پتینه ورق طلا

پتینه ورق طلا

جهت آشنایی با نحوه اجرای پتینه با استفاده از ورق طلا و مزایای این هنر در معماری نوین این مقاله را از دست ندهید.
فهرست

پتینه نوعی هنر کهنه کاری و در عین حال زیبا بوده که بر روی سطوح مختلف از جمله سنگ، سیمان، آهک، گچبری و بتن اجرا خواهد شد. پتینه ورق طلا نیز سبکی از پتینه کاری بوده که بر روی گچبری، دیوار و سقف منازل به جای رنگ طلایی از آن  استفاده خواهد شد.

انجام انواع پروژه‌های پتینه در تهران و شهرستان‌ها

اجرای صفرتاصد پروژه‌های پتینه با مرغوب ترین متریال و بکارگیری روش‌های نوین پتیه را در تهران و تمامی شهرستان‌ها از گروه هنری الهه پیروز بخواهید.

شماره تماس تیم مهندسی الهه پیروز:

کاربردهای پتینه با ورق طلا

استفاده از ورق طلا برای زیبایی هرچه بیشتر نمای گچبری، دیوارها و سقف ساختمان توصیه می‌شود. پایه اصلی این متریال از فلزی نازک به رنگ طلایی می‌باشد. در خانه‌هایی به سبک کلاسیک استفاده از تکنیک پتینه با ورق طلا بسیار کاربرد دارد.

مزایای پتینه ورق طلا

مزایای پتینه با ورق طلا

  1. زیبایی و درخشان بودن سطوح پتیه کاری شده
  2. عدم تغییر رنگ پتینه
  3. دوام و ماندگاری طولانی
  4. مقاوم نسبت به آب و رطوبت
  5. قابل شستشو بودن
  6. ترمیم راحت در صورت خرابی احتمالی
  7. قابل اجرا در تمامی سطوح اعم از گچبری، سیمان، فلز، شیشه، سفال و چوب
نحوه اجرای پتینه ورق طلا

نحوه اجرای پتینه ورق طلا

در ابتدا قسمتی که نیاز است از ورق طلا استفاده شود را به طور کامل تمیز می‌کنند. سپس یک لایه چسب ورق بر روی سطح زده می‌شود.پس از کمی مکث ورق طلا را روی چسب می‌چسبانند. در نهایت با یک تکه پارچه به آرامی ورق طلا را ماساژ می‌دهند تا به طور کامل به سطح دیوار بچسبد.

مشخصات یک پروژه با کیفیت ورق طلا

  • استفاده از مواد با کیفیت
  • بهره گیری از متخصصین آموزش دیده 
  • مشاوره اصولی پیش از انجام کار
  • برنامه ریزی دقیق و سرعت عمل بالا
  • تضمین کیفیت اجرای پتینه

چنانچه قصد انجام پتینه در منزل خود را دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله پتینه کار حرفه ای در تهران را مطالعه کرده تا با یک گروه مجرب پتینه کار در تهران آشنا شوید.

برخی از خدمات دیگر پتینه

از دیگر خدمات تیم حرفه‌ای الهه پیروز می‌توان به اجرای موارد زیر اشاره کرد:
پتینه ایتالیایی
  • پتینه ایتالیایی

قدمت استفاده از پتینه ایتالیایی در صنعت معماری ایران به حدود ۱۰ سال پیش برمی‌گردد. پیشتر در کشورهای ایتالیا و ترکیه شاهد این سبک از پتینه بوده ایم. اجرای تکنیک پتینه ایتالیایی به دو شیوه پلاستر و فلت انجام می‌شود.

پتینه فلت بیشتر در رستوران‌ها، هتل‌ها و ادارات کاربرد دارد.پ تیه فرشته، موتیو و پرستیژ از طرح‌های معروف پتینه به سبک فلت می‌باشد.

پتینه پلاستر نیز به شکل طرح گل برجسته، طرح بتن و پتینه داماسکو موجود می‌باشد. در این تکنیک پس از مالیدن خمیر پتیه بر روی دیوار طی فرآیند کربنیزه کردن این خمیر به سنگ تبدیل شده و آماده رنگ آمیزی می‌شود.

پتینه طرح سنگ
  • پتینه طرح سنگ

استفاده از رنگ‌های روغنی و رنگ‌های اکریلیک به کمک اجرای پتینه طرح سنگ می آید. بدین صورت که رنگی متناسب با رنگ سنگ انتخاب کرده و به عنوان رنگ پایه بر روی دیوار می‌زنند.

پیش از خشک شدن کامل رنگ، با استفاده از ابزار مخصوص رگه‌های طلایی و نقره ای را روی رنگ پایه ایجاد می‌کنند. سپس قدم به قدم رنگ‌های بعدی را به رنگ زمینه اضافه کرده و رنگ‌ها را در هم ادغام می‌کنند. در سفره خانه‌های سنتی و مکان‌های کلاسیک از این سبک از پتینه استفاده فراوانی می‌شود. سنگ امپرادور، مرمر، ورده و تراورتن نمونه‌های اصلی پتینه طرح سنگ می‌باشد.

پتینه کهنه کاری
  • پتینه کهنه کاری

در این روش ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کرده سپس قسمتی که نیاز به پتینه ندارد را به طور کامل پوشانده و رنگ انتخابی را به صورت لایه نازک با استفاده از غلتک بر روی دیوار بزنید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. 

در مرحله بعد با استفاده از اسفنج یا برس لایه دوم رنگ را بزنید. این رنگ آمیزی باید به حالت رفت و برگشتی و به آرامی باشد. محلول پتینه کهنه کاری را در بخش‌هایی از سطح زده و  در تمام سطح پراکنده کنید و بگذارید خشک شود.

 لازم به ذکر است برای نمایان شدن پتیه کهنه کاری به طور کامل به چند روز زمان نیاز خواهید داشت. این تکنیک اثر کهنگی و آنتیک بودن به سطوح داده و باعث زیبایی آن خواهد شد.

پتینه میکرو سمنت
  • پتینه میکرو سمنت

این نوع پتینه نیز در سطوحی مانند گچ، سنگ، سرامیک و سیمان اجرا می‌شود. از ویژگی‌های بارز پتینه میکرو سمنت می‌توان به مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت و بدون درز بودن و قابلیت تمیز کردن راحت اشاره کرد.

حمام و سرویس‌های بهداشتی بهترین گزینه برای انجام پتینه میکرو سمنت می‌باشد. این نوع پوشش در تمامی طراحی‌های مدرن، مینیمال و کلاسیک جوابگو خواهد بود.

دوره های آموزشی پتینه ورق طلا

دوره آموزشی پتیه ورق طلا 

گروه هنری و معماری الهه پیروز از شما علاقه مندان به هنر پتینه کاری در زمینه پتینه ورق طلا به صورت تخصصی هنرجو می‌پذیرد. جهت اطلاع از نحوه برگزاری کلاس‌ها با شماره‌های ذیل تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند و یا لینک زیر را دنبال کنید.

تلفن تماس جهت ثبت نام دوره‌های آموزشی پتینه ورق طلا:

پتینه کاری چیست؟ و آموزش پتینه کاری چگونه انجام خواهد شد.

گروه هنری الهه پیروز را بیشتر بشناسید

این تیم کاربلد از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرده و با بیش از ۳۵۰ اجرای موفق توانسته است رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند. لازم به ذکر است خانم الهه پیروز در سال ۱۳۹۵ موفق به کسب جوانترین بانوی هنرمند در حیطه هنر پتینه کاری شده است. این گروه صفرتاصد پروژه‌های داخلی و خارجی را به بهترین نحو اجرا و مدیریت می‌کند.

جمع بندی

برای اجرای پتینه ورق طلا این هنر زیبا و درخشان بهتر است از گروه هنری حرفه ای همچون الهه پیروز به دلیل تجربه و سابقه طولانی بهره ببرید.

شماره تماس تیم هنری الهه پیروز:

 سوالات رایج

بله، در صورت تمایل به شرکت در کلاس‌های آموزشی پتینه کاری با شماره ۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹ تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

زیبایی محیط، قابل شستشو بودن، دوام طولانی و کیفیت مطلوب

۰۹۱۵۶۵۹۹۱۲۳ شماره گروه هنری الهه پیروز در خصوص انجام مشاوره تلفنی خواهد بود.

امتیاز دهید