پتینه و نقاشی دیواری

پتینه و نقاشی دیواری

فهرست

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع سبک‌های مختلف پتینه و نقاشی دیواری آشنا کرده و روش انجام هر یک را به اختصار توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

تیم پتینه و نقاشی حرفه ای

گروه هنری الهه پیروز یکی از بهترین طراحان و مجریان پتینه و نقاشی دیواری در تهران می‌باشد. استفاده از متریال باکیفیت و تضمین خدمات از ویژگی‌های بارز این تیم حرفه ای می‌باشد. شما می‌توانید جهت سفارش کار با شماره‌های زیر تماس بگیرید تا پس از مشاوره رایگان تلفنی، متخصصین دوره دیده جهت خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز به محل شما اعزام شوند.

راه‌های ارتباطی:

برای آشنایی بیشتر با هنر پتینه کاری خواهشمند است مقاله پتینه کاری را مطالعه نمایید.

نمونه کارهای پتینه و نقاشی الهه پیروز

پروژه پتینه در مشهد
نمونه پروژه پتینه در مشهد
اجرای پتینه اییتالیایی

سبک‌های معروف پتینه دیواری 

پتینه نوعی نقاشی دیواری است که در سبک‌های مخلف اجرا می‌شود. از معروف ترین آن‌ها می‌توان به سبک مدرن و کلاسیک اشاره کرد.

پتینه کاری به سبک کلاسیک

پتینه کلاسیک

ابن سبک بیشتر در فضاهایی با متراژ زیاد نظیر ویلاها و خانه‌های بزرگ و مجلل انجام خواهد شد. زمان اجرای این نوع پتینه و به طبع هزینه آن نیز از سبک مدرن بیشتر خواهد بود. قابل ذکر است در این سبک بیشتر از رنگ‌های تیره مانند آبی درباری و سورمه ای استفاده می‌شود. استفاده از ورق‌های طلا، مس و برنز از ویژگی اصلی اجرای پتینه کلاسبک بر روی دیوار، سقف و ستون می‌باشد.

پتینه کاری به سبک مدرن

پتینه مدرن

فضاهای امروزی با متراژ کم اجرای این سبک را بدون هیچ گونه محدودیتی در اجرای رنگ و طرح می‌طلبد. پتینه ابر و بادی، فرشته و طرح برگ از مهمترین مد‌ل‌های پتینه مدرن می‌باشد.

مزایای پتینه دیواری

  1. پوشاندن عیوب ظاهری دیوار
  2. هزینه کم نسبت به سایر روش‌های رنگ آمیزی دیواری
  3. امکان اجرای طرح و ایده سفارشی بر روی دیوار
  4. ایجاد تنوع و آرامش در محیط
  5. قابل اجرا در تمامی سطوح مانند چوب، سنگ، سیمان، آجر و شیشه
  6. دوام و ماندگاری طولانی
  7. تمیز کردن آسان
  8. مقاوم در برابر رطوبت
  9. قابلیت ترمیم در صورت آسیب پتینه
  10. پیاده سازی طرح به آسانی و در زمان کم
مراحل انجام پتینه دیواری

مراحل انجام پتینه دیواری

اجرای این سبک از رنگ آمیزی نیاز به مهارت خاصی داشته که طی مراحل زیر توسط تکنسین‌های متخصص انجام خواهد شد.

۱.مشاوره و انتخاب سبک

بهتر است پیش از اجرای کار از تیم حرفه ای الهه پیروز مشاوره گرفته تا با توجه به علایق شما و متراژ خانه، بهترین سبک را به شما پیشنهاد دهند.

۲.بازدید از پروژه

در این مرحله کارشناسان باید از قسمت‌های مختلف منزل مانند دیوار و سقف بازدید کرده تا در صورت نیاز به ترمیم قبل از اجرای طرح اقدامات لازم را انجام دهند.

۳.انتخاب متریال

تیم مجرب پس از بازدید از نما و دانستن نظرات شما نسبت به خرید متریال از بهترین برندها اقدام خواهد کرد. استفاده از مواد مرغوب بر دوام پتینه تاثیر گذار خواهد بود.

۴.استقرار تیم

در این مرحله نوبت به اعزام کارشناسان خبره برای پیاده سازی طرح انتخابی به محل شما می‌رسد. گروه الهه پیروز متشکل از بهترین متخصصین پتینه در تهران می‌باشد. این مجموعه علاوه بر تهران آماده ارائه خدمات در سایر شهرستان‌ها نیز می‌باشد.

۵.اجرای حرفه ای و تضمین کیفیت

پرسنل آموزش دیده با مهارت خاص و سرعت عمل بالا اقدام به اجرای پتینه کرده و پس از اتمام کار بوسیله مواد مرغوب، نوبت به تضمین کیفیت می‌رسد. رضایت حداکثری مشتریان هدف اصلی تیم حرفه ای الهه پیروز می‌باشد.

معرفی برخی از تکنیک‌های پتینه و نقاشی دیواری

در ادامه به معرفی اجمالی سایر سبک‌های پتینه دیواری خواهیم پرداخت.

پتینه ایتالیایی
  • پتینه ایتالیایی

خاستگاه اصلی این سبک زیبا کشور ایتالیا و ترکیه می‌باشد. در واقع این اثر تلفیق هنر معماری قدیم و جدید است. پتینه ایتالیایی شامل بافت‌هایی نظیر بافت ماسه ای یا سوواهلی، بافت مخملی یا ولوت، بافت کالچه یا برجسته، بافت اکسید و بافت استاکو می‌باشد. پتینه مدیترانه ای و پتینه توسکا دو نمونه زیبا از اجرای این سبک می‌باشد.

پتینه ورق طلا
  • پتینه ورق طلا

پس از تمیز کردن سطح مورد نظر، چسب ورق را زده و منتظر می‌مانند تا خشک شود. سپس ورق طلا را به آرامی روی چسب می‌چسبانند. در انتها با استفاده از یک پارچه تمیز ورق طلا را مالش داده تا به خوبی بچسبد. این مدل بیشتر در سبک کلاسیک استفاده خواهد شد.

جهت آشنایی بیشتر با اجرای پتینه ورق طلا بر روی سطوح مختلف مقاله پتینه ورق طلا را از دست ندهید.

پتینه طرح سنگ
  • پتینه طرح سنگ

در این روش ابتدا تمام سطح را رنگ اصلی زده و کم کم رنگ‌های دیگر را اضافه می‌کنند. پس از آن نوبت به ایجاد کردن رگه‌های سنگ با استفاده از قلم موی مخصوص می‌رسد. لازم به ذکر است رنگ‌های استفاده شده در این سبک باید از رنگ روغن و رنگ آکریلیک باشد. از مدل‌های معروف این تکنیک می‌توان به طرح سنگ مرمر و تراورتن اشاره کرد.

پتینه ابر و باد
  • پتینه ابر و باد

کار پتینه ابر و باد با بهره گیری از دو رنگ هم خانواده با دو طیف مختلف آغاز خواهد شد. بدین شکل که ابتدا رنگ اولیه را زده و پس از خشک شدن اقدام به زدن رنگ دوم می‌کنند. سپس با استفاده از ابر رنگ‌ها را در هم ادغام کرده و طرح آبرنگی به نما می‌دهند. این سبک هم بر روی دیوار و هم بر روی سقف قابل اجرا خواهد بود.

پتینه کای با اسفنج
  • پتینه اسفنجی

برای سطوح ناهموار استفاده از پتینه بوسیله اسفنج به دلیل برجسته کردن سطوح گزینه مناسبی می‌‌باشد. همچنین‌ از این روش برای پوشاندن ایرادهای جزئی استفاده می‌شود.

چرا گروه هنری الهه پیروز؟

  • متخصصین حرفه ای و آموزش دیده
  • استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت
  • تضمین خدمات در پایان کار
  • انجام انواع پتینه و نقاشی دیواری با کمترین هزینه
  • انجام مشاوره و بازدید رایگان
  • طراحی زیبا مطابق با آخرین متد روز دنیا
  • تجربه بالا در اجرای انواع پروژه‌های لوکس داخلی و خارجی
  • اجرای طرح با استفاده از نظر و سلیقه مشتری
  • زمانبندی دقیق و خوش قولی

جمع بندی

با ذکر ویژگی‌های گروه هنری الهه پیروز بهتر است اگر قصد اجرای انواع پتینه و نقاشی دیواری را دارید این کار را به دست متخصصان هنرمند این تیم حرفه ای بسپارید. تلفن تماس جهت مشاوره و سفارش کار:

جهت آشنایی با توسط این گروه هنری پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش پتینه کاری را مورد مطالعه قرار داده تا با شرایط ثبت نام و نحوه برگزاری دوره های آموزشی آشنایی پیدا کنید.

سوالات رایج

تیم الهه پیروز در تمام شهرهای ایران عزیز خدمات پتینه و نقاشی را ارائه می‌دهد. همچنین ما در خارج از کشور هم آماده ارائه خدمات خواهیم بود.

هزینه اجرای پتینه بستگی به متراژ دیوار و متریال استفاده شده دارد. جهت اطلاع دقیق از لیست قیمت‌ها با شماره ۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹ تماس بگیرید.

یکی از مزیت‌های اصلی پتینه قابلیت اجرا در تمامی سطوح از جمله سیمان، آهک، آجر، گچبری، بتن، فلز، سفال، کاشی، سرامیک و شیشه می‌باشد.

بله، خواهشمند است جهت اطلاع از زمان و نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی با شماره زیر تماس بگیرید.

تلفن‌های تماس:

۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹

۰۹۱۵۶۵۹۹۱۲۳

جهت  آشنایی بیشتر با گروه هنری الهه پیرور در خصوص انجام پتینه حتما مقاله پتینه کار حرفه ای در تهران را مطالعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*