درباره نقاشی موتیف

درباره نقاشی موتیف

فهرست

واژه موتیف از فرانسه آمده است که در حقیقت  چکیده نمایی از صورت طبیعت و رسیدن به صور ساده است. از موتیف در هنرهای تجسمی، نمایشی و نقاشی بسیار استفاده می شود که مهمترین ویژگی آن تکرار شوندگی می باشد. ما در این مقاله تکنیک های اجرای موتیف را معرفی کرده و در مورد نقاشی موتیف اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم. لطفا ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

 

 

نقاشی موتیف چگوته است

نقاشی موتیف چیست

نقاشی موتیف، یک تصویر یا الگو می باشد که در یک کار هنری به کار می‌رود و گاهاً تکرار می‌شود.استفاده از رنگ های مسی و طلایی در این سبک از نقاشی، به خصوص در طرح‌های اسلیمی، به اثر هنری جلوه و زیبایی خاصی می بخشد. موتیف در  نقاشی سقفی بسیار کاربرد دارد و به عنوان عنصر اصلی در هنرهای تجسمی و نمایشی استفاده می شود.

نقاشی موتیف یا نقاشی اسلیمی

طرحهای اسلیمی در نقاشی موتیف، باید نقش حاشیه و کادر داشته باشند که  معمولا در سقفها به تصویر کشیده می شوند. ذات منحنی‌های اسلیمی به صورتی است که جهتی به درون و بیرون دارند و نشانگر جاودانگی است . طرح های اسلیمی از قوس‌های دورانی تشکیل شده است که با گره‌ها، انشعاب‌های مناسب  تکمیل می شود و به ساختمان جلوه  زیبایی می بخشد.

برای اطلاع از تکنیک های نقاشی دیواری مقاله نقاشی دیواری منزل را حتما مطالعه نمایید.

منشا نقاشی اسلیمی

منشا نقاشی اسلیمی از شاخه‌های به هم پیچیده درختان و  پیچک های آن ها  بوجود آمده است که هنرمندان به صورت انتزاعی و غیر واقع‌گرایانه آن را در طرح های خود استفاده می کنند.بنابر این می توان گفت که عناصر گوناگون این مدل نقاشی از طبیعت گرفته شده است که در طرح های اسلیمی پیچک‌دار، اسلیمی برگی و … استفاده می شوند.

روش های اجرای نقاشی موتیف

روش شابلون و الگوهای برش خورده برای اجرای نقاشی موتیف

تکنیک شابلون و الگوهای برش خورده

برای اجرای این روش، موتیف یا گل های اسلیمی براساس سلیقه کارفرما در در نرم افزارهایی مانند کرل و فتوشاپ طراحی می شود سپس طرح با استفاده از دستگاههای برش لیزری بصورت شابلون موتیف آماده و پیاده سازی می شود. این تکنیک بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است و به همین دلیل از آن معمولا برای اجرای نقاشی موتیف در پروژه ها استفاده می شود.

چنانچه می خواهید ویلای زیبا و جذاب داشته باشید حتما مقاله نقاشی ویلا در تهران را  از دست ندهید.

تکنیک دستی برای پیاده سازی نقاشی موتیف

روش های اجرای نقاشی موتیف

 

تکنیک شابلون و الگوهای برش خورده

برای اجرای این روش، موتیف یا گل های اسلیمی براساس سلیقه کارفرما در در نرم افزارهایی مانند کرل و فتوشاپ طراحی می شود سپس طرح با استفاده از دستگاههای برش لیزری بصورت شابلون آماده و پیاده سازی می شود. این تکنیک بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است و به همین دلیل از آن معمولا برای اجرای نقاشی موتیف در پروژه ها استفاده می شود.

تکنیک دستی

هنرمند در این تکنیک، طرح مورد نظر را به شکل دستی بر روی سطح مورد نظر نقاشی کرده و بعد با  استفاده از رنگ های دلخواه آن را رنگ آمیزی می کند. اگر این روش را برای اجرای موتیف انتخاب نمایید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که این تکنیک نسبت به روش قبل، زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. بنابر این اگر می خواهید، پروژه شما مقرون به صرفه باشد بهتر است که از تکنیک شابلون و الگوهای برش خورده استفاده نمایید.

نقاشی موتیف در چه جاهایی قابل اجراست

نقاشی موتیف را می توان بر روی ستون گچی،سفالی، دیوار و سطوحی که قابلیت رنگ‌ پذیری داشته باشند، به راحتی استفاده کرد.این مدل نقاشی را می توان برای زیباسازی فضای ساختمان در رستوران، منزل، مجتمع های تجاری و اداری و …  به کار برد.

 

اگر می خواهید ساختمان خود را رنگ آمیزی کنید ما به شما مطالعه مقاله  نقاشی ساختمان در تهران  را پیشنهاد می کنیم.

نقاشی موتیف در چه قسمت هایی از خانه بیشتر قابل پیاده سازی است

  1. دیوار پذیرایی
  2. ستون ها
  3. دور لوستر
  4. بالای شومینه
  5. دیوار آشپزخانه

فواید نقاشی موتیف در منزل

  1. فضای ساختمان را جلوه زیبا و منحصر بفردی می دهد.
  2. نور منزل را بیشتر می کند.
  3. طرح های جذاب موتیف،در افراد انرژی مثبت ایجاد می کند.
  4. زیبایی منزل را چندبرابر کرده و حس لوکس بودن به ساختمان می دهد.

 

آموزش اجرای نقاشی موتیف بر روی دیوار

آموزش نقاشی موتیف روی دیوار

گروه پتینه کاری و نقاشی هنری الهه پیروز،پروژه های زیادی را در زمینه طرح های موتیف با موفقیت اجرا کرده است.تیم پتینه و نقاشی دیواری الهه پیروز، سعی می کنند که نقاشی موتیف را بر روی دیوار با توجه به سلیقه مشتری پیاده سازی کرده و بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهند. چنانچه می خواهید با صفر تا صد آموزش موتیف روی دیوار، آشنا شده و به صورت عملی آن را فرا بگیرید، با همکاران ما و شماره زیر در ارتباط باشید.

 

ویدیوی نقاشی موتیف گروه الهه پیروز

نتیجه گیری

موتیف یکی از تکنیک های پرکاربرد است که در معماری و زیباسازی فضای داخلی  خانه اغلب استفاده می شود. در حقیقت موتیف زیر مجموعه هنر پتینه است که امروزه به دلیل جذابیت آن طرفداران زیادی دارد.امیدواریم با استفاده از این مطالب در مورد نقاشی موتیف اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید و از آن لذت برده باشید.

سوالات رایج

ستون سیمانی

ستون گچی

 دیوار

هزینه این نقاشی بستگی به نوع پروژه، سختی کار،متراژ و … بستگی دارد که برای اطلاع دقیق از قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تکنیک شابلون و الگوهای برش خورده نسبت به روش دستی مقرون به صرفه تر می باشد.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*