سبک های مختلف نقاشی خیابانی

انواع نقاشی خیابانی در ایران

فهرست

شاید تصور کنید که هنر زیبای نقاشی را باید فقط در گالری ها مشاهده کرد،اما در واقعیت این گونه نیست. امروزه هنرمندان خلاق از دیوارهای خیابان، به عنوان بهترین بوم برای نقاشی استفاده می کنند و طرح های نقاشی  بسیار جذابی را برای شما خلق می کنند.ما در این مقاله سعی می کنیم تا درباره انواع مختلف نقاشی خیابانی، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.اگر می خواهید با این هنر بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع نقاشی خیابانی دیواری

نقاشی خیابانی به شکل های مختلفی اجرا می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ترو آپ یک نوع نقاشی خیابانی است

ترو آپ

یکی از سبک های دیوار نگاری، ترو آپ است که بین برچسب زنی و طراحی قرار دارد.  برای این نوع نقاشی خیابانی دیواری، از رنگ های مختلفی استفاده  شده و از ترکیب چند حرف و خط تشکیل می شود. ترو آپ، نوشته‌ای طراحی شده و حجیم است که معمولا رنگ محیط بیرونی آن متفاوت از رنگ داخل آن است.هنرمند برای اجرای این نوع نقاشی خیابانی،نوشته و کلمات را با طرح خاصی و در دو رنگ متفاوت، با دورگیری ترسیم می کند.زمان  اجرای ترو آپ بسیار کوتاه در حد چند دقیقه است، ولی طرح نهایی چشمگیر و جذاب می باشد.

 

برای آشنایی با جدیدترین طرح نقاشی مقاله نقاشی ساختمان مدرن را حتما مطالعه کنید.

اثر گرافیتی

به نقاشی خیابانی تمام رنگ، اثر گرافیتی گفته می‌شود. این مدل نقاشی دیواری، جزئیات زیادی دارند و کشیدن اثر گرافیتی زمان بر می باشد.چنانچه اثر گرافیتی به درستی ترسیم شود، باعث زیبایی منظر شهری می گردد و در نتیجه خیابان‌های شهر مناسب ترین مکان عکاسی برای توریست ها خواهند شد.

استینسل گرافیتی

نقاشی خیابانی که با استفاده از شابلون اجرا می شود را استنسیل گرافیتی می نامند. از شابلون های ساده و پیچیده می توان برای استنسیل گرافیتی استفاده کرد. هنرمندان در این مدل از نقاشی، با خلاقیت خود و با کمک شابلون های چند رنگ،طرح های بدیع و هنری را در خیابان های شهر به نمایش می گذارند. هنرمندان خیابانی از پیاده‌روها، پل‌ها، تیرهای چراغ‌برق و … به‌عنوان بوم نقاشی استفاده می کنند و از این طریق پیام‌های فرهنگی ، اجتماعی خود را به تعداد زیادی از مردم می رسانند.

استینسل گرافیتی و نقاشی خیابانی

پنل و برچسب گرافیتی

طرح های نقاشی خیابانی که با ماژیک، اسپری و رنگ و قلمو در ایستگاه‌های راه آهن، اتوبان ها کشیده می شود را پنل گرافیتی می گویند.

بوجود آوردن یک اثر هنری در خیابان با استفاده از چسباندن برچسب، یکی از انواع دیگر نقاشی خیابانی  می باشد که به آن برچسب گرافیتی گفته می شود. چسباندن پوسترهای نقاشی در کنار یکدیگر، تاثیر بسیار زیادی در جلوه‌ی بصری و انتقال پیام به مخاطب دارد. یکی از محبوب ترین  سبک های هنر شهری در جهان،برچسب زنی  است که علاقه مندان زیادی دارد.

 

 مقاله نقاشی ساختمان در تهران بهترین طرح های نقاشی را معرفی می کند.

نقاشی خیابانی سه بعدی

نقاشی سه‌ بعدی خیابانی، یکی از جذاب ترین سبک های هنر سه بعدی است که طرفداران زیادی دارد. هنرمند با استفاده از تکنیک های نقاشی، عمق یا ارتفاع را در تصویر ایجاد می کند و در نتیجه اثر هنری دوبعدی به شکل سه بعدی به نظر می رسد. این نوع نقاشی خیابانی نه تنها از نظر بصری دیدنی است، بلکه سرگرم کننده و  تعاملی می باشد. نقاشی خیابانی سه بعدی بر زیبایی خیابان‌های شهر، تاثیر شگرفی دارد و یکی از بینظیر ترین جاذبه‌های شهر محسوب می شوند.

نمونه نقاشی خیابانی سه بعدی
نمونه زیبا نقاشی خیابانی سه بعدی

نقاشی سقف شما را با جذاب ترین مدل های نقاشی منزل آشنا می کند.

درباره نقاشی خیابانی با اسپری

نقاش با استفاده از اسپری، اشکال و تصاویر را بر روی دیوار کشیده و طرح های بدیعی را خلق می کند. برای اجرای نقاشی خیابانی با این تکنیک،ا ز طیف‌های وسیعی از رنگ‌ استفاده می شود و هرچقدر هنرمند این کار را  با خلاقیت بیشتری انجام دهد، قطعا توجه افراد را بیشتر به خود جلب می کند.طرح های متنوع نقاشی با اسپری را می توان بر روی دیوار ساختمان‌ها، واگن‌های قطار ایجاد کرد و با اجرای نقاشی‌های دیواری ارزشمند به شهر زیبایی بیشتری بخشید.

 

اگر می خواهید با مهمترین نکات نقاشی ویلا در تهران  آشنا شوید مقاله مربوطه را حتما مطالعه کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله تلاش کردیم تا انواع نقاشی خیابانی و روش های اجرای آن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. چنانچه می خواهید که نقاشی خیابانی در ایران، را فرا بگیرید، با همکاران ما در گروه هنری الهه پیروز در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*