فیکساتور مقدماتی

روش های فیکساتیو مقدماتی

فهرست

یکی از مهم ترین دغدغه های کسانی که کارهنری انجام می دهند، این است که آثار هنری آن ها همواره مثل روز اول براقیت و جلا داشته باشد.بنابر این اگر شما روی تابلو هنری خیلی حساس هستید و یک کار ارزشمند دارید، حتما با  زدن فیکساتور از آن  در برابر گرد و خاک و تغییر رنگ محافظت کنید. ما در این مقاله سعی می کنیم که در مورد  انواع فیکساتور ها و چگونگی کار با آن ها  به صورت کامل توضیح دهیم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تثبیت کننده ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع مختلف اسپری فیکساتیو رنگ

انواع اسپری فیکساتور

به طور کلی  از دو نوع اسپری فیکساتور برای رنگ‌های اکریلیک استفاده می شود که می توانید از آن ها  در تمام  مراحل کار و پس از رنگ‌آمیزی لایه‌های مختلف استفاده کنید.اسپری فیکساتور با قابلیت اعمال مجدد، در بین لایه‌های رنگ به کار گرفته می شود. از این نوع فیکساتور می توان برای تثبیت  و دوام رنگ در تمامی مراحل کار استفاده کرد. اسپری فیکساتور نهایی، پس از اعمال آخرین لایه رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و  قابلیت قرار گرفتن  در بین لایه‌های مختلف را ندارد.

اطلاعات مفید در مورد اسپری فیکساتور نقاشی و فیکساتور رنگ

اسپری فیکساتور نقاشی چیست

این اسپری با ایجاد لایه محافظی برای تثبیت رنگ تابلوهای نقاشی استفاده می شود و از  آثار هنری در برابر انواع چربی ها، گردو غبار محافظت می کند. از مهم ترین ویژگی های اسپری فیکساتور نقاشی، می توان به مقاومت بالا، خشک شدن سریع و … اشاره کرد.

برا اینکه بدانید اجرای نقاشی سقفی چگونه است، حتما  مقاله  نقاشی سقفی در تهران  را مطالعه نمایید.

چه ابزاری نیاز به اسپری فیکساتور دارد

 برای تثبیت کردن سطوح کارهای هنری از جمله رنگهای ورق طلا و نقره، نقاشی های روی بوم، سفال و … از  به اسپری فیکساتور استفاده می شود.  این نوع  اسپری ها ،کاملاً خنثی هستند و پس از اجرای بر روی سطح مورد نظر بدون تغییر رنگ فقط سطح را در برابر گرد و غبار، چربی و …  محافظت می کنند. در کل، استفاده از اسپری فیکساتورها برای تثبیت سطوح کارهای هنری بسیار موثر است و به کاربران کمک می‌کند تا از پایداری و طول عمر طولانی‌تر آثار خود اطمینان حاصل کنند.

اسپری فیکساتیو و وارنیش

از پرطرفدارترین  تثبیت کننده ها برای محافظت از لایه‌های رنگ اکریلیک، می توان به اسپری فیکساتیو و وارنیش اشاره کرد. وارنیش ها با توجه به ترکیبات تشکیل دهنده خود به انواع مختلفی مانند روغنی، اکریلیک ، دوجزئی و …  دسته بندی می شوند. اسپری فیکساتیو و وارنیش بر روی تمامی سطوح مثل دیوار، پلی استر، کاغذ دکوپاژ، گچ، چوب، و …. قرار می گیرد تا علاوه بر محافظت از سطوح جلا و شفافیت خاصی به سطح کار بدهد.

چه زمانی از اسپری فیکساتیو و چه زمانی از وارنیش استفاده میشود

معمولا وارنیش در مقایسه با اسپری فیکساتیو، دیرتر خشک می شود و حدودا یک شبانه روز زمان می برد تا کاملاً خشک شود. همین مسئله ممکن است، باعث گرد و خاک و لکه روی سطح وارنیش شود و آن را کثیف کند. بنابر این توصیه می کنیم که چنانچه می خواهید سطح مورد نظر زودتر خشک شده از اسپری فیکساتیو به جای وارنیش استفاده کنید. برای سطوح چوبی که در معرض نور خورشید قرار دارند، بهتر است از وارنیش استفاده شود. در مواردی که فقط براقیت هدف باشد، معمولا از کیلر استفاده می کنند. اگر استحکام سطح مورد نظر برای شما اهمیت دارد، بهتر است که اسپری فیکساتیو را به جای وارنیش انتخاب کنید.

جهت آشنایی بیشتر با انواع نقاشی های مختلف، توصیه می کنیم که خواندن مقاله نقاشی ویلا در تهران را از دست ندهید.

ابزارهایی که به وارنیش احتیاج دارند و فیکساتیو رنگ

چه ابزاری نیاز به وارنیش دارند                                          

در تمام سطوح  از جمله چوبی، سفال، رنگ اکریلیک، تابلو های هنری و … می توانید از وارنیش برای حفاظت بیشتر در مقابل گردو غبار، مواد چربی استفاده کنید.بنابر این به راحتی می توانید برای تثبیت رنگ در تمام سطوح از وارنیش های مختلف بهره ببرید.

بهترین روش هنگام استفاده از وارنیش ها

برای استفاده بهینه از وارنیش سطح کار باید کاملاً تمیز و خشک باشد. برای تمیز کردن سطح کار، می‌توان از الکل یا تمیز کننده‌های خاص استفاده کرد. یکی از مواردی که باید دقت کنید این است که، وارنیش را به خوبی تکان داده و سپس روی سطح مورد نظر بزنید.تا حد امکان از زدن لایه‌های ضخیم بر روی کار اجتناب کرده و چنانچه می خواهید از چند لایه استفاده کنید، حتما بگذارید که هر لایه به مدت ۲۴ ساعت کاملا خشک شده و سپس لایه جدید را با وارنیش بپوشانید.

اگر می خواهید با انواع نقاشی دیواری به طور کامل آشنا شوید، مقاله نقاشی دیواری منزل به شما  در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد.

آشنایی کامل با اسپری های فیکساتیو رنگ و وارنیش

معرفی بهترین اسپری های فیکساتور و وارنیش

بهترین اسپری های فیکساتور و وارنیش نیز دارای ویژگی های خاصی می باشند که در این قسمت به آن اشاره شده است.

۱.دوام و مقاومت زیاد

۲.خشک شدن در کمترین زمان ممکن

۳.عدم اثر روی رنگ و طرح‌های سطح مورد نظر

پیشنهاد گروه هنری الهه پیروز: نقاشی ساختمان سه بعدی

نقاشی هنری و پتینه کاری الهه پیروز

گروه هنری الهه پیروز با برخورداری ازمتخصصان پتینه کاری،  توانسته است انواع مختلف نقاشی های کلاسیک و مدرن را روی سقف و دیوار با بهترین کیفیت اجرا نماید.این تیم حرفه ای با بهره مندی از نیروی جوان و ماهر  انواع طرح های زیبا و بدیع پتینه کاری را در تهران، مشهد اجرا کرده است و همواره تمام تلاش خود را می کند تا پروژه های مختلف را با توجه به سلیقه مشتری اجرا و پیاده سازی نماید.

جمع بندی

فیکساتیو رنگ برای تثبیت و دوام بیشتر رنگ‌ها به کار می‌رود. این ماده در انواع مختلفی ساخته و عرضه می‌شود و باعث حفظ کیفیت رنگ در طول زمان می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در زمینه وارنیش و اسپری فیکساتیو به شما ارائه دهیم. امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید و چنانچه سوالی در این مورد دارید در قسمت نظرات پرسیده تا به صورت دقیق پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول

  1. زمان خشک شدن کیلر کوتاه تر از زمان خشک شدن وارنیش است.
  2. کیلر براقیت بالاتری نسبت به وارنیش دارد.

 

اسپری فیکساتور را تکان داده و از فاصله تقریباً ۶۰ سانتی‌متری اسپری کنید.

 اغلب دو تا سه لایه فیکساتور کافی بوده و نیازی به لایه‌های بیشتر وجود ندارد.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*