انجام پروژه‌های پتینه کاری

پروژه پتینه کاری

فهرست

پتینه کاری، هنری است که با استفاده از رنگ و مواد خاص، به اجسام ظاهر کهنه و قدیمی می‌بخشد. در این فرآیند، هنرمند با توجه به جزئیات و زیبایی‌های اشیاء، آن‌ها را به اثری جذاب و مسحورکننده تبدیل می‌کند.پتینه کار با استفاده از خلاقیت، مهارت و ترکیب رنگ‌ها در عین ایجاد طرحی مدرن، حس کهنگی را به اجسام القا می‌کند. پتینه دارای تکنیک های مختلفی است که می توان به راحتی آن ها را بر روی انواع سطوح مانند چوب، دیوار، ظروف سفالی و … پیاده سازی کرد.

انجام انواع پروژه های پتینه کاری

گروه نقاشی الهه پیروز تاکنون، پروژه های زیادی را در مشهد و تهران از صفر تا صد اجرا کرده است.  این تیم تلاش خود را می کند که پروژه پتینه کاری را با بهترین کیفیت به مشتری تحویل داده و همچنین در اجرای این تکنیک ها همواره سلیقه مشتری را در نظر گرفته و به آن توجه می کند. ما در این بخش برای اطلاع بیشتر شما چند نمونه از پروژه پتینه کاری گروه الهه پیروز را توضیح خواهیم داد.

برای کسب اطلاعات جامع حتما مقاله  آموزش پتینه کاری  را از دست ندهید.

پروژه تریبلکس ابوذر و پروژه پتینه کاری
پروژه تریبلکس ابوذر یکی از مهمترین پروژه پتینه کاری

 

 پروژهتریبلکس ابوذر
تاریخ ۱۴۰۰

جزئیات 

این پروژه در منطقه احمد آباد مشهد و با وسعت بیش از هزار متر مربع، توسط معمار ماهر و خوش ذوق، آقای مهندس عظیم‌زاده در سال ۱۴۰۰ اجرا شده است. در این ساختمان بیش از هشت نقاشی کلاسیک و ده ستون با طرح سنگ پیاده سازی شده  است. به کارگیری طرح های خاص  و متنوع باعث شده که این ساختمان  به عنوان یکی از بی نظیرترین پروژه ها در سبک معماری کلاسیک شناخته شود.

 پروژه

مسکونی باهنر

 

تاریخ ۱۴۰۰

جزئیات 

پروژه مسکونی باهنر، یکی از لوکس ترین انواع پروژه‌ پتینه کاری در مشهد است که در سال ۱۴۰۰ توسط تعداد  زیادی از هنرمندان گروه پتینه کاری الهه پیروز اجرا شده است.این ساختمان با مساحت ۱۳۵۰ متر مربع و در سه طبقه،با سبک فرانسوی و در طرح های خاص انجام شده است.از ویژگی های مهم این پروژه می توان به اجرای  بیشتر از ۳۰ نقاشی در طرح های جذاب و بینظیر اشاره کرد.

دهکده جهانی یکی از معتبرترین پروژه پتینه کاری الهه پیروز
پروژه پتینه کاری دهکده جهانی
 پروژهدهکده جهانی
تاریخ ۲۰۲۲

جزئیات 

دهکده جهانی، یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های بین‌المللی است که هر ساله توریست‌های بیشماری را به این مجموعه جذب می‌کند.این پروژه در سال ۲۰۲۲ میلادی در منطقه‌ای نزدیک دبی توسط گروه الهه پیروز اجرا شده است. در مدت زمان یک ماه، حدود ۲۵۰۰ متر مربع از پروژه به سبک عالی قاپو و سبک‌های ایرانی با بالاترین کیفیت انجام شد. به گفته بازدیدکنندگان و معماران در بین کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد جهانی، این پروژه یکی از زیباترین  و فاخرترین  نمونه های پتینه کاری محسوب می‌شود.

 

پتینه روی دیوار

 این  مدل یک نوع  روش زیباسازی دیوار است که باعث ایجاد نوعی بافت و الگو بر روی آن می‌شود . پتینه روی دیوار با استفاده از رنگ های مختلفی مانند اکریلیک، پلاستیک و… قابل اجرا است. بافت های درشت و ریزی که در تکنیک های پتینه کاری دیوار وجود دارد، خوردگی و ترک های دیوار را به راحتی می پوشاند. برای اجرای پتینه دیوار می توان از سبک های مختلفی مانند پتینه طرح گل، پتینه طرح سنگ مرمر، پتینه طرح ابر و باد و … استفاده کرد.با اجرای تکنیک های پتینه کاری می توان یک دیوار ساده و بی ‌روح را به یک دیوار جذاب و منحصربه‌فرد تبدیل کرد.

رنگ در پتینه کاری

 انتخاب درست رنگ در این مورد می تواند توجه افراد را به خود جلب کرده و همچنین باعث ایجاد جلوه های بصری زیادی در فضا شود. برای تمام سطوح می توانید از رنگ های مختلف پتینه استفاده کرده و جذابیت کار را دو چندان نمایید. قابلیت شستشوی رنگ پتینه و ترمیم آن توانسته است که افراد زیادی را به سمت پتینه کاری جذب کند. رنگ در پتینه کاری بسیار اهمیت دارد، بنابر این باید رنگ را با توجه به نوع تکنیک پتینه و دکوراسیون ساختمان انتخاب کرد. رنگ های پتینه به انواع مختلف پایه آب ، روغن، لاتکس و … دسته بندی می شود که شما با توجه به سلیقه خود و کاربرد آن می توانید برای پتینه کاری از این نوع رنگ ها استفاده نمایید.

 

اگر می خواهید با نکات رنگ پتینه آشنا شوید، مقاله  انتخاب رنگ پتینه کاری را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری 

  در این بخش در مورد انجام پروژه پتینه کاری صحبت کردیم. انواع پروژه پتینه کاری گروه الهه پیروز  را نیز ذکر کردیم. جهت انجام انواع پروژه های پتینه کاری با شماره های زیر در تماس باشید.

تلفن‌ تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*