آینه پتینه

ناگفته های آینه پتینه

فهرست

 امروزه هنر پتینه کاری در معماری و دکوراسیون ساختمان بسیار استفاده می شود که به معنای قدیمی کردن اجسام  با بهره‌گیری از رنگ و بافت کهنه می باشد.در  پتینه  با کمک رنگ های دکوراتیو  و مات کننده به متریال های مختلف حالتی فرسوده، خورده شده، و کهنه داده می‌شود. آینه پتینه یکی از تکنیک های جذاب پتینه کاری است که با ایجاد یک فضای کلاسیک و  قدیمی در هر محیطی می‌تواند علاقمندان به هنر کلاسیک را جذب کند. اگر می خواهید با انواع آینه پتینه و کاربرد آن آشنا شوید، حتما ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

روش ساخت آینه پتینه

افراد متخصص برای ساخت آینه پتینه از طرح های اسلیمی و سنتی استفاده می کنند.بدین شکل که بعد از درست کردن آینه، طرح های مختلف را در چند مرحله روی قاب دور آینه پیاده می کنند. هنرمندان برای اینکه طرح های قاب آینه پتینه را ایجاد  کنند به زمان زیادی نیاز دارند. بنابر این وقتی که مشتری طرح خاصی را برای آینه پتینه سفارش می دهد، باید به شخص سازنده فرصت دهد، زیرا آینه های پتینه به دلیل نوع طراحی آن نسبت به آینه های معمولی خیلی سریع ساخته نخواهند شد.

آینه پتینه یکی  از زیباترین مدل های آینه موجود در بازار است که ساخت و تولید طرح مورد نظر مشتری بر روی آینه  بسیار زمانبر خواهد بود ولی استفاده از آن در دکوراسیون می تواند تاثیر شگرفی برروی زیبایی منزل داشته باشد.

علت درست کردن آینه پتینه

دلیل ساخت آینه پتینه

هنرمندان وقتی که در حال مرمت و بازسازی اشیاء قدیمی بودند، تصمیم گرفتند تا از این طرح های سنتی بر روی آینه هم استفاده کنند.علاقه زیاد افراد به طرح های پیاده سازی شده بر روی وسایل قدیمی و استفاده از سبک های سنتی برای تزئین وسایل منزل، یکی از مهمترین دلایلی بود که باعث شد کارشناسان هنری اقدام به ساخت آینه پتینه در طرح های مختلف کنند.

بنابراین هنرمندان کلکسیونی از طرح های قدیمی و اسلیمی ایرانی را جمع آوری کرده و با استفاده از این تصاویر توانستند طرح مورد نظر را بر روی آینه پیاده نمایند.امروزه آینه پتینه در مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که شما با توجه به سلیقه خود می توانید در دکوراسیون ساختمان از آن استفاده کنید.

اجرای آینه پتینه

آینه پتینه در ایران به روش باروک انجام می شود که این سبک اجرای پتینه به روش های مدرن بسیار نزدیک است.  روش باروک را می توان بر روی سطوح مختلفی مثل مجسمه و پیکرها با انواع متریال استفاده کرد. طراحی و ساخت آینه پتینه با دست صورت می گیرد و همین مسئله باعث می شود که ساخت آینه پتینه زمان بر باشد.

همانطور که می دانید، بسیاری از افراد علاقه دارند که طرح و نقش های قدیمی و سنتی را در منزل استفاده کرده و خاطرات گذشته را در زندگی تجلی کنند. همین امر باعث شده که آینه پتینه در مقایسه با آینه های ساده و معمولی طرفداران بیشتری داشته و از آن برای ایجاد فضایی آنتیک و جذاب در دکوراسیون داخلی ساختمان بهره ببرند.

همه چیز در مورد پتینه کاری و دکوپاژ و آینه پتینه

پتینه کاری و دکوپاژ

به رنگ و بافت هایی که برای ایجاد جرم بر روی وسایل مختلفی مانند آینه ایجاد شده ، پتینه گفته می شود. این بافت ها به تدریج با اکسیژن هوا اکسید و سطح آینه را کم کم خراب می کنند.بافت فرسوده به شکل زنگار بر روی آینه پتینه ایجاد می شود و طرحی جذاب و آنتیک را می توانید در این نوع آینه  مشاهده کنید.

منظور از دکوپاژ، کلاژ تصویر بر روی سطوح گوناگون مانند سفال، چوب، آینه و … است. هنرمندان با استفاده از دکوپاژ می توانند طرح و نقش دلخواه مشتری را بر روی آینه پتینه پیاده‌سازی‌ کنند. امروزه در ساخت آینه پتینه از تکنیک دکوپاژ بسیار استفاده شده که طرفداران زیادی دارد.

اگر می خواهید با  نکات مهم و کلیدی پتینه آشنا شوید مطلب پتینه دیوار  را از دست ندهید

کاربرد و تعاریف دکوپاژ در آینه

با استفاده از دکوپاژ آینه، طرح و نقش دلخواه را می توانید بر روی آینه ایجاد کنید.مفهوم دکوپاژ این است که طرح های مختلف را بر روی سطوحی مانند سفال، آینه، بوم نقاشی و … پیاده سازی نمایید.با گذر زمان، نقش و نگارهایی که به شکل دکوپاژ برروی آینه پتینه ایجاد شده است، از روی آن پاک شده و حالت زنگ زدگی را مشاهده می کنید.

امروزه افراد به دکوراسیون داخلی بسیار توجه می کنند و برای متفاوت بودن دیزاین فضا از وسایل دکوراتیو مختلف استفاده می کنند. بنابر این اگر می خواهید دکوراسیون منزل شما جذاب و منحصر بفرد باشد، به شما پیشنهاد می کنیم که  از آینه پتینه در فضاهای مختلف ساختمان بهره ببرید.

گروه پتینه کاری الهه پیروز و آموزش آینه پتینه

 گروه پتینه کاری و نقاشی هنری الهه پیروز، یکی از مطرح ترین شرکت های نقاشی و پتینه در مشهد  می باشد که با کمک هنرمندان خلاق و توانمند خود توانسته است، تکنیک های مختلف آینه پتینه را  در پروژه های خود با بهترین کیفیت اجرا کند.

چنانچه شما هم قصد دارید که با صفر تا صد روش های پیاده سازی آینه پتینه آشنا شوید و بتوانید با یادگیری این تکنیک در آمد خوبی کسب کنید، با پرسنل ما تماس گرفته تا اطلاعات تکمیلی را در زمینه ثبت نام به شما توضیح داده و به سوالاتتان پاسخ دهند.

برای اینکه در زمینه پتینه کاری اطلاعات تکمیلی را کسب کنید مقاله  آموش پتینه کاری   را مطالعه نمایید

ویدیو پتینه و نقاشی روی آینه

ساخت آینه آنتیک

یکی محبوب ترین انواع آینه های دکوراتیو که در ایران و کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد، آینه آنتیک است.از  این مدل آینه در اجرای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن بسیار استفاده می شود.آینه پتینه تا سال ۱۳۹۵ از کشورهای مختلف وارد ایران می شد و همین مسئله باعث خارج شدن ارز زیاد از کشور می شد. خوشبختانه  امروزه، جوانان فعال ایرانی با تلاش زیاد توانستند که آینه آنتیک با کیفیت بسیار بالا تولید و به بازار عرضه کنند.

ساخت آینه آنتیک سه بعدی

آینه سه بعدی، یکی از جدیدترین انواع آینه های آنتیک است که فضای داخلی منزل را بسیار جذاب و مدرن نشان می دهد. آینه آنتیک سه بعدی  از یک آینه ساده رنگی بزرگ و  تعدادی از آینه آنتیک با طول آینه اصلی و عرض ده  سانتی متر  ساخته می شود، به شکلی که آینه های آنتیک به صورت مورب  در کنار آینه ساده قرار می‌گیرند.

ساخت آینه آنتیک دو طرفه

آینه های آنتیک دو طرفه، یکی از مدل های دیگر آینه پتینه است که معمولا دارای قاب های استیل و هایگلاس رنگی می باشند. از  این نوع آینه پتینه در محیط هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستند، برای تزئین دکوراسیون ساختمان استفاده می شود.بنابر این در ساختمان های کوچک برای استفاده بهینه از فضای داخلی، بهتر است که آینه آنتیک دو طرفه را برای تغییر دکوراسیون محیط انتخاب کنید.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید،چیدمان شیک و زیبا  ساختمان بر روی روحیه افراد تاثیر مستقیم می گذارد. به کارگیری آینه پتینه با طرح های مختلف می تواند باعث شود که حس شادابی و آرامش شما بیشتر شود و همچنین  با استفاده از این نوع آینه نمای ساختمان زیباتر و فراخ تر می گردد.ما در این مقاله در مورد آینه پتینه وآنتیک اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دادیم. اگر می خواهید از قیمت ساخت آینه پتینه مطلع شوید، با کارشناسان ما تماس گرفته تا اطلاعات تکمیلی را برای شما توضیح دهند.

سوالات رایج

۱.سنتی غربی

۲.ایران باستان

۳.روستیک

۱.تزئین دکوراسیون ساختمان

۲. بزرگتر به نظر آمدن منزل

۳.شیک و لوکس شدن چیدمان خانه

۱.نوع و کیفیت آینه

۲.مدل و طرح سفارش

۳.متراژ کار

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*