وایت واش روی چوب

وایت واش چوب

فهرست

امروزه از سازه‌های چوبی برای زیباسازی فضای منازل و دکوراتیو محیط‌های مختلف استقبال بی نظیری می‌شود. از این رو توجه به نوع اجرا و شناخت کافی از سبک‌های مختلف اجرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از مراحل اصلی ساخت المان‌های چوبی رنگ کردن آن می‌باشد. استفاده از متریال مرغوب، اجرای تکنیک مناسب و مهارت کافی بر کیفیت کار نیز تاثیرگذار است. از جدیدترین تکنیک‌های پتینه چوب می‌توان به وایت واش اشاره کرد. اجرای پتینه سفید روی چوب و رنگ آمیزی وایت واش، سبب طبیعی تر نشان دادن سطح چوب شده که در ادامه شما را با انواع سبک‌های منحصر به فرد آن آشنا می‌کنیم.

برای آموزش پتینه کاری این هنر زیبا مقاله مورد نظر را مطالعه کرده تا آن را فرا گرفته و به راحتی کسب درآمد کنید.

رنگکاری سازه‌های چوبی بوسیله وایت واش

کمی بیشتر درباره رنگ کاری سازه‌های چوبی و مزایای آن

همانطور که گفته شد اطلاع از اصول اولیه وایت واش و چگونگی انجام این هنر زیبا موجب بوجود آوردن اثری با کیفیت با ظاهری خارق العاده می‌شود. بنابراین با دانستن قواعد رنگ کاری چوب از جمله تکنیک وایت واش می‌توان اثری بی عیب و نقص و زیبا را به نمایش درآورد. به طور کلی نو کردن منسوجات چوبی قدیمی با استفاده از پتینه سفید روی چوب و رنگ آمیزی وایت واش علاوه بر زیبایی سبب افزایش ماندگاری آن‌ها می‌شود. ترمیم وسایل چوبی کهنه و رنگ و رو رفته یکی از آرزوهای هر بانوی ایرانی است با بتواند وسایل مورد علاقه خود را زمان بیشتری نگهداری کند.
 
همچنین یادگیری این حرفه، موجب کسب درآمد در آینده نیز برای شما می‌شود. شما می‌توانید با خرید محصولات چوبی خام به تعداد زیاد، زیباسازی آن‌ها را با روش وایت واش با کمترین هزینه انجام دهید. از مهمترین مراحل رنگ کاری روی چوب می‌توان به زیرسازی، پوشاندن شکاف‌های روی چوب، رفع گره‌ها، بتونه کردن چوب، استفاده از موادی نظیر کیلر و سیلر، سنباده زنی و در نهایت رنگ کردن چوب اشاره کرد. یک نکته مهم برای موفقیت در این رشته توجه به زیرسازی سطوح مورد نظر است. چرا که هرچه زیرسازی بهتر انجام شود خروجی کار قابل قبول تر و تمیزتر در می‌آید. 
پتینه وایت واش

وایت واش و پتینه کاری

پتینه کاری روشی منحصر به فرد برای بازسازی وسایل قدیمی، تنوع محیط و افزایش دوام وسایل بوده که به راحتی و با هزینه کم روی همه سطوح قابل اجرا است. یکی از سطوحی که پتینه کاری روی آن طرفداران زیادی پیدا کرده است چوب می‌باشد. تکنیک وایت واش نوعی پتینه کاری با توجه به سلیقه رنگ کار بوده که جلوه ای زیبا به محصولات چوبی می‌دهد.
 
انجام وایت واش هم بر روی چوب خام و هم بر روی چوب با زمینه سفید امکان پذیر است. وایت واش با ایجاد دو رنگ متضاد زیبایی چشم نوازی ایجاد می‌کند. برای اینکار پتینه کار به چند ابزار ساده از جمله پارچه تمیز، قلم مو، اسفنج و کمی رنگ نیاز دارد. انجام پتینه سفید روی چوب و رنگ آمیزی وایت واش تنها با ایجاد خطوط روی سطح صورت گرفته که رنگ آن با توجه به رنگ دکوراسیون منزل انتخاب می‌شود. لازم به ذکر است اجرای وایت وایش در تمامی سبک‌های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک قابل اجرا است.

گروه الهه پبروز علاوه بر آموزش تکنیک وایت واش پتینه کاری، دوره‌های آموزش پتینه ورق طلا، پتینه ایتالیایی و پتینه گچبری را نیز برای علاقه مندان دایر کرده است. جهت شناخت بیشتر این دو نوع پتینه به دو مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

سبک‌های اجرای وایت واش

در زیر با انواع سبک‌های وایت واش آشنا می‌شوید.

  • سبک کلاسیک

در این سبک چوب با استفاده از رنگ‌های زیادی پوشانده شده و پتینه کاری به شیوه وایت واش بر روی تکه چوب چند بار اجرا می‌شود.

  • سبک روستیک

در سبک روستیک ماهیت چوب به قوت خود باقی مانده و رنگ طبیعی چوب بیشتر به چشم می‌خورد.

مراحل انجام وایت واش روی چوب

مراحل اجرای وایت  واش چوب

  • زیرسازی مناسب با تمیز کردن سطح چوب
  • سنباده کاری سطح مورد نظر با استفاده از سنباده پره زنی
  • رنگ کردن چوب با استفاده از رنگ کیلر و سیلر. به این صورت که ۳ واحد رنگ را با یک واحد تینر مخلوط کرده و بر روی سطح به طور کامل بزنید. در مواردی علاوه بر وایت واش سفید می‌توان از وایت واش طلایی بسته به سبک دکوراسیون استفاده کرد.
  • رنگ‌های اضافه را پس از هر بار رنگ زدن قبل از خشک شدن با دستمال تمیز پاک کنید.
  • پس از خشک شدن کامل رنگ با استفاده از قلم مو شروع به ایجاد هاله ای رنگ روی زمینه سفید چوب کنید. دقت داشته باشید باید رنگی که با رنگ سفید تضاد داشته باشد انتخاب کرده تا جلوه کار بیشتر شود.
  • زدن روغن وارنیش برای محافظ از وایت واش اجرا شده روی آن

 

شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش بیاید که پتینه کاری چیست و چه کاربری دارد؟ مقاله پتینه کاری شما را با مزایای بیشمار هنر پتینه آشنا می‌کند.

اجرای پتینه روی چوب توسط گروه الهه پیروز(وایت واش)

پتینه چوب و گروه پتینه کاری الهه پیروز

گروه الهه پیروز اجرای صفر تا صد پتینه کاری منازل شما را با استفاده از بهترین متریال و متناسب با آخرین متدهای روز دنیا انجام می‌دهد. این گروه پتینه وایت واش را به صورت حرفه ای و با استفاده از تکنیک‌های منحصر به فرد با توجه به سلیقه و نظر کارفرما به نحو احسنت انجام می‌دهد.

تلفن‌های تماس برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان:

سوالات رایج

۱.بهترین چوب برای انجام وایت واش چه چوبی است؟

چوب بلوط

۲.آیا آموزش پتینه کاری هم دارید؟

بله، گروه الهه پیروز آماده برگزاری دوره‌های آموزش پتینه کاری و نقاشی هنری می‌باشد.

تلفن تماس جهت اطلاع از شروع کلاس‌ها:

۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹

۳.چرا گروه الهه پیروز؟

  • استفاده از متخصصین دوره 
  • داشتن نمونه کارهای قوی
  • رضایت حداکثری مشتریان
  • بهره گیری از مواد با کیفیت
  • استفاده از دستگاه‌های پیشرفته
  • مشاوره رایگان
  • تضمین خدمات
امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*