کاربرد رنگ روستیک در طراحی و پتینه کاری

رنگ روستیک در طراحی و پتینه کاری

فهرست

رنگ روستیک چیست

یکی از انواع رنگ های زیبا که طبیعی هستند، به رنگ روستیک معروف می باشند.  از جمله این رنگ ها می توان به خاکستری، قهوه ای،سبز و رنگ های پاییزی اشاره کرد. رنگ روستیک را می توان در طبیعت مشاهده کرد و از آن ها بیشتر در دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می‌شوند. بنابر این چنانچه می خواهید که حس گرمی را به فضای داخل منزل ببخشید، بهتر است که رنگ روستیک را انتخاب کنید.

طراحی به سبک رنگ روستیک چیست

طراحی روستیک چیست

 منظور از روستیک، در زبان فارسی به معنای «روستایی» است.در این سبک از طراحی روستایی برای دکوراسیون منزل استفاده می شود. لوازمی که در طراحی روستیک به کار می رود، از جنس فلز و چوب هستند و از نظر طراحی به شاخه‌های درختان شبیه می باشند. از ویژگی های  طراحی روستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ۱.از عناصر طبیعی مانند برگ، سنگ،پوست برای دکوراسیون ساختمان استفاده می شود.
  2. برای دیزاین ساختمان از از نمای تیرهای چوبی، ، کفپوش‌های چوبی، دیوارهای چوبی و … بهره می برند.
  3. از وسایل عتیقه مثل ماشین های سنتی و دوربین ها برای زیبایی بیشتر دکوراسیون استقاده می شود.
  4. طراحی روستیک در عین سادگی، بسیار جذاب است.
  5. هرچه المان های چوبی ساختار خشن تری داشته باشد، برای سبک روستیک مناسب تر است.

رنگ های روستیک چه رنگ هایی هستند

به رنگ هایی که حس قدیمی و نوستالژی را در فضای داخلی ساختمان ایجاد می کند، رنگ های روستیک می گویند. نارنجی گرم، قهوه ای خاکی گلی، سبز تیره از انواع رنگ های روستیک هستند که در فضای داخلی رستوران‌ها و منازل از آن استفاده می کنند.

 

 مطلب مناسب ترین رنگ نقاشی دیوار همه اطلاعات کلیدی را در مورد رنگ در اختیارتان می گذارد.

پالت رنگ روستیک و نمونه پالت های رنگ روستیک

۱.رنگ هالووین

پالت رنگ هالووین از رنگ های مختلفی مانند قرمز نارنجی،قهوه ای، سبز زیتونی تیره، خاکی تیره و … تشکیل شده است. در این پالت بیشتر از رنگ های سبز و نارنجی استفاده شده و فقط میزان کمی رنگ قهوه ای هم وجود دارد.رنگ های هالووین را بهتر است که در اتاق نشیمن به کار ببرید تا حس سرزندگی و شادابی بیشتری را برای شما ایجاد کند.

۲.ارباب سبزها

ارباب سبزها از نمونه دیگر پالت های رنگ روستیک است که شامل رنگ های قهوه‌ای گلگون، سبز تیره دریایی، مشکی، خاکستری می شود. شما برای طراحی‌های دنیای قدیم می توانید از پالت ارباب سبزها استفاده کنید.

۳.خنثی و انفجار

پالت خنثی و انفجار، از نمونه رنگ های روستیک می باشد که از رنگ های متنوعی مثل قهوه ای روشن با رنگ قرمز هندی، سبز کم رنگ ساخته شده است.

۴.خنک

پالت رنگ خنک از رنگ های سرد همچون خاکستری و آبی ایجاد شده است. این نمونه رنگ ها در کنار رنگ های گرم می تواند حس آرامش و جذابیت را در رنگ آمیزی بوجود آورد.

۵.قهوه ای

پالت رنگی قهوه ای، رویاهای طراحان است که با استفاده از این رنگ ها می توانید به فضای مورد نظر زیبایی بیشتری را ببخشید. اگر در طراحی دکوراسیون ساختمان از کف چوبی قهوه ای کم رنگ، فرش نارنجی سوخته، دیوارهای خاکستری روشن استفاده شود، نمونه پالت قهوه ای روستیک می باشد.  شما از طیف های مختلف رنگ قهوه ای، خاکستری در این پالت می توانید بهره ببرید.

آموزش اجرای رنگ روستیک

رنگ روستیک از انواع رنگ های دکوراتیو است که بسیار آسان اجرا می شود. این نوع رنگ را می توان جایگزین کاغذ دیواری دانست که قابل شستشو و مقرون به صرفه است. رنگ روستیک با مادر رنگهای سه منظوره و یا خمیر یونیورسال ترکیب می شود که دوستدار محیط زیست است و فاقد مواد سمی می باشد. برای پیاده سازی رنگ روستیک به زیرسازی خاصی نیاز ندارید و چنانچه سطح کار دارای رنگ روغنی است، ابتدا آن را سنباده زده و بعد  رنگ روستیک را بر روی سطح اجرا کنید. برای استفاده از این رنگ فقط به یک عدد کاردک و ماله استیل نیاز است و به آسانی می توانید با یک کیلو از این رنگ، حدودا تا ۱۵ متر مربع را پوشش دهید.

 

برای اینکه با مهمترین نکات آموزش پتینه کاری آشنا شوید، مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

درباره سبک های متفاوت نقاشی و پتینه کاری گروه الهه پیروز

تیم نقاشی و پتینه کاری الهه پیروز، دارای هنرمندان خلاق و ماهری است که باتوجه به سلیقه مشتری و دکوراسیون ساختمان ، بهترین سبک پتینه را برای شما انتخاب می کنند. اگر می خواهید که جدیدترین تکنیک های نقاشی و پتینه رادر منزل خود اجرا کنید، با شماره زیر در ارتباط باشید تا کارشناسان ما اطلاعات تکمیلی را در زمینه انتخاب رنگ پتینه کاری در اختیارتان قرار دهند.

سوالات رایج

۱.متراژ پروژه

۲.مهارت نقاش

۳.نوع و کیفیت رنگ

رنگ روستیک را می توان در ادارات، منازل، رستوران و … استفاده کرد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*