پتینه کار حرفه ای در تهران

پتینه کار حرفه ای در تهران

آشنایی با انواع تکنیکها و روشهای پتینه با مطالعه این مقاله ممکن خواهد شد.
فهرست

پتینه کاری چیست و با چه روش‌هایی انجام خواهد شد؟ پتینه کار حرفه ای در تهران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ برای یافتن جواب این سوال‌ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شماره تماس پتینه کار حرفه ای در تهران

اجرای انواع پروژههای لوکس پتینه و نقاشی توسط گروه هنری معماری الهه پیروز با استفاده از مواد مرغوب در تهران زیر نظر استاد الهه پیروز جوان ترین بانوی هنری ایران در سال ۱۳۹۵ می‌باشد. 

راه‌های ارتباطی:

ویژگی‌های تیم حرفه ای پتینه

  1. اجرای طرح‌های خاص مطابق با آخرین مد روز دنیا
  2. تکنسین‌های دوره دیده و مجرب
  3. استفاده از مواد باکیفیت و درجه یک
  4. ضمانت کامل کیفیت 
  5. اتمام کار طبق زمانبندی دقیق و ذکر شده
  6. تجربه پروژه‌های لوکس اعم از داخلی و خارجی
  7. آلبومی از نمونه کارهای بی نظیر و خاص
  8. اجرای طرح پتینه با نظر و سلیقه مشتری
  9. سرعت عمل در حین کار
  10. طراحی خیره کننده و چشم نواز

نمونه پروژه‌های پتینه در تهران

نمونه پتینه در تهران
نمونه پتینه در تهران
نمونه پتینه در تهران
نمونه پتینه در تهران
نمونه پتینه در تهران
نحوه اجرای حرفه ای پتینه

نحوه اجرای حرفه ای پتینه

ایجاد بافت‌های زیبا دلیل اصلی استفاده از هنر پتینه در دکوراسیون داخلی منازل است. مراحل کلی پتینه به شرح زیر می‌باشد:

  1. کشیدن طرح مورد نظر روی مقوای محکم و فوم و یا استفاده از شابلون آماده
  2. خالی کردن طرح با کاتر
  3. پیچ کردن شابلون بر روی دیوار
  4. مالیدن خمیر آماده شده روی قسمت‌های خالی شابلون
  5. جدا کردن شابلون بعد از خشک شدن کامل خمیر
  6. فرم دادن لبه‌های خمیر و برجسته کردن آن با استفاده از کاتر
  7. پیش از خشک شدن کامل خمیر به جهت زیباسازی اثر با استفاده از قلم موی زبر یا سوهان لبه‌های تیز را از بین می‌برند.
  8. زدن پرایمر و خشک شدن کامل آن
  9. استفاده از رنگ‌های روغنی یا اکریلیک برای رنگ آمیزی دیوار
  10. استفاده از رنگ طلایی با نقره ای بر روی طرح‌های برجسته

پتینه کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

چرا بهتر است از پتینه استفاده کنید؟

  1. ایجاد فضای دلنشین و روح بخش
  2. خلق طرح‌های زیبا و منحصر به فرد
  3. ایجاد طرح دلخواه و سفارشی دیوار
  4. آسان بودن اجرای پتینه
  5. قابلیت شستشو
  6. هزینه کم نسبت به سایر روش‌های رنگ آمیزی دیوار
  7. قابل اجرا در تمامی سطوح
  8. ماندگاری و دوام بالا
  9. پوشاندن عیوب ظاهری دیوارها
  10. پیاده سازی طرح متناسب با رنگ وسایل خانه و دیزاین منزل
  11. عایق مناسب رطوبتی
  12. در صورت صدمه و ترک به راحتی قابل ترمیم است.

پتینه برای چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

پتینه در مکان‌هایی مانند پذیرایی، اتاق خواب کودک و دیوار جایگاه تلویزیون قابل اجرا می‌باشد. لازم به ذکر است تکنیک به کار رفته و رنگ‌های استفاده شده در هر مکان متفاوت می‌باشد. این تکنیک به راحتی روی سطوح فلزی، بتنی، دیوار سیمانی و گچی پیاده می‌شود.

پتینه و نقاشی روی دیوار داخلی منازل
  • پتینه و نقاشی روی دیوار داخلی منزل

استفاده از هنر پتینه و نقاشی برای دیوار اتاق کودک، پذیرایی و محل نصب تلویزیون به سبب پوشاندن عیوب ظاهری دیوار و حس شادابی و نشاط توصیه می‌شود. ویژگی بارز پتینه دیوارهای منزل عدم آسیب به بافت دیوار خواهد بود. از انواع سبک‌های اجرای پتینه روی دیوار می‌توان به سبک مدرن و کلاسیک اشاره کرد.

پتینه و نقاشی روی سقف
  • پتینه و نقاشی روی سقف

این هنر به زمان، هزینه و تبحر بیشتری نیاز دارد.طرح سنگ، فرشته، گل‌های مینیاتوری، ابروباد، آسمان و کهکشان از طرح‌های پرطرفدار پتینه روی سقف می‌باشد. اجرای پتینه و نقاشی روی سقف بیشتر در تالارها، رستوران‌ها و خانه‌های مجلل انجام می‌شود. از مهمترین روش‌های مختلف پتینه کاری سقف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتینه کاری بافت دار
  • پتینه کاری با اسفنج
  • پتینه کاری با پارچه
  • پتینه کاری ورق طلا
  • پتینه کاری روی گچبری
  • پتینه کاری با خمیر روغنی
  • پتینه کاری با خمیر بلکا
پتینه و نقاشی روی ستون
  • پتینه و نقاشی روی ستون

استفاده از تکنیک پتینه و یا نقاشی بر روی ستون دیوارهای منازل و تالارهای لوکس ایده جالبی بوده که باعث مجلل نشان دادن هرچه بیشتر فضا خواهد شد. ایجاد پتینه به صورت گچبری یکی از جذاب ترین طرح‌های پیشنهادی برای پوشش ستون‌ها می‌باشد.

پتینه و نقاشی روی چوب
  • پتینه و نقاشی روی چوب

به ترکیب چند رنگ زیبا روی چوب به منظور ایجاد تنوع، پتینه روی چوب گفته می‌شود. در این روش سطح چوب را با الکل سفید کاملا پاک کرده و جوهر رنگ را با استفاده از قلم مو به عنوان آستر اولیه روی چوب می‌زنند. توجه داشته باشید برای ادامه کار جوهر رنگ باید کاملا خشک شود. پس از هر بار رنگ آمیزی اثرات قلم مو کاملا از بین رفته و چوب جلوه خاصی پیدا می‌کند.

پتینه روی گچبری
  • پتینه روی گچبری

استفاده از ورقه‌های طلا برای زیباشدن گچبری منازل روشی نوین در زیباشناسی صنعت معماری به شمار می‌رود. توصیه می‌شود در صورت انجام پتینه بر روی گچبری باید رنگی متضاد رنگ کفپوش انتخاب کنیم. همچنین در صورت کوچک بودن خانه از گچبری روشن که موجب بزرگ دیده شدن محیط می‌شود استفاده کنید.

  • پتینه و نقاشی روی دیوارهای خارجی

روی دیوارهای خارجی معمولا نقاشی و طرح پتینه ای ساده زده می‌شود که دیوارهای داخلی و اصلی ساختمان نمود پیدا کند. طرح‌های استفاده شده در این دیوارها ساده، تک رنگ و بدون نقش و نگار هستند.

تکنیکهای اجرایی پتینه و نقاشی

پتینه ورق طلا
  • پتینه ورق طلا

برای اجرای پتینه ورق طلا ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کرده سپس چسب ورق را به سطوح تمیز شده می‌چسبانند. پس از خشک شدن چسب، ورق طلا را به آرامی روی آن چسبانده و با استفاده از یک پارچه تمام سطح ورق طلا را ماساژ داده تا کامل فیکس شود. این سبک بیشتر در محیط‌های کلاسیک اجرا می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر با تکنیک پتینه ورق طلا و کاربردهای آن حتما مقاله پتینه ورق طلا را مشاهده کنید.

پتینه رنگ روغن
  • پتینه طرح سنگ

در این شیوه با استفاده از رنگ‌های روغنی و یا اکریلیک اقدام به ایجاد طرح سنگ بر روی دیوار می‌کنند. بدین صورت که ابتدا رنگ اصلی را زده و به مرور رنگ‌های دیگر را به طرح اضافه کرده سپس با استفاده از قلم موی مخصوص رگه‌های سنگ را ایجاد می‌کنند. از مدل‌های مختلف پتینه طرح سنگ می‌توان به مرمر، تراورتن، ورده و امپرادور اشاره کرد.

پتینه کاری با رنگ روغن
  • پتینه رنگ روغن

رنگ روغن در سه مدل براق، نیمه براق و مات موجود می‌باشد. رنگ‌های براق بیشتر برای سطوج چوبی کاربرد دارد. دو نوع دیگر بر روی دیوارهای فرسوده و قدیمی قابل اجرا خواهد بود. از ویژگی پتینه رنگ روغن قابل شستشو بودن اثر ایجاد شده می‌باشد.

پتینه اکریلیک
  • پتینه اکریلیک

عموما متریال استفاده شده در پتینه اکریلیک رنگ‌های پایه آب می‌باشد. از ویژگی‌های پتینه اکریلیک می‌توان به بدون بو، فاقد سرب، سرعت خشک شدن بالا، ثابت ماندن رنگ و هزینه کمتر اشاره کرد.

پینه پلاستر
  • پتینه پلاستر

در این روش با استفاده از خمیر طرحی برجسته روی دیوار ایجاد کرده سپس بعد از خشک شدن خمیر اقدام به رنگ کردن آن و ایجاد نقوش روی پتینه خمیری می‌کنند. لایه‌های ایجاد شده بر روی سطوح طی عمل کربنیزه به سنگ تبدبل می‌شود. از این سبک بیشتر در دکوراسیون‌های داخلی با طیف‌های رنگی گسترده استفاده می‌شود.

جهت اطلاع دقیق از روش‌های پتینه پلاستر مقاله پتینه در تهران را به طور کامل مطالعه کنید.

پتینه ابر و باد
  • پتینه ابروباد

در این تکنیک از دو رنگ یکسان با درجه طیفی مختلف استفاده می‌شود. بدین شکل که ابتدا رنگ پایه را زده و پس از مدتی رنگ جدید را با استفاده از رولر روی رنگ پایه زده و با استفاده از یک تکه ابر رنگ‌ها را در هم ادغام کرده و طرح آبرنگی بر روی دیوار ایجاد می‌کنند. این کار را تا زمان خشک شدن دیوار می‌توان انجام داد. این تکنیک هم در دیوار و هم در سقف قابل اجرا خواهد بود.

تکنیک کار با پارچه

در این روش تعداد زیادی پارچه مچاله شده را به رنگ آغشته کرده و با آن به دیوار ضربه وارد می‌کنند. روش دیگر تهیه پارچه مستطیل شکل به ابعاد ۱۵ در ۲۰ بوده که دو سر پارچه را خلاف جهت خم پیچانده و حالا پارچه لوله شده را به رنگ آغشته کرده و مانند وردنه روی دیوار بکشید.

قیمت پتینه کاری در تهران

قیمت اجرای پتینه کاری در تهران با توجه به نوع طرح، روش اعمال شده، ابزار استفاده شده و ابعاد سطح متفاوت می‌باشد. برای استعلام دقیق قیمت‌ها خواهشمند است با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

پتینه و نقاشی ویلا در تهران

به همشهریان تهرانی پیشنهاد می‌کنم جهت اجرای پتینه زیبا و نقاشی‌های لوکس به تیم حرفه ای الهه پیروز مراجعه کرده تا تفاوت کیفیت را احساس کنید. این گروه هنری با بیش از ۳۵۰ پروژه عظیم طی ۸ سال متوالی در صدر جدول پتینه کاران تهران قرار خواهند داشت.

پتینه و نقاشی شرکتی در تهران

گروه هنری الهه پیروز صفرتاصد پتینه و نقاشی دیوارهای شرکت‌ها را با استفاده از متخصصین آموزش دیده و مواد مرغوب به بهترین شکل انجام خواهد داد. شما همشهریان تهرانی می‌توانید به نارمک_ دردشت_ کوچه ابراهیمی_ پلاک ۵۰ به صورت حضوری مراجعه کرده و یا با شماره‌های ذیل تماس حاصل نمایید:

جمع بندی

با مطالعه این مقاله اگر مشتاق به انجام پتینه در منزل خود شدید پیشنهاد می‌کنم حتما این کار را به دست پتینه کاران حرفه ای گروه الهه پیروز بسپارید. جهت هر گونه ابهام و سوال در این خصوص با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

سوالات رایج

بله، جهت اطلاع از نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی پتینه در تهران با شماره ۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹ تماس حاصل نمایید. برای اطلاع بیشتر خواندن مقاله آموزش پتینه کاری به شما توصیه خواهد شد.

تعرفه پتینه با توجه به متریال استفاده شده، متراژ سطح و نوع پتینه انتخابی متفاوت می‌باشد.جهت اطلاع از هزینه پتینه در تهران با شماره ۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹ تماس بگیرید.

امتیاز دهید