رنگ اتاق خواب

رنگ هایی که هرگز نباید در اتاق خواب به کار ببرید ؟

فهرست

یکی از بخش‌های خانه که نزد اکثر مردم بسیار اهمیت دارد، اتاق خواب است. رنگ اتاق خواب و فضای آن باید به گونه ای باشد که در آن احساس آرامش کنید و خوابی راحت داشته باشید.

با توجه به اینکه از نظر روانشناسی رنگ اتاق خواب، بر روی سلامت روان تاثیر زیادی دارد، ما در این مقاله تلاش می‌کنیم که رنگ‌های نامناسب جهت نقاشی اتاق را به شما معرفی کنیم.

امیدواریم با کمک این اطلاعات بتوانید، بهترین رنگ را برای اتاق خود انتخاب کنید و فضایی زیبا را خلق کنید.

رنگ‌هایی که نباید در اتاق خواب به کار برد؟

همانطور که گفته شد انتخاب رنگ اتاق  خواب می‌تواند بر روی شرایط روحی افراد تاثیرات زیادی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید که کیفیت خواب و عملکرد روزانه خود را افزایش دهید، حتما به روانشناسی رنگ‌ها بسیار توجه کنید.

در ادامه با توجه به اهمیت این موضوع، سعی می‌کنیم که در مورد رنگ‌های نامناسب اتاق خوب به صورت کامل اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

رنگ قرمز

رنگی برای اتاق خواب مناسب است که محیط را به مکانی برای استراحت و آرامش تبدیل کند. انتخاب رنگ قرمز، باعث افزایش فشار خون و تپش قلب می‌شود. بنابراین تا حد امکان سعی کنید که این رنگ را برای رنگ اتاق خواب انتخاب نکنید.

 
رنگ قرمز نباید برای رنگ اتاق خواب استفاده شود

رنگ فسفری

رنگ‌های فسفری یا نئونی که به رنگ‌های شب تاب معروف هستند، در شب‌ها مانند چراغ پرنور عمل می‌کنند. این نوع رنگ‌ها به اتاق حالتی هیجان انگیز می‌دهند و در نتیجه مانع راحت خوابیدن شما می‌شوند.

انتخاب رنگ اتاق خواب فسفری، به راحتی هیجان شما را در زمان خواب برانگیخته کرده و باعث می شود که دیرتر به خواب بروید.

 
 
رنگ فسفری نباید برای رنگ اتاق خواب استفاده شود

برای آشنایی با تکنیک‌های نقاشی سقف و رنگ نقاشی دیوار  این دو مقاله را مطالعه نمایید.

رنگ مشکی

رنگ مشکی از جمله رنگ‌هایی است که نور را کم کرده و در نتیجه انرژی شما را کاهش می‌دهد. اگر مشکی را جهت رنگ اتاق خواب انتخاب کنید، از نظر روانی انرژی را در شما کاهش می‌دهد و شما را کسل و افسرده می‌کند.

چنانچه می‌خواهید که زندگی پویا داشته باشید و از نظر سلامت روحی در وضعیت مطلوبی به سر ببرید، هرگز از مشکی برای رنگ اتاق خواب خود استفاده نکنید.

 
 
رنگ مشکی نباید برای رنگ اتاق خواب استفاده شود

رنگ زرد

چنانچه از زرد پررنگ برای رنگ اتاق خواب استفاده کنید، این کار باعث می‌شود که محیطی آرام و دلگرم کننده برای خوابیدن نداشته باشید.

اجسامی که رنگ روشنی دارند، نور بیشتری را از سطح خود بازتاب می دهند و در نتیجه روشنی بیش از حد اتاق مانع از خواب راحت می شود.

 
 
رنگ زرد نباید برای رنگ اتاق خواب استفاده شود

رنگ نارنجی

رنگ‌های نارنجی جیغ به علت ماهیت پر انرژی و پر جنب و جوشی که دارد، برای رنگ اتاق خواب مناسب نیستند. این رنگ‌ها باعث افزایش سطح انرژی شده و مانع آرامش در زمان خواب می‌شود.

 
رنگ نارنجی نباید برای رنگ اتاق خواب استفاده شود

رنگ قهوه ای تیره

یکی از رنگ‌هایی که به عنوان رنگ غم و افسردگی شناخته می‌شود، رنگ قهوه ای تیره است. بنابراین رنگ قهوه ای برای رنگ اتاق خواب گزینه مناسبی نیست و از نظر روانشناسی بر روی روحیه افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

چنانچه می‌خواهید خواب راحتی داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب رنگ اتاق خواب بسیار توجه کنید و از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید.

رنگ قهوه ای تیره نباید برای رنگ اتاق خواب استفاده شود

نقاشی ساختمان توسط تیم حرفه ای الهه پیروز

گروه نقاشی الهه پیروز با برخورداری از هنرمندان حرفه ای توانسته است، پروژه ‌ای زیادی را در زمینه رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با موفقیت اجرا کند. چنانچه می‌خواهید که رنگ اتاق خواب و دکوراسیون ساختمان شما خاص باشد، با گروه هنری الهه پیروز تماس گرفته و در این زمینه از تجربیات چندین و چند ساله این تیم متخصص بهره مند شوید.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

جمع بندی

رنگ اتاق خواب، باید  به گونه ای انتخاب شود که به شما احساس آرامش دهد و خوابی راحت داشته باشید.

بنابراین تا حد امکان سعی کنید که رنگ اتاق خواب را بر اساس روانشناسی رنگ‌ها انتخاب نمایید.

اگر می‌خواهید که از خدمات گروه هنری الهه پیروز، بهره ببرید با همکاران ما تماس بگیرید تا اطلاعات کامل را در زمینه انتخاب رنگ و نقاشی ساختمان در اختیارتان قرار دهند.

آدرس گروه هنری الهه پیروز؟

تهران، خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری، پلاک ۴

  1. نوع و کیفیت رنگ
  2. متراژ  پروژه 
  3. مهارت نقاش

طوسی، سفید، کرم، شیری، فیروزه ای و صورتی کم رنگ

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *