فرنیش منازل

فرنیش و چیدمان منزل

فهرست

منظور از چیدمان منزل

چیدمان منزل یا فرنیش در واقع به معنای تجهیز منزل با وسایل کاربردی و ضروری می‌باشد. مبله کردن آپارتمان با لوازم مورد نیاز از جمله مبلمان، میز ناهارخوری، تلویزیون، یخچال، گاز، سرویس خواب و سایر وسایل furnish نام دارد. این امر تمامی بخش‌های منزل از جمله آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب را شامل می‌شود.

 

فرنیش پذیرایی

فرنیش و چیدمان پذیرایی

همانطور که می‌دانید پذیرایی به دلیل حضور بیشتر ساکنین منزل و حتی مهمانان از مهمترین بخش‌های یک خانه است و توجه به چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام فرنیش کردن پذیرایی باید به مواردی از جمله اندازه فضای اتاق پذیرایی، نور اتاق، نحوه چیدمان و همخوانی رنگ‌های لوازم به کار برده شده در دکوراسیون داخلی توجه کرد. از جمله وسایل ضروری برای فرنیش پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

سرویس مبلمان: مبلمان منازل می‌تواند با توجه به سبک دکوراسیون کلاسیک، راحتی یا سلطنتی باشد. ابعاد سرویس مبلمان نیز بر اساس متراژ منزل در نظر گرفته می‌شود.

میز ناهارخوری: جنس میز ناهارخوری و همینطور رنگ آن باید با سرویس مبلمان اتاق پذیرایی همخوانی داشته باشد. میز ناهارخوری می‌تواند چوبی، شیشه ای و یا فلزی باشد.

تلویزیون و میز تلویزیون: تلویزیون نیز از لوازم کاربردی در هر خانه ای است که اندازه آن باید با توجه به موقعیت مکانی و فضای پذیرایی سنجیده شود. میز تلویزیون هم با سرویس مبلمان و میز ناهارخوری هماهنگی لازم را باید داشته باشد.

فرش و قالیچه: از جمله مواردی که سبب زیبایی اتاق پذیرایی می‌شود فرشی زیبا و خوش رنگ و نگار متناسب با رنگ مبلمان است. دقت داشته باشید فرش انتخابی نباید بیش از اندازه کوچک و نباید بیش از اندازه بزرگ باشد. فرش باید به اندازه ای باشد که مبل‌ها دور تا دور فرش را احاطه کنند. این فرش می‌تواند یا دستی و یا ماشینی باشد.

پرده: پرده هم نمای خانه را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر است رنگ پرده و جنس آن باید با سبک منزل و رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد.

لوستر، دیوارکوب و آباژور: یکی از مواردی که باید در فرنیش پذیرایی به آن توجه ویژه شود روشنایی اتاق پذیرایی است. فرنیشر بدین منظور باید از لوستر، دیوارکوب و آباژور با توجه به سبک چیدمان منزل استفاده کند.

تابلوها و مجسمه‌های دکوراتیو: تابلوهای هنری، آیینه‌های دکوراتیو، قاب عکس‌های خانوادگی، گلدان‌های زیبا، شلف‌های دیواری و مجسمه‌های دست ساز همه از مواردی است که می‌توان هنگام فرنیش کردن پس از چیدن وسایل ضروری اتاق پذیرایی برای زیبایی هرچه بیشتر فضا از آن‌ها استفاده کرد.

سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب: به طور حتم هر خانه ای باید مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی باشد تا در صورت لزوم بتوان از آن‌ها استفاده کرد و با این کار آسایش ساکنین منزل را فراهم کرد. استفاده از پکیج، کولر آبی یا گازی و بخاری از جمله این موارد است.

ترمیم رنگ دیوارها از جمله مواردی است که باید در فرنیش منزل به آن توجه کرد. مقاله ۱۰ علت پوسته شدن رنگ دیوار و شیوه رفع آن را برای شما بازگو می‌کند.

عکس پذیرایی فرنیش

عکس پذیرایی فرنیش
عکس پذیرایی فرنیش
عکس پذیرایی فرنیش
فرنیش منازل کوچک

چیدمان منزل کوچک

امروزه به دلیل کوچک شدن خانه‌ها، فرنیش آپارتمان‌هایی با متراژ کم از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار نیز باید طبق اصول خاصی انجام شود.

نکات لازم در خصوص فرنیش آپارتمان‌های کوچک:

  1. پرهیز از قرار دادن وسایل غیر ضروری در پذیرایی
  2. استفاده از میزهای گرد به دلیل ایجاد فضای بیشتر
  3. استفاده از میزهای تاشو که در مواقعی که به آن‌ها نیاز نیست بتوان به راحتی آن‌ها را جمع کرد.
  4. استفاده از مبلمان ال مانند و تخت خواب شو
  5. استفاده از آینه‌های دکوراتیو برای بزرگتر نشان دادن فضا و صرفه جویی در مصرف برق
  6. نصب پرده‌های بلند برای بیشتر نشان دادن ارتفاع سقف
  7. استفاده از رنگ‌های روشن در چیدمان منزل
  8. استفاده مناسب از فضاهای پرت خانه با قرار دادن کتابخانه و یا سایر وسایل کاربردی
  9. استفاده از کانتر آشپرخانه برای صرف غذا به جای میز ناهارخوری
  10. پوشاندن دیوارهای پذیرایی با کاغذ دیواری‌های ساده

نکات چیدمان کابینت آشپزخانه

از مهمترین نکاتی که به منظور چیدمان کابینت‌های آشپزخانه باید به آن توجه کرد، حذف وسایل ضروری می‌باشد. گنجاندن لوازمی که از آن استفاده چندانی نمی‌شود باعث شلوغی کابینت‌ها و عدم نظم و ترتیب می‌شود. همچنین بهتر است وسایلی که سبک تر بوده و استفاده کمتری از آن‌ها می‌کنید را در طبقات بالایی کابینت قرار دهید. طبقات پایینی را هم با استفاده از وسایل پرکاربرد از جمله لیوان‌های چای خوری و آبخوری و سرویس غذاخوری که هر روز به آن‌ها نیاز دارید پر کنید.

شما می‌توانید برای نظم بخشیدن به وسایل داخل کابینت از باکس‌های نظم دهنده و یا قفسه‌های مخصوص استفاده کنید. این کار علاوه بر زیبایی دسترسی آسان تر را برای شما به همراه دارد. در انتها توصیه می‌شود اقلام مورد نیاز برای پخت و پز مانند ظروف ادویه و یا قابلمه‌ها را در نزدیکی اجاق گاز قرار دهید. شما می‌توانید برای ایجاد فضای بیشتر در روی کابینت‌ آشپزخانه‌های کوچک از شلف‌های دیواری به منظور قرار دادن ظرف‌های نگهداری ادویه جات استفاده کنید.

فرنیش آشپزخانه منازل

فرنیش و چیدمان آشپزخانه

دومین بخش اصلی هر خانه پس از اتاق پذیرایی آشپزخانه است. بنابراین توجه به نکات فرنیش آشپرخانه به بهبود چیدمان این قسمت کمک می‌کند. برای فول فرنیش کردن آشپرخانه منازل به وسایل زیر از بهترین برندها نیاز داریم:
  • لوازم برقی ضروری: یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، زودپز و پلوپز، قهوه ساز، سماور و چای ساز، آبمیوه گیری، مایکروفر، مخلوط کن و چرخ گوشت
  • وسایل مورد نیاز برای پخت و پز: سرویس کفگیر و ملاقه، کتری و قوری، ماهی تابه، سرویس قابلمه، سرویس غذاخوری، کارد و چنگال میوه خوری، قاشق و چنگال غذاخوری، لیوان، فنجان و پارچ
  • سایر ظروف کاربردی: وسایل پلاستیکی ضروری از جمله سینی، ظروف ادویه جات و حبوبات، لوازم مورد نیاز برای نظافت مانند جارو و تی
آشپزخانه نیمه فرنیش

آشپزخانه نیمه فرنیش چیست؟

وسایل آشپزخانه نیمه فرنیش کمتر از فرنیش بوده و بیشتر از لوازم ضرورتی تر استفاده می‌شود. به طور مثال یخچال فریزر از جمله اقلام برقی مورد نیاز هر آشپزخانه ای است ولی ماشین ظرفشویی جزو اقلام ضروری محسوب نمی‌شود و در آشپزخانه نیمه فرنیش وجود ندارد.

چیدمان اتاق خواب

وسایل تهیه شده برای اتاق خواب باید در درجه اول با یکدیگر از نظر جنس و رنگ همخوانی داشته باشند. سعی کنید از رنگ‌های آرامش بخش و ملایم مانند آبی و صورتی استفاده نمایید. توجه به جنسیت و سن افراد نیز از مهمترین فاکتورها برای فرنیش اتاق خواب است. توجه داشته باشید سرویس تخت خواب باید برای فضای اتاق خواب شما مناسب باشد. 

همچنین تخت خواب باید نزدیک در ورودی نبوده و طوری قرار دهید تا در معرض نور نباشد. به گفته طراحان تخت خواب باید طوری گذاشته شود که دو طرف تخت خواب کاملا باز باشد تا بتوان به راحتی رفت و آمد کرد. استفاده از چراغ خواب و یا آباژور به منظور رمانتیک کردن فضای اتاق خواب نیز ضروری است.
فرنیش اتاق خواب دخترانه

نکات چیدمان اتاق خواب دخترانه

توجه به سبک اتاق خواب و انتخاب وسایل کاربردی در اتاق خواب دخترانه معمولا بیشتر لحاظ می‌شود. رنگ اتاق دختران باید با روح لطیف آن‌ها تناسب داشته باشد. چنانچه صاحب اتاق خواب محصل است باید چینش اتاق دارای میز تحریر، صندلی راحتی، کتابخانه و چراغ مطالعه باشد. حتما هنگام خرید این وسایل نظر فرزند خود را جویا شوید. همچنین هنگام دوخت و خرید پرده باید توجه داشته باشید که رنگ و طرح پرده با رنگ سرویس خواب و سبک انتخابی همخوانی داشته باشد.
فرنیش اتاق خواب پسرانه

نکات فرنیش و چیدمان اتاق خواب پسرانه

برای فرنیش اتاق خواب پسرانه باید از هیجان و خلاقیت بیشتری استفاده کرد. استفاده از رنگ‌های شاد و ترکیب چند رنگ شور و شوق پسران را افزایش می‌دهد. آن‌ها علاقه زیادی به بازی‌های مهیج و ورزش‌های مختلف دارند بنابراین بهتر است هنگام چیدمان اتاق خواب آن‌ها به این مسئله نیز دقت کنید. اگر فرزند شما در سن رشد است باید سرویس خوابی انتخاب کنید که بتواند در سال‌های بعد نیز از آن به راحتی استفاده کند. طرح و رنگ انتخابی وسایل اتاق خواب باید مطابق با سلیقه فرزند شما باشد.

جهت ایده گرفتن به منظور نقاشی اتاق فرزند پسر و یا دختر خود با رنگ‌های شاد مقاله ایده های نقاشی دیوار اتاق بچه را بخوانید.

نکات مهم در خصوص فرنیش منازل

نکات فرنیش و چیدمان اتاق کودک

هنگام طراحی دیزاین و فرنیش اتاق کودک باید به نکات زیر توجه کرد:
  1. انتخاب رنگ‌های روشن و شاد
  2. از شلوغ کردن و پر کردن دیوار اتاق کودکان بپرهیزید.
  3. قسمتی از دیوار اتاق خواب را به نصب عکس‌های کودک خود اختصاص دهید.
  4. قفسه ای مخصوص برای گذاشتن اسباب بازی‌های کودک در نظر بگیرید.

به منظور آشنایی با رنگ‌های مناسب در نقاشی اتاق کودکانتان مقاله نقاشی اتاق کودک در تهران را مطالعه نمایید.

تکنیک‌های فول فرنیش منزل

فرنیش کردن منازل نیاز به تخصص خاصی ندارد و با آموزش چند تکنیک ساده به راحتی می‌توان آن را در هر خانه ای با هر متراژی اجرا کرد. نکات اساسی و مورد نیاز برای فول فرنیش و چیدمان منازل شامل موارد زیر است:
  1.  در ابتدا فهرستی از علاقه مندی‌ها و اقلام مورد نیاز خود تهیه کنید. ریسک پذیر بوده و از تغییرات نترسید.
  2. برای صرفه جویی در هزینه‌ها بهتر است از سبک مینیمال برای فرنیش کردن منزل خود استفاده کنید.
  3. در انتخاب رنگ‌ها هوشیار بوده و اینکار را با دقت زیاد انجام دهید. تمامی رنگ‌های استفاده شده در چیدمان منزل باید باهم همخوانی داشته باشند.
  4. اول به تهیه وسایل ضروری بپردازید و بعد در زمان مناسب بقیه لوازم جانبی را تهیه نمایید. اینکار به شما کمک می‌کند تا ضمن جلوگیری از خرید لوازم غیر ضروری و شلوغ کردن فضا در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کنید.
  5. حتما هنگام خرید وسایل متراژ منزل خود را در نظر بگیرید.

دوره فرنیش و چیدمان منزل توسط گروه پتینه کاری و نقاشی الهه پیروز

گروه الهه پیروز با همکاری اساتید برجسته آماده برگزاری دوره‌های آموزش فرنیش و چیدمان منزل به صورت حرفه ای می‌باشد. شما عزیزان پس از کسب آموزش‌های لازم در این کلاس‌های آموزشی می‌توانید به راحتی جذب بازار کار شده و از این راه کسب درآمد نمایید.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌های آموزشی:

نقاشی ساختمان مدرن و نقاشی دیواری منزل دو مقاله ای است که شما را با خدمات گروه الهه پیروز بیشتر آشنا می‌کند.

جمع بندی

فرنیش و چیدمان منزل یکی از کارهای هنری پر درآمد است که نیاز به مهارت و تخصص خاصی نداشته و تنها با اطلاع از سبک‌های مختلف و لیست وسایل ضروری می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهید. برای دانستن نکات مربوط به فرنیش کردن منازل علاوه بر مطالب این مقاله می‌توانید با ثبت نام در دوره‌های آموزشی الهه پیروز، مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید. همچنین این گروه علاوه بر فرنیش کردن، آموزش پتینه کاری را به صورت کاملا تخصصی نیز در دستور کار خود قرار دارد.

سوالات رایج

۱.آدرس گروه هنری الهه پیروز؟

تهران، خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری، پلاک۴

۲.ویژگی‌های گروه پتینه کاری و نقاشی هنری الهه پیروز؟

  • متخصصین دوره دیده
  • استفاده از مواد با کیفیت
  • تضمین خدمات
  • مشاوره رایگان
  • بهره گیری از آخرین متدهای روز دنیا
  • استفاده از ابزار پیشرفته
  • دقت و سرعت عمل بالا
امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*