پتینه طرح سنگ

پتینه طرح سنگ

چنانچه قصد دارید تکنیک جذاب و پرطرفدار پتینه طرح سنگ و آموزش پتینه طرح سنگ روی دیوار را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، این مقاله را از دست ندهید.
فهرست

پتینه چیست و چه کاربردی دارد؟ پتینه کاری روی دیوار و سقف در واقع جایگزین رنگ آمیزی شده و می‌تواند مطابق با سلیقه افراد و سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی تطبیق پیدا کند.

چنانچه تمایل دارید درباره این هنر زیبا بیشتر بدانید توصیه ما به شما مطالعه مقاله پتینه کاری می‌باشد. خواندن این مقاله شما را با مزیت‌های اجرای پتینه آشنا خواهد کرد.

آموزش پتینه طرح سنگ

اگر می‌خواهید دیزاین منزل خود را تغییر دهید، پتینه طرح سنگ انتخاب مناسبی برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون ساختمان شما است. این تکنیک پتینه کاری به دلیل زیبایی بصری منحصر به فرد آن در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با پتینه طرح سنگ، رنگ طرح و مزایای آن آشنا شوید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در کلاس‌های آموزش پتینه طرح سنگ زیر نظر اساتید مجرب با شماره زیر تماس گرفته تا از چگونگی برگزاری کلاس‌ها و شرایط آن با خبر شوید.

شماره‌های تماس در خصوص دوره های آموزش پتینه طرح سنگ به صورت تخصصی:

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

جهت اطلاع از نحوه آموزش پتینه کاری توسط گروه پتینه کاری الهه پیروز توصیه می‌کنم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

کاربردهای پتینه طرح سنگ

  1. لابی ساختمان‌های لوکس
  2. دیوار راه پله های داخلی
  3. ستون ها
  4. دیوار پشت ال سی دی
  5.  سقف های ساختمان

اجرای پتینه طرح سنگ روی دیوار توسط گروه هنری الهه پیروز

تیم هنری و تخصصی الهه پیروز پروژه‌های بسیاری را با تکنیک طرح سنگ در مشهد و تهران با موفقیت اجرا کرده است. این گروه همیشه تلاش خود را می‌کند تا بهترین کیفیت و خدمات را به مشتریان ارائه دهد. اگر می‌خواهید با اجرای تکنیک طرح سنگ جلوه ای خاص و منحصر بفرد به ساختمان خود دهید، با شماره‌های زیر تماس گرفته تا پرسنل مجموعه اطلاعات مورد نیاز را به شما عزیزان توضیح دهند.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

انواع پتینه طرح سنگ

اجرای پتینه طرح سنگ یکی از سبک های هنری می‌باشد که معماری داخلی را بسیار متحول کرده است. در این تکنیک، طرح سنگ‌های مختلف به بهترین شکل ممکن روی سطح اجرا می‌شود که به سنگ واقعی بسیار شباهت خواهند داشت.

استفاده از طرح سنگ در دکوراسیون می‌تواند جلوه ای متمایز و زیبایی طبیعی به ساختمان بدهد. انواع طرح‌های پتینه طرح سنگ شامل: سنگ تراورتن، سنگ امپرادور و سنگ مرمر می شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

طرح سنگ مرمر

امروزه در بسیاری از ساختمان ها از دیوارهای مرمری شکل برای زیبایی دکوراسیون استفاده می‌شود. جالب است بدانید که بسیاری از این دیوارهای زیبا سنگ واقعی نیستند، بلکه با استفاده از پتینه طرح سنگ مرمر رنگ آمیزی شده اند. پتینه کار در این تکنیک با کمک رنگها و روش‌های خاصی، طرح سنگ را در دکوراسیون ساختمان ایجاد کرده و جلوه ای خاص را به محیط می‌بخشد.

طرح سنگ مرمر یکی از پر طرفدار ترین نوع پتینه طرح سنگ میباشد و آموزش طرح سنگ روی دیوار
طرح سنگ ماربل یکی از زبباترین مدلهای پتینه طرح سنگ می باشد. آموزش پتینه طرح سنگ روی دیوار توسط خانم الهه پیروز

طرح سنگ ماربل

یکی از زیباترین تکنیک‌های پتینه کاری، طرح سنگ ماربل است که جلوه ای لوکس و زیبا به ساختمان می‌دهد. پتینه کار برای اجرای طرح سنگ ماربل، رنگ پایه را به شکل یک دست روی کار می‌زند، سپس قبل از خشک شدن، با ابزارهای مختلف روی سطح رگه‌های مختلفی را ایجاد می کند.

رنگ پایه با توجه به نوع ماربلینگ و سلیقه مشتری متفاوت خواهد بود. در مرحله اجرای رگه یا خط روی کار، ابزار را را ابتدا به حلال‌های رنگ آغشته کرده و سپس در رنگ مورد نظر می زنند تا علاوه بر رقیق شدن حالت بی نظمی در رگه‌ها بیشتر نمایان شود. بعد از این مرحله باید رنگ‌ها را به شکل کاملا هنرمندانه و زیبا درهم محو کرد که این کار بسیار حساس است و کیفیت اجرای آن به مهارت پتینه‌کار بستگی بسیار دارد.

طرح سنگ بوک مچ

سنگ بوک مچ در واقع نوعی چینش سنگ‌های قرینه است که در مجموع یک طرح سنگ را تشکیل می‌دهند. پتینه کار هنگام بوک مچ کردن، رگه‌های طبیعی سنگ و موج سنگ را طوری در امتداد هم قرار می‌دهند که طرح سنگ به شکل قرینه باشد و این تقارن سنگ‌ها از نظر بیننده یک کتاب باز را در ذهن تداعی می‌کند. از طرح سنگ بوک مچ در ساختمان‌های لوکس و لاکچری بسیار استفاده می‌شود.

بوک مچ یکی از انواع پتینه طرح سنگ میباشد. آموزش طرح سنگ روی دیوار توسط بهترین پتینه کار مشهد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنیک‌های پتینه ساختمان، مقالات آموزش پتینه ساختمان  و وروش های نقاشی مدرن ساختمان را مطالعه نمایید.

آموزش طرح سنگ با رنگ

برای ایجاد رنگ‌ طرح سنگ به راحتی می‌توانید از رنگ‌های مختلف که در بازار موجود هستند، استفاده کنید. در آموزش طرح سنگ روی دیوار، بهتر است که از رنگ‌های هنری استفاده کنید. چنانچه زمینه دیوار منزل روشن باشد، باید از رنگ‌های تیره تر برای ایجاد طرح سنگ استفاده کرده تا به شکل سه بعدی طرح نهایی نمایش داده شود.

طرح سنگ با رنگ آکریلیک

یکی از انواع رنگ‌هایی که می‌توانید برای پیاده سازی طرح سنگ بر روی دیوار استفاده کنید، رنگ اکریلیک هنری هست. این رنگ، اغلب توسط نقاشان و مجسمه‌سازان درکارهای هنری استفاده شده و یک نوع رنگ آرتیستیک است. اگر می‌خواهید بافت طرح سنگ به واقعیت نزدیک باشد، برای اجرای رنگ اکریلیک به تخصص و مهارت لازم نیاز دارید. بنابراین قبل از آموزش پتینه طرح سنگ، حتما به این مسئله توجه کنید تا بتوانید طرح‌های زیبایی را بر روی دیوار خلق کنید.

نقاشی طرح سنگ روی دیوار سیمانی

از رنگ‌های مختلف مانند اکریلیک و روغنی برای ایجاد بافت‌های طرح سنگ روی دیوار سیمانی می‌توانید استفاده نمایید. با توجه به اینکه رنگ دیوارهای سیمانی تیره است، باید رنگ‌های روشن اکریلیک هنری را برای ایجاد بافت طرح سنگ انتخاب کنید تا طرح به واقعیت نزدیک باشد.

طرح سنگ با رنگ روغنی

برای اجرای پتینه طرح سنگ، باید حتما به نوع دیوار دقت کنید. چنانچه دیوار ساختمان گچی و تازه ساخته شده است، حتما قبل از اجرای طرح سنگ با رنگ روغنی، از روغن الیف روی دیوار استفاده نمایید. این کار باعث شده که رنگ شما توسط دیوار خورده نشود. برای آموزش سنگ مرمر روی دیوار و طرح‌های مختلف پتینه کاری، حتما از متخصص کارهای هنری مشورت بگیرید تا بتوانید زیباترین طرح‌ها روی دیوار و ستون منزل اجرا کنید.

ابزار طرح سنگ

  1. یک نوع غلطک طرح‌دار است که با کمک آن می‌توانید طرح سنگ را بر روی سطوح گوناگون پیاده سازی کنید و به سه نوع  پلاستیکی، سیلیکونی، لاستیکی تقسیم می شود.
  2. این ابزار دارای یک دسته بلند و کوچک است که بدون نردبان و به آسانی می توانید طرح‌های مختلف را بر روی دیوار اجرا کنید.
  3. با استفاده از ابزار طرح سنگ، پرسپکتیو سنگ و بافت آن را به شکل مصنوعی بر روی دیوار پیاده سازی می‌کنید.

وسایل مورد نیاز برای طرح سنگ روی دیوار

برای آموزش طرح سنگ روی دیوار، به وسایل و متریال خاصی نیاز دارید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • قلم مو
  • رنگ مناسب
  • شابلون
  • لیسه
  • سنباده
  • غلطک طرح‌دار
  • پیستوله رنگ
  • دستمال تنظیف
  • کاور رنگ
  • تینر
  • پارچه تمیز

 

 روش رنگ آمیزی دیوار با طرح سنگ

اگر می‌خواهید که مهمترین نکات آموزش طرح سنگ روی دیوار را فرا بگیرید، ما در این بخش به صورت کامل آن ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. وسایل منزل و کف ساختمان  را با کاور رنگ پوشش داده تا از پاشش رنگ بر روی آن‌ها جلوگیری گردد.
  2. قبل از اجرای پتینه سنگ، حتما از وسایل ایمنی مانند ماسک، عینک ایمنی، دستکش، لباس مخصوص استفاده کنید.
  3. چنانچه دیوار منزل به بتونه‌کاری نیاز داشته باشد، اکنون زمان اجرای آن است. صبر کنید تا سطح دیوار خشک شود و بعد آن را سنباده بزنید. باید دقت کنید که در ابتدا از سنباده زبر و در انتهای کار از سنباده نرم استفاده کنید.
  4. بعد از آماده‌ سازی اولیه، با ابزارهایی مثل غلطک رنگ، پیستوله، قلم مو نکات مهم رنگ‌آمیزی که در آموزش طرح سنگ روی دیوار فرا گرفته اید، با دقت اجرا نمایید. پس از  اینکه لایه اول رنگ‌آمیزی را اعمال کردید، اجازه داده تا رنگ خشک شود.
  5. پس از خشک شدن رنگ لایه اول، باید مجددا سطح مورد نظر را رنگ‌آمیزی کنید. در این مرحله با توجه به اطلاعاتی که در آموزش طرح سنگ روی دیوار، یاد گرفته اید، وسایل لازم شامل غلطک طرح سنگ یا شابلون را برای اجرای طرح نهایی سنگ همراه داشته باشید.
  6. رنگ لایه اول رنگ‌آمیزی، نسبت به لایه دوم رنگ‌آمیزی تفاوت داشته باشد، تا بافت سنگ به صورت کامل و زیبا اجرا گردد.
  7. چنانچه می‌خواهید که با شابلون طرح سنگ را اجرا کنید، ابتدا شابلون را به سطح دیوار بچسبانید. بعد از چسباندن شابلون بر روی دیوار، رنگ آمیزی را شروع کنید. با کمک پیستوله، قلم مو رنگ را بر روی شابلون اجرا کنید.
  8. روش اجرای ابزار طرح سنگ بر روی دیوار گچی، به صورت از بالا به پایین است. پس از اجرای پتینه سنگ روی دیوار، صبر کنید تا رنگ و بافت اجرا شده به صورت کامل خشک شود.

 

جهت اطلاع از نحوه طراحی دیوارهای منزل به شیوه ای نوین به این صفحه مراجعه نمایید.

نحوه اجرای پتینه طرح سنگ

پتینه طرح سنگ یکی از تکنیک‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که استفاده از این تکنیک جلوه ای خاص و منحصر بفرد به ساختمان می‌دهد. در این روش پتینه کار ابتدا سطح را با رنگ اصلی می پوشانند و بعد به تدریج رنگ‌های دیگر را به طرح اضافه می‌کنند، سپس با قلم مو رگه‌های سنگ را ایجاد کرده و در مرحله آخر رنگ‌ها را با دقت و ظرافت با دستمال یا قلم مو در هم محو می کنند. این سبک از پتینه کاری طرفداران زیادی دارد و در اغلب پروژه‌های لوکس از آن  استفاده می شود.

مزایای استفاده از پتینه طرح سنگ روی دیوار

  1. ایجاد زیبایی منحصر به فرد در دکوراسیون
  2. لوکس و لاکچری شدن ساختمان
  3. قابل استفاده در تمام سطوح
  4. محو شدن ترک های بزرگ روی سطح دیوار
  5. قابل شستشو
  6. دوام و استحکام زیاد
مزایای استفاده پتینه طرح سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟آموزش پتینه طرح سنگ روی دیوار توسط خانم الهه پیروز با جدیدنرین تکنیک ها

نقاشی طرح سنگ

یکی از تکنیک های نقاشی هنری استفاده از طرح سنگ بر روی دیوار منازل لوکس و یا هتل‌ها می‌باشد. در این روش با انتخاب طرح رنگ مناسب با سایر الما‌ن‌های دکوراسیون داخلی، بافت کلی دیوار را تغییر داده و اثری زیبا با استفاده از رنگ‌های خاص و ابزارهای مخصوص خلق خواهند کرد.

نحوه اجرای پتینه طرح سنگ

پتینه طرح سنگ یکی از تکنیک‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که استفاده از این تکنیک جلوه ای خاص و منحصر بفرد به ساختمان می‌دهد. در این روش پتینه کار ابتدا سطح را با رنگ اصلی می‌پوشانند و بعد به تدریج رنگ‌های دیگر را به طرح اضافه می‌کنند، سپس با قلم مو رگه‌های سنگ را ایجاد کرده و در مرحله آخر رنگ‌ها را با دقت و ظرافت با دستمال یا قلم مو در هم محو می کنند. این سبک از پتینه کاری طرفداران زیادی دارد و در اغلب پروژه‌های لوکس از آن  استفاده می شود.

جمع بندی

اجرای پتینه طرح سنگ علاوه بر زیبایی سبب افزایش دوام دیوار منازل شده و عیوب ظاهری را به طور کامل می‌پوشاند. سه مدل معروف این نوع پتینه طرح سنگ مرمر، بوک مچ و ماربل خواهد بود که با توجه به سلیقه افراد در دکوراسیون داخلی منزل به کار خواهد رفت. جهت آموزش پتینه طرح سنگ مرمر و طرح سنگ تراورتن نیز به تیم حرفه ای الهه پیروز مراجعه کرده تا به صورت تخصصی این هنر زیبا را یاد بگیرید.

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

آدرس گروه هنری الهه پیروز؟
  1. بررسی فضا اجرا 
  2. بررسی و نمایش مدل ها به کارفرما 
  3. طراحی با توجه به سلیقه کارفرما 
  4. اجرا و پیاده سازی 

این پتینه مناسب سبک کلاسیک و منازل با متراژ بالا می‌باشد.

زمان اجرای تکنیک طرح سنگ با توجه به مهارت پتینه کار، متراژ پروژه و سایر عوامل دیگر متفاوت می‌باشد.

در پتینه کاری بر خلاف رنگ آمیزی علاوه بر تغییر رنگ سقف، بافت ظاهری دیوار ساختمان را نیز می‌توان تغییر داد.

امتیاز دهید

3 پاسخ

  1. سلام وقت شما بخیر من کار شما را دنبال میکنم بسیار زیبا هست من در امریکا زندگی میکنم و در ایران حدود ۲۵سال نقاش ساختمان بود و پر امریکا هم نقاشی کار میکنم و میخوام کار پتینه را اینجا شروع کنم البته پیش زمینه کار را دارم ولی تو اجرا یکم مشکل دارم میتونم با شما در تماس باشم

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*