نقاشی ساختمان سه بعدی چیست

نقاشی ساختمان سه بعدی

فهرست

در نقاشی ساختمان نقاش، دیوارهای داخلی ساختمان، سقف، در و پنجره‌ها را با استفاده از ابزارهای ساده ای مانند غلطک، قلم مو و رنگ با کیفیت از جمله رنگ روغن و رنگ پلاستیکی رنگ آمیزی می‌کند. نقاشی سه بعدی نوعی نقاشی ساختمان بوده که با دادن حجم و عمق بخشی به دیوارها حس آرامش و زیبایی خاصی به فضا القا می‌کند. این روش با ایجاد خطای دید تصاویر دوبعدی را سه بعدی نشان خواهد داد.

اگر قصد دارید نقاشی منزلتان را خودتان انجام دهید خواندن مقاله نقاشی ساختمان در تهران شما علاقه مندان توصیه می‌شود.

ویژگی نقاشی ساختمان سه بعدی

ویژگی‌های نقاشی ساختمان سه بعدی روی دیوار

  1. پیچیدگی و ظرافت زیاد
  2. نیاز به دقت بالا
  3. استفاده از رنگ‌های خاص برای جلوه بیشتر طرح مانند رنگ‌های مولتی کالر، آکریلیک و لاتکس
  4. استفاده از رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم به دلیل ایجاد عمق
  5. زیبایی خیره کننده
  6. متناسب با هر سلیقه ای و سنی
  7. بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک
  8. ایجاد تنوع و انگیزه بیشتر
مراحل آموزش نقاشی ساختمان سه بعدی

مراحل آموزش نقاشی ساختمان سه بعدی

برای پیاده سازی نقاشی سه بعدی با کیفیت، طی کردن مراحل زیر الزامی بوده تا تاثیر نقاشی بر روی مخاطب بیشتر شده و جلوه طرح سه بعدی بهتر نمایان شود.

 

اگر قصد دارید نقاشی منزلتان را خودتان انجام دهید خواندن مقاله نقاشی دیواری منزل به شما علاقه مندان توصیه می‌شود.

آماده کردن دیوار

مرحله اول اجرای نقاشی ساختمان سه بعدی صاف کردن دیوار با استفاده از سمباده می‌باشد. در صورتی که پس از سمباده زنی هنوز مقداری ناهمواری روی دیوار مشاهده کردید باید نسبت به بتونه کاری دیوار نیز اقدام کرده تا جایی که سطح کاملا صاف و یکدست شود.

انتخاب رنگ

رنگ نقاشی سه بعدی باید متناسب با سبک اجرا شده و طرح پیشنهادی انتخاب شود. دقت داشته باشید رنگ‌های روغنی به هیچوجه برای اجرای نقاشی سه بعدی توصیه نمی‌شود. رنگ‌های لاتکس و آکریلیک به دلیل خشک شدن سریع، سرعت عمل و مرغوبیت بالا گزینه مناسبی برای نقاشی ساختمان به صورت سه بعدی خواهند بود.

انتخاب غلطک سه بعدی

از مهمترین ابزار اجرای نقاشی ساختمان به صورت سه بعدی می‌توان به پیستوله سه بعدی، شابلون مخصوص و غلطک سه بعدی اشاره کرد. دقت داشته باشید برای سطوح وسیع از غلطک ۹ اینچی و برای سطوح با وسعت کمتر و دروز دیوار از غلطک ۷ اینچی استفاده شود.

انواع مدل‌های نقاشی ساختمان

برای نقاشی اتاق پذیرایی، دیوار پشت تلویزیون و اتاق خواب‌ها و اتاق کودک می‌توان از موضوعات داستانی، کارتونی، گل و گیاه، حجم‌های سه بعدی استفاده کرد.

نمونه هایی از نقاشی ساختمان سه بعدی منازل
اجرای نقاشی ساختمان سه بعدی توسط گروه الهه پیروز

نقاشی روی دیوار گروه الهه پیروز

یکی از بهترین مجریان نقاشی دیواری گروه هنری الهه پیروز با بهره گیری از متخصصین آموزش دیده می‌باشد. شعار اصلی این تیم حرفه ای هزینه کم، تضمین کیفیت و استفاده از متریال مرغوب می‌باشد.

شماره تماس جهت ثبت سفارش نقاشی دیواری:

 

جمع بندی

نقاشی ساختمان به دو سبک کلاسیک و مدرن قابل اجرا خواهد بود. برای اجرای نقاشی سه بعدی باید به تابش نور در سطح مورد نظر توجه کرد. همچنین از گذاشتن وسایل بزرگ جلوی دیوار رنگ آمیزی شده پرهیز کرده تا جلوه نقاشی از بین نرود.

برای آشنایی با ویژگی‌های نقاشی ساختمان با دو سبک مدرن و کلاسیک حتما مقالات نقاشی ساختمان کلاسیک و نقاشی ساختمان مدرن را مطالعه کنید.

سوالات رایج

بله گروه حرفه ای الهه پیروز قبل از اجرای نقاشی ساختمان در خصوص طرح و رنگ پیشنهادی با شما مشورت کرده و بعد از تایید شما شروع به کار خواهد کرد.

این تیم علاوه بر تهران در سایر شهرهای ایران نیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهد بود. ۰۹۱۵۶۵۹۹۱۲۳ کافی است با این شماره تماس گرفته و شهر خود را اعلام کنید.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*