پتینه کار حرفه ای

پتینه کار حرفه ای

در این مقاله با انواع پتیه و نحوه طرح آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید
فهرست

پتینه نوعی رنگ آمیزی سطوح و کهنه کاری به وسیله رنگ روغن، آکریلیک و پلاستیک می‌باشد.ا ین سبک هنری قابل اجرا در تمامی سطوح بوده که می‌تواند به دو صورت فلت یا برجسته اجرا شود. از مزایای اجرای این طرح می‌توان به پوشاندن عیوب دیوار، قابل شستشو بودن، دوام بالا و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع پتینه کاری حرفه ای آشنا کنیم پس با ما همراه باشید:

گروه پتینه کاری حرفه ای و نقاشی الهه پیروز

متخصصین دوره دیده تیم الهه پیروز با به کارگیری آخرین متدهای پتینه کاری روز دنیا و با استفاده از متریال با کیفیت طراحی و اجرای انواع پروژه‌های داخلی و خارجی را بر عهده می‌گیرد. تضمین کیفیت و جلب رضایت مشتری هدف اصلی این گروه هنری می‌باشد.

راه ارتباطی با گروه هنری الهه پیروز : 

خدمات اصلی در ارائه طرح یک پتینه حرفه ای

خاستگاه پتینه کشور ایتالیا و ترکیه می‌باشد. در واقع از پتینه برای بازسازی و تغییر دکوراسیون منازل با پرداخت بودجه کم استفاده خواهد شد. در ادامه سعی داریم انواع سبک‌های پتینه روی دیوار را معرفی کرده و در مورد هر یک مختصر توضیحی بدهیم.

پتینه ایتالیایی

۱.پتینه ایتالیایی

بافت ماسه ای (شنی) یا بافت سوواهای، بافت مخملی یا ولوت، بافت کالچه یا برجسته، بافت اکسید و بافت استاکو از بافت‌های اصلی پتینه ایتالیایی در صنعت معماری داخلی به شمار می‌رود.

بافت ماسه ای قابل اجرا به وسیله قلم مخصوص می‌باشد. دو بافت مخملی و کالچه به وسیله ماله انجام خواهد شد. اما بافت اکسید هم به وسیله قلم هم به وسیله ماله می‌تواند اجرا شود. بافت استاکو نیز با استفاده از ماله  و پولیش اجرا می‌گردد.

پتینه طرح برگ و پتینه فرشته معروفترین مدل‌های پتینه ایتالیایی می‌باشد.

 با خواندن مقاله پتینه ایتالیایی می‌توانید با انواع تکنیک‌های اجرایی پتینه ایتالیایی آشنا شوید.

پتینه کهنه کاری

۲.پتینه کهنه کاری

کمتر پتینه کار حرفه ای است که با پتینه کهنه کاری آشنا نباشد. استفاده از پتینه کهنه کاری شده بیشتر در فضاهای کلاسیک با تکنیک‌های مختلف کاربرد دارد. این پوشش علاوه بر زیبایی محیط را قدیمی نشان خواهد داد.

پتینه طرح سنگ

۳.پتینه طرح سنگ

سه طرح سنگ مرمر، سنگ ماربل و سنگ بوک مچ از آشنا ترین طرح‌های سنگ در هنر معماری می‌باشد. شیوه اجرای دو طرح سنگ مرمر و ماربل با قلم مو بوده ولی در سنگ بوک مچ علاوه بر قلم مو از پولیش نیز استفاده خواهد شد. این نوع پتینه نیز از انواع پتینه کاری حرفه ای است.

در این روش با استفاده از رنگ روغن و رنگ آکریلیک روی سطوح را رنگ پایه زده منتظر می‌مانند تا خشک شود. سپس با قلم موی مخصوص رگه‌های سنگ را روی طرح پیاده می‌کنند.

انجام پتینه طرح سنگ زیبایی نمای دیوار را دو چندان خواهد گرد.

از دو طرح سنگ مرمر و سنگ ماربل بیشتر برای پوشاندن ستون‌ها استفاده می‌شود.

در روش بوک مچ رگه‌های سنگ طوری طراحی می‌شود که حالت قرینه به خود می‌گیرند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای آشنایی بیشتر با مزایای پتینه طرح سنگ خواندن مقاله پتینه طرح سنگ را از دست ندهید.

پتینه ورق

۴.پتینه ورق 

در سال‌های اخیر استفاده از ورق‌های طلا و نقره جایگزین رنگ طلایی و نقره ای در رنگ آمیزی گچبری ساختمان شده است. مزیت اصلی این ورق‌ها ماندگاری بالا، نصب سریع و قابل شستشو بودن آن‌ها می‌باشد. پتینه ورق نیز از انواع روش های معمولی است که یک پتینه کار حرفه ای باید در آن استاد باشد.

در این روش پس از تمیز کردن سطوح و خشک شدن رنگ پایه، چسب ورق را روی سطوح زده منتظر می‌مانند تا کاملا خشک شود. سپس ورق را به آرامی می‌چسبانند. این کار با مالش ورق به وسیله پارچه تمیز به پایان می‌رسد.

معرفی گروه پتینه کار حرفه ای در تهران 

پتینه میکروسمنت

۵.پتینه میکروسمنت

نوعی از اجرای پتینه روش میکروسمنت می‌باشد که از روش های نوین پتینه کاری حرفه ای است که با استفاده از ماله و بیشتر بر روی سطوح سیمانی انجام خواهد شد. این سبک از پتینه جایگزین خوبی برای سرامیک و کاشی بوده و می‌توان در مناطق پر رفت و آمد به دلیل دوام بالا از آن استفاده کرد. همچنین به دلیل بدون درز بودن، چسبندگی بالا و آب گریز بودن در صنعت معماری رشد چشمگیری داشته است.

 

متریال های میکروسمنت بسیار قوی هستند به طوری که می‌توان حتی در کف هم از آن استفاده کرد، یا می‌توان همراه با کف دیواره ها را هم به صورت یک دست از میکروسمنت استفاده کرد اما توجه داشته باشید که تکنیک میکروسمنت دیوار با کف متفاوت است.

پتینه روغنی دیزاینر حرفه ای منزل دیزاینر داخلی مشهد

۶.پتینه روغنی

این تکنیک با استفاده از پارچه به همراه رنگ‌های روغنی (مات و براق) اجرا می‌شود. پارچه‌های آغشته به رنگ روغن را مچاله کرده و به آرامی روی دیوار ضربه زده و طرح ایجاد می‌کنند. از این سبک بیشتر در فضاهای مدرن و مینیمال استفاده خواهد شد.

آموزش پتینه کاری نقاشی ساختمان با اسفنج

۷.پتینه اسفنجی

تنها وسیله مورد نیاز در اجرای پتینه اسفنجی، رنگ و یک تکه اسفنج طبیعی می‌باشد. بدین شکل که پس از صاف کردن سطوح به وسیله سمباده، رنگ مورد نظر را زده و چند ساعتی منتظر می‌مانیم تا خشک شود. سپس رنگ دوم به اضافه مواد براق کننده را با استفاده از اسفنج مرطوب به دیوار زده و طرح را با ضربات وارده ایجاد می‌کنیم. اجرای این طرح برای پوشاندن ناهمواری سطوح بسیار مناسب می‌باشد.

پتینه کاری با ابزار

۸.پتینه ابزار

این روش نیز از مواردی است که یک پتینه کار حرفه ای باید در مورد آن آگاهی داشته باشد. پتینه ابزار به دو شکل لندن کاری و کالرواش اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید پتینه به روش لندن کاری توسط قلم مو و پتینه به روش کالرواش توسط قلم مو و دستمال صورت خواهد گرفت.

مراحل کلی انجام پتینه کاری

مراحل انجام پتینه کاری

اگر قصد پتینه کاری منزل خود را دارید طی کردن مراحل زیر جهت اجرای پتینه زیبا و شیک الزامی بوده تا تغییر اساسی دکوراسیون منزل شما کاملا حس گردد.

مرحله اول: تماس و مشاوره

شما می‌توانید جهت اجرای انواع پتینه کاری حرفه ای با استفاده از مواد مرغوب با شماره‌های زیر تماس گرفته تا علاوه بر مشاوره تلفنی توسط پرسنل گروه الهه پیروز، کارشناسان خبره به محل شما جهت بازدید از نما اعزام شوند.

تلفن‌های تماس مجموعه هنری الهه پیروز:

مرحله دوم: طرح ایده و انتخاب متریال

متخصصین پس از دانستن سلایق شما در خصوص سبک انتخابی و مشورت با شما در مورد ایده خلاقانه، نسبت به انتخاب و تهیه متریال از بهترین برندها اقدام می‌کنند.

مرحله سوم: استقرار تیم و اجرا

پس از خرید مواد با کیفیت نوبت به مستقر شدن تیم پتینه کار حرفه ای الهه پیروز برای اجرای پتینه زیبا و خاص می‌رسد. مدت زمان انجام پتینه سطوح بسته به ابعاد سطح و سبک انتخابی متفاوت می‌باشد.

مرحله چهارم: جلب رضایت و تسویه

پس از اتمام کار در صورت رضایت مشتری، تسویه حساب صورت گرفته و کار تکنسین‌های تیم الهه پیروز به پایان می‌رسد. دقت داشته باشید در صورت نارضایتی از طرح اجرا شده پرسنل ما نسبت به تغییر طرح و یا رنگ پتینه اقدام می‌کنند.

هزینه اجرای پتینه

هزینه پتینه کاری حرفه ای بستگی به متراژ سطوح، ابزار استفاده شده، نوع رنگ‌های مصرفی و سبک اجرا شده دارد. جهت استعلام قیمت‌ها با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس:

جهت اطلاع از زمان و نحوه برگزاری دوره‌های آموزش پتینه و اجرای پتینه کاری، مقاله آموزش پتینه کاری را مورد مطالعه قرار دهید.

جمع بندی

پتینه کاری نیاز به مهارت و دقت بالایی داشته که از پس هر کسی بر نخواهد آمد. جهت اعزام پتینه کار حرفه ای به محل خود کافی است با شماره مجموعه گروه هنری الهه پیروز تماس بگیرید.

سوالات رایج

بله، نقاشی دیواری توسط گروه الهه پیروز به صورت سنتی، سه بعدی، مدرن و ساده قابل اجرا خواهد بود.

به طور کلی گروه الهه پیروز در دو شهر مشهد و تهران مستقر بوده ولی در تمام شهرهای ایران آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز می‌باشد.

دو شماره زیر برای پاسخگویی به شما عزیزان جهت انجام پتینه و نقاشی دیواری می‌باشد.

۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹

۰۹۱۵۶۵۹۹۱۲۳

یکی از مزیت‌های اصلی پتینه قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح اعم از سیمان، بتن، سرامیک، شیشه، کاشی، آهگ و گچ می‌باشد.

بله، ما به صورت حضوری دوره‌های آموزش پتینه و نقاشی را برای علاقه مندان در نظر گرفته ایم.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*