تکنیک استنسیل روی دیوار چگونه است

آموزش اجرای تکنیک استنسیل روی دیوار

فهرست

قدمت نقاشی کردن روی دیوار به قر‌ن‌ها پیش باز می‌گردد. بشر امروزه از این هنر کهن برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل و فضای شهری استفاده می‌کند. به تصویر کشیدن اشکال، نقش‌ها و المان‌ها به شکلی هنرمندانه و در قالب مفهومی خاص هنر دست نقاشان دیواری می‌باشد. رنگ آمیزی دیوارها به وسیله طرح‌های منحصر به فرد علاوه بر زیبایی سبب افزایش دوام سطوح خواهد شد.

تکنیک استنسیل چیست؟

یکی از ساده ترین روش‌های نقاشی دیواری استفاده از ابزاری چون استنسیل می‌باشد. این روش بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. شابلون در اندازه‌های مختلف و رنگ از مهمترین ابزار نقاشی به سبک استنسیل می‌باشد. 

آموزش تکنیک استنسیل

برای انجام این کار ابتدا شابلونی متناسب با سطح مورد نظر انتخاب می‌کنیم. سپس دیوار را به طور کامل تمیز کرده و خشک می‌کنیم. استنسیل را در زاویه ای مناسب با استفاده از یک تراز کوچک روی دیوار قرار می‌دهیم. دقت داشته باشید برای اجرای این کار بهتر است از مرکز دیوار شروع کنید. برای فیکس شدن استنسیل بر روی دیوار از چسب کاغذی استفاده کنید.

پس از آن رنگ آماده شده را بوسیله غلطک یا قلم مو روی تمام قسمت‌های شابلون بکشید. جهت جابجایی شابلون می‌توانید از علائم راهنما که در حاشیه استنسیل واقع شده است استفاده کنید. پس از اتمام کار شابلون را به آرامی از روی دیوار برداشته و منتظر می‌مانید تا دیوار کاملا خشک شود.

مراحل اجرای آموزش استینسل روی دیوار

اگر از طرفداران نقاشی های سقفی گروه الهه پیروز هستید حتما به صفحه نقاشی سقفی نیز مراجعه کنید.

دوره نقاشی روی دیوار گروه پتینه و نقاشی الهه پیروز

تیم حرفه ای الهه پیروز با بهره گیری از متخصصین آموزش دیده برگزاری دوره‌های آموزش صفر تا صد نقاشی دیواری را بر عهده خواهد گرفت. جهت اطلاع از زمان برگزاری کلاس‌ها و ثبت نام با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس:

یکی از پروژه‌های پر طرفدار گروه الهه پیروز اجرای نقاشی ویلا در تهران می‌باشد. توصیه می‌کنم این مقاله را مطالعه کرده تا با فعالیت‌های این گروه هنری بیشتر آشنا شوید.

جمع بندی

دقت داشته باشید رنگی که برای نقاشی با تکنیک استنسیل استفاده می‌کنید نه خیلی رقیق باشد نه خیلی غلیظ. همچنین برای کنج دیوار و لبه‌ها کمی شابلون را خم کرده سپس مجددا با استفاده از چسب کاغذی روی دیوار فیکس کنید.

از مزیت‌های این تکنیک می‌توان به مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل بالا اشاره کرد.

برای آشنایی با آموزش نقاشی دیواری منزل این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

سوالات رایج

در این روش می‌توان از تمامی رنگ‌ها( پلاستیکی، روغنی، اکریلیکی، اسپری، گواش، آبرنگ) استفاده کرد.

گروه پتینه کاری و نقاشی دیواری الهه پیروز در تهران و مشهد مستقر بوده ولی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در سایر شهرهای ایران نیز می‌باشد.

بله، گروه الهه پیروز علاوه بر نقاشی دیوای، نقاشی سقفی نیز انجام خواهد داد. مقاله نقاشی سقف نمونه‌هایی از اجرای این هنر زیبا توسط این تیم حرفه ای را به نمایش خواهد گذاشت.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*