پتینه کاری پشت تلویزیون

پتینه کاری پشت تلویزیون

چنانچه تصمیم به پتینه کردن دیوار پشت تلویزیون خود را دارید پیشنهاد می‌کنم این مقاله را به دقت مطالعه کنید.
فهرست
مزایای پتینه کاری دیوار تی وی

اگر از افراد متخصص ، علاقمند یا حساس به دکوراسیون منزل یا محل کار خود باشید؛ بی شک تا کنون نام هنر پتینه کاری را شنیده اید. پتینه یکی از معروف ترین

انواع هنر در زمینه دکوراسیون داخلی است که به اندازه ای تنوع دارد که می‌تواند هر فردی با هر نوع سلیقه و سبک هنری را راضی نگهدارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این هنر حتما به مقاله معرفی هنر پتینه کاری مراجعه کنید.

یکی از انواع جالب توجه این هنر که زیبایی خارق العاده ای به محیط اطراف می‌بخشد؛ پتینه کاری پشت تلویزیون است. با گروه پتینه الهه پیروز همراه باشید:

مزایای پتینه کاری دیوار تی وی

  1. زیبایی خیره کننده دکوراسیون منزل
  2. قابلیت شستشوی دیوار 
  3. پوشاندن عیوب ظاهری دیوار
  4. قابلیت اجرا بر اساس سلیقه مشتری
  5. اجرا و نصب آسان
  6. دوام و ماندگاری بالا

گروه هنری الهه پیروز

تیم حرفه ای الهه پیروز مجری انواع پتینه و نقاشی در پروژه‌های ساختمانی و لوکس با کمترین هزینه و استفاده از بهترین متریال در مشهد می‌باشد.

پل ارتباطی:

مدل‌های اجرایی پتینه پشت تلویزیون

پتینه خلق بافت روی دیوار به همراه رنگ آمیزی بوده که زیبایی دیوار محیط را دو برابر می‌کند. این تکنیک قابل اجرا در تمامی سطوح از جمله رنگ روغن، رنگ پلاستیکی و رنگ آکریلیک می‌باشد. انواع مختلف پتینه دیوار پشت تلویزیون شامل موارد زیر خواهد بود.

پتینه برجسته پتینه کاری پشت تلویزیون

پتینه برجسته (کالچه)

مواد خمیر مانند پتینه که متشکل از سنگ آهک خرد شده و پودر سنگ مرمر می‌باشد، با استفاده از ابزارهای مخصوص همچون ماله و استنسیل بر روی سطح مورد نظر بسته به طرح انتخابی زده می‌شود. پس از ایجاد طرح انتخابی می‌توان برجستگی بوجود آمده را به وسیله قلم مو با توجه به رنگ سایر دکوراسیون منزل آن را رنگ آمیزی کرد. 

اجرای این پتینه بوسیله شابلون نیز انجام خواهد شد. در این روش پس از فیکس کردن شابلون روی دیوار، خمیر پتینه را روی فرورفتگی‌های شابلون می‌زنیم. پس از برداشتن اضافه‌های خمیر، شابلون را از روی دیوار برمی‌داریم. با استفاده از یک قلم موی تمیز می‌توان خمیر پاشیده شده به قسمت‌های دیگر دیوار را به راحتی برداشت.

برای آشنایی با انواع مختلف پتینه برجسته مقاله پتینه برجسته را به دقت مطالعه کنید.

پتینه طرح سنگ پتینه پشت تلویزیون

پتینه طرح سنگ

پتینه طرح سنگ جلوه خاصی به نمای پشت تلویزیون می‌دهد. از معروف ترین این نوع پتینه می‌توان سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ امپرادور را نام برد.

روش کار در پتینه طرح سنگ بدین صورت است که ابتدا سطح مورد نظر را با رنگ اصلی پوشانده سپس به آرامی رنگ‌های دیگر به زمینه اضافه خواهد شد. دقت داشته باشید قبل از خشک شدن رنگ‌ها باید رگه‌های سنگ را با استفاده از قلم موی نازک بر روی سطح دیوار ایجاد کرده و با استفاده از قلم موی بزرگتر یا دستمال تمیز رنگ‌ها را در هم ادغام کنید. 

لازم به ذکر است پتینه طرح سنگ بیشتر در منازلی با سبک کلاسیک اجرا خواهد شد.

جهت اطلاع از کاربرد پتینه طرح سنگ و انواع آن توصیه می‌کنم حتما مقاله پتینه طرح سنگ را مورد مطالعه قرار دهید.

پتینه ورق پتینه کاری پشت تلویزیون

پتینه ورق

امروزه به جای استفاده از رنگ طلایی و نقره ای با استفاده از ورق‌های طلا و نقره جلوه خاصی به دیوار منازل وارد می‌کنند. در این روش ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کرده و روی آن یک لایه رنگ آکریلیک می‌زنند. در نهایت پس از خشک شدن رنگ، چسب ورق را به دیوار زده و ورق طلا یا نقره را به آرامی روی چسب فیکس می‌کنیم. بهتر است برای بهتر چسبیدن ورق به دیوار از یک دستمال تمیز استفاده کرده و شروع به مالش کنید.

برای آشنایی مفصل در مورد تکنیک پتینه ورق طلا خواندن مقاله پتینه ورق طلا خالی از لطف نیست.

پتینه مخملی پتینه کاری پشت تلویزیون

پتینه ولوت (مخملی)

در این تکنیک پودر مخمل که متشکل از پلی استر، ریون، پنبه و نایلون می‌باشد را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص به دیوار می‌پاشند. بافت شیشه ای و براق پتینه مخملی زیبایی خاصی به دیوار پشت تی وی خواهد داد.

پتینه ماسه ای پتینه کاری پشت تلویزیون

پتینه ماسه ای (شنی)

قبل از اجرای این پتینه از خشک بودن و هموار بودن سطح دیوار اطمینان حاصل کنید. در این تکنیک بیشتر از رنگ‌های ساحلی در طیف‌های مختلف استفاده می‌شود. این رنگ‌ها دارای رنگدانه‌های شنی می‌باشد.

جمع بندی

پتینه کاری پشت پشت تلویزیون سبب ایجاد قابی زیبا و چشم نواز خواهد کرد. چنانچه تمایل به اضافه کردن این هنر زیبا به دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید پیشنهاد می‌کنم از گروه هنری الهه پیروز به همراه متخصصین دوره دیده کمک بگیرید.

جهت آشنایی با شیوه آموزش پتینه کاری توسط گروه پتینه الهه پیروز این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

سوالات رایج

دیوار پشت تلویزیون به دلیل در معرض دید بودن عموم، عدم دسترسی راحت برای نظافت و ماندگاری بالای دیوار بهتر است پتینه شود. این کار توسط گروه هنری الهه پیروز با استفاده از متریال با کیفیت و متخصصین حرفه ای در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام خواهد شد.

بله، امکان مشاوره پیش از اجرای پتینه و نقاشی توسط کارشناسان گروه الهه پیروز وجود خواهد داشت.

تلفن گروه معماری الهه پیروز برای اطلاع از نحوه و زمان برگزاری دوره‌های آموزشی نقاشی و پتینه:

۰۹۱۲۶۶۶۲۵۳۹

گروه الهه پیروز در تمامی شهرهای ایران آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی خواهد بود.

تلفن تماس جهت اجرای پتینه دیواری:۰۹۱۵۶۵۹۹۱۲۳

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*