رنگ طلایی در نقاشی

تکنیک ساخت رنگ طلایی در نقاشی

فهرست

 همان طور که می دانید، رنگ طلایی در بین مردم یکی از محبوب ترین رنگ‌ها است که نماد موفقیت، ثروت و اعتبار شناخته می شود. رنگ طلایی در فرهنگ یونانی نشان دهنده جاودانگی و قدرت بوده است، به طوریکه هلیوس، خدای خورشید یونانی همیشه لباس طلایی رنگ می پوشید و  سوار بر ارابه ای با رنگ زیبای طلایی می شد. بنابراین می توان گفت از گذشته تا کنون رنگ طلایی همواره ارزشمند بوده و برای تزئین دکوراسیون داخلی هم بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است. از ترکیب رنگ طلایی با رنگ روغن می تواند رنگ های طلایی بسیار جذابی را ساخت که در ادامه روش‌های مختلف ساخت رنگ طلایی را معرفی کرده تا با هزینه کم بتوانید رنگ دلخواه خود را درست کنید.

برای آشنایی با روش های نقاشی مدرن ساختمان به مقاله مورد نظر رجوع نمایید.

: ساخت رنگ طلایی با کمک پودر طلایی

مراحل ساخت رنگ طلایی با پودر طلایی

  1. مقدار مشخصی از پودر طلایی را در ظرف ریخته و با کیلر رقیق کنید.
  2. مواد را باهم مخلوط کرده تا یکدست شوند.
  3. برای مخلوط کردن رنگ از قلم مو استفاده کنید.
  4. قبل از استفاده از رنگ طلایی، سطح مورد نظر باید کاملاخشک باشد.
ساخت رنگ طلایی با ترکیب رنگ های مختلف

رنگ طلایی از ترکیب چه رنگ هایی است

  1. رنگ قهوه‌ای روشن و زرد را به مقدار مساوی باهم ترکیب کرده تا رنگ طلایی ایجاد شود.
  2. رنگ های قرمز،سفید و زرد را باهم مخلوط می کنید تا نزدیک‌ترین رنگ طلایی مورد نظر درست شود.
  3. رنگ‌های مشکی، قرمز و زرد را ترکیب می کنید تا رنگ قهوه‌ای که رنگ طلایی در آن دیده می‌شود، بدست آید. با اضافه کردن رنگ زرد و قهوه ای به مواد می توانید رنگ گرم طلایی تیره بسازید.

برای آشنایی با تکنیک های نقاشی حتما مقاله نقاشی دیواری منزل را مطالعه نمایید

ساخت رنگ طلایی با استفاده از اکریلیک

ساخت رنگ طلایی با اکریلیک

برای درست کردن رنگ طلایی با اکریلیک، رنگ زرد و قهوه ای را به ترتیب به میزان ده و یک ترکیب کنید.چنانچه بعد از ترکیب کردن رنگ قهوه‌ای و زرد، رنگ طلایی مورد نظر تیره بود،کمی رنگ زرد به مواد اضافه می کنید.در زمان ساخت رنگ طلایی، حتما رنگ زرد و قهوه ای را کم کم اضافه کرده تا تا به رنگ طلایی با کیفیت و مطلوب برسید.شما با استفاده از این تکنیک می توانید رنگ های طلایی بسیار جذابی را ساخته و در نقاشی سقفی از آن ها بهره ببرید.

ساخت رنگ طلایی براق برای چوب

مواد مورد نیاز برای ساخت رنگ طلایی براق روی چوب

  1. رنگ سیاه
  2. قرمز
  3. زرد
  4. سفید
  5. قهوه ای
  6. قلم مو

گام های اصلی برای ساخت رنگ طلایی براق روی چوب

۱.ترکیب رنگ های سیاه، قرمز و زرد

رنگ های قرمز، زرد و سیاه را به یک میزان با هم ترکیب می کنید. روی یک پالت، رنگ های قرمز و مشکی را مخلوط کرده و سپس رنگ زرد را به آن اضافه کرده تا رنگ  مورد نظر روشن شود.این ترکیب رنگ،شباهت زیادی به رنگ طلای واقعی می دهد.برای گرم تر شدن رنگ می توانید یک قطره  قرمز، سرخابی،نارنجی را با مواد مخلوط نمایید و برای ایجاد سایه سرد هم از یک قطره آبی روشن استفاده کنید. تن رنگ را می توانید با افزودن رنگ های قرمز، آبی، سفید و زرد به راحتی تنظیم کنید.

 

۲.براق کردن رنگ طلایی

برای درخشش و براق شدن رنگدانه ها باید چند قطره رنگ سفید به مواد اضافه کنید. حدودا دو تا سه قطره سفید به طلایی که مخلوط کرده اید، اضافه نمایید و به خوبی مواد را به هم زده تا یکدست گردد. وقتی که رنگ، یک تا دو سایه از رنگ اصلی روشن تراست،  رنگدانه یا زرق و برق را با مواد ترکیب کنید. در ابتدا مقدار بسیار کمی از رنگدانه را اضافه کرده و آن را کاملا مخلوط کنید. سپس با قلم مو مقداری از رنگ را برداشته و رنگ آمیزی کنید، تا اطمینان حاصل کنید که رنگ براقیت و در خشش مورد نظر را دارد.

 

۳.مخلوط کردن زرق و برق طلایی

برای ایجاد سایه درخشان و زیبا، زرق و برق طلایی را با رنگ مخلوط نمایید. یک لایه رنگ زده و آن را با زرق و برق به خوبی بپوشانید تا بافتی جذاب داشته باشد. زمانیکه به پایه طلایی دست پیدا کردید، رنگ را روی بوم بمالید و سپس با استفاده از قلم مو، زرق و برق طلایی را بر روی رنگ بچسبانید. بعد از خشک شدن رنگ، از لاک شفاف استفاده کرده تا زرق و برق از بین نرفته و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

طراحی دیوارهای منزل خود را به گروه الهه پیروز با چندین سال تجربه بسپارید.

ویدیو اجرای ورق طلا در ساختمان

چرا رنگ طلایی سیاه میشود

معمولا رنگ های پودری طلایی به دلیل واکنش با اکسیژن، تغییر رنگ داده و اکسیدیته می شوند. بنابر این حتما باید آن ها را با کیلر و یا جلا ترکیب کرده تا دیرتر سیاه شوند.

اگر قصد دارید که با تکنیک های نقاشی ساختمان بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم که مقاله نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک را بررسی کنید

روش ساخت رنگ طلایی و مسی با پودر

برای ساخت رنگ طلایی و مسی، مقداری از کیلر روغنی را رقیق کرده و درظرف مورد نظر بریزید.سپس پودر طلایی را به مواد اضافه کرده تا یکدست شود.باید به این مسئله توجه داشته باشید که هر چقدر پودر طلایی بیشتری را با کیلر مخلوط کنید، رنگ طلایی شما از نظر کیفیت بهتر خواهد بود. رنگ های پودری موجود در بازار، باید با ترکیب جلا و کیلر مورد استفاده قرار بگیرند تا در اثر گذر زمان سیاه و کم رنگ نشوند.

چنانچه می خواهید اطلاعات تکمیلی در مورد پتینه بدست بیاورید مطلب  پتینه و نقاشی دیواری برای شما سودمند است

اصول مهم ساخت رنگ طلایی

نکات اصلی ساخت رنگ طلایی

۱.هرچه میزان رنگ زرد بیشتر باشد، رنگ طلایی روشن‌تر خواهد بود.

۲.اضافه کردن رنگ قرمز به طلایی، رنگ نهایی را گرم تر می کند.

۳.برای تیره‌تر شدن رنگ طلایی، مقداری رنگ قهوه‌ای یا مشکی به آن اضافه کنید.

۴. اگر می خواهید که رنگ طلایی شما ظاهر فلزی واقعی‌تری داشته باشد، مقدار کمی رنگ نارنجی به ترکیب  رنگ زرد و قهوه ای اضافه کنید.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی در زمینه نقاشی ساختمان کسب کنید مطالعه مقاله نقاشی ساختمان در تهران را از دست ندهید   

مدل های نمونه کار ساخت رنگ طلایی با روش های گوناگون

نمونه کارهای رنگ طلایی و ورق طلا بر روی سطوح مختلف

گروه پتینه کاری الهه پیروز، پروژه های مختلفی را با رنگ طلایی و ورق طلا اجرا کرده است که باعث جلوه بخشیدن به ساختمان و لوکس بودن آن شده است. ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما نمونه کارهایی را که با رنگ های طلایی و ورق طلا انجام شده است، نشان خواهیم داد. از رنگ طلایی با رنگ روغن می توان آثارهنری  ماندگاری را خلق کرد که چند نمونه را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

گروه پتینه کاری و نقاشی هنری الهه پیروز و دوره نقاشی دیواری

تیم هنری الهه پیروز با استفاده از نقاشان حرفه ای خود، بهترین خدمات را به همشهریان گرامی در زمینه پتینه کاری و نقاشی دیواری ارائه  داده است. در تمام این مدت همواره سعی کرده که پروژه ها را با خلاقیت وبالاترین کیفیت اجرا نماید و همین امر هم موجب شده که یکی از مطرح ترین برندهای پتینه کاری در مشهد شناخته شود. چنانچه شما هم قصد دارید به صورت عملی نقاشی دیواری را زیر نظر سرکار خانم الهه پیروز فرا بگیرید، با شماره زیر تماس بگیرید تا همکاران ما در زمینه ثبت نام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله نکات کلیدی ساخت رنگ طلایی را برای شما توضیح دادیم. اگر هر سوالی در مورد پتینه کاری و نحوه ساخت رنگ های مختلف دارید، آن را عنوان کرده تا به صورت دقیق  کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

سوالات رایج

بهتر است به جای ترکیب پودر رنگ طلایی با کیلر از رنگ اکریلیک استفاده کنید.

  1. پتینه کاری
  2. نقاشی ساختمان
  3. دکوراسیون داخلی و خارجی
  4. نقاشی سقفی

۱.تجمل

۲. پیروزی

۳.ثروت

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*