

تهران، خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری، پلاک ۴

۲.سایر خدمات گروه الهه پیروز؟

  • اجرای انواع پتینه دیوار و سقف
  • اجرای سبک‌های مختلف نقاشی دیواری
  • آموزش پتینه کاری و نقاشی هنری

۳.وجه تمایز این تیم حرفه ای؟

  • مشاوره رایگان
  • کسب رضایت مشتریان
  • داشتن نمونه کارهای قوی
  • تحویل کار در زمان معین شده
  • استفاده از ابزارآلات پیشرفته
۳/۵ - (۱ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*