آموزش پتینه روی دیوار

آموزش پتینه روی دیوار

اگر به کسب مهارت پتینه علاقه مند هستید این مقاله مناسب شماست.
فهرست

دیوارها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی  ساختمان را تشکیل می دهند، هنر پتینه کاری روی دیوار می تواند تغییرات چشمگیر و فوق العاده ای را در دکوراسیون ایجاد کند. با استفاده از این روش شما می توانید طرح های زیبایی را مطابق با سلیقه خود ایجاد کرده و از دیدن آن ها لذت ببرید. امروزه از پتینه کاری به دلیل مزایای زیاد آن در تمام ساختمان ها استفاده می شود. اگر می خواهید با عناصر اصلی آموزش پتینه روی دیوار و روش های اجرای آن آشنا شوید تا انتهای این مقاله از گروه پتینه کار حرفه ای الهه پیروز همراه ما باشید.

 

سبک های اصلی معماری در پتینه

ما در این هنر سبک های بیشماری داریم که سه سبکی که در ادامه شرح میدهیم جزو اصلی ترین آنهاست.

  1. سبک کلاسیک
  2. سبک نئوکلاسیک
  3. سبک مدرن

نکته قابل توجه ای که وجود دارد این است که هر سبکی پتینه مخصوص به خود را دارد.

سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک سعی میشود که به فضا جلوه ای قدیمی و کلاسیک داده شود در این سبک برای جلوه بیشتر از برجسته کاری و ورق های طلا مس و برنج استفاده میشود.

در سبک کلاسیک سعی میشود که از رنگ های گرم استفاده شود. به طور کل پتینه سبک کلاسیک سرشار از تابلو های فرانسوی و گچبری های زیبا است که به فضا حالتی کلاسیک و تاریخی میبخشد. اگر به سبک های شلوغ و پر کار علاقه دارید این سبک مخصوص شماست…

البته باید توجه داشته باشید که این سبک مناسب مکان هایی با متراژ بالا و سقف بلند است.

نمونه کار سبک کلاسیک” کار گروه هنری الهه پیروز” :

پروژه تریبلکس ابوذر _ مشهد

ویدیو اتمام پروژه تریبلکس ابوذر مشهد

سبک مدرن

این نوع سبک امروزه بسیار رایج شده است به این دلیل که میتوان از طیف گسترده ای از هنر ها و پتینه ها در آن استفاده کرد. در این نوع سبک بیشتر از طیف رنگی سرد استفاده میشود.

در این نوع سبک میتوان از چوب شیشه و … استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که جلوه سبک مدرن در مکان های کم متراژ بیشتر است.

 

سبک نئوکلاسیک

به طور کل پتینه کاری نئوکلاسیک سبکی مابین سبک مدرن و سبک کلاسیک میباشد.

سبک های مختلف پتینه روی دیوار

در ادامه مقاله آموزش پتینه روی دیوار سبک های مختلفی را مطرح میکنیم. پتینه دیواری را می توان با انواع سبک های گوناگون اجرا کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • پتینه ایتالیایی

پتینه ایتالیایی یکی از انواع تکنیک های پتینه کاری است که با استفاده از رنگ های دکوراتیو،طرح و جلوه خاصی به ساختمان می دهد. با این نوع پتینه می توان نقاشی های ترکیبی و جذابی را بر روی سطوح مختلف و دلخواه ایجاد کرد. پتینه ایتالیایی  به سبک های مختلفی مانند بافت ماسه ای(سوواهای)،بافت مخملی(ولوت)، بافت کالچه،  اکسید، استاکو  اجرا می شود که هریک از آن ها  دارای ویژگی های خاصی هستند.

 

برای آشنایی بیشتر با پتینه ایتالیایی میتوانید مقاله  پتینه ایتالیایی  را مطالعه بفرمایید .

آموزش پتینه روی دیوار پتینه ایتالیایی

پتینه بافت ماسه ای

امروزه یکی از انواع پتینه های ایتالیایی که در ساختمان ها بسیار کاربرد دارد، بافت ماسه ای یا ساحلی است. برای اجرای پتینه ماسه ای از رنگ های دکوراتیو ساحلی استفاده می کنند. این رنگ ها  دارای  دانه های شنی  هستند  و بعد از اجرا افکت جذابی روی دیوار  ایجاد می کنند.در این روش از ابزارهایی مانند رنگ اکرولیک، رنگ دکوراتیو ساحلی،پرایمر، قلم استفاده می کنند و قبل از اجرای رنگ سواحلی باید زیر کار با رنگ اکرولیک همرنگ آن پوشش دهید.

آموزش پتینه روی دیوار با گروه حرفه ای الهه پیروز 

 برای اجرای اکریلیک باید  حتما دست به شکل ضربدری بر روی سطح حرکت کند. یکی از مواردی که در این روش باید دقت کرد، این است که پس از ۳ تا ۴ دقیقه بعد از اجرا زمانی که هنوز رنگ خیس است،باید کار رو پرداخت کنید. علت اینکه تاکید می کنیم ،رنگ نباید کامل خشک بشود به این دلیل است که بعد از پرداخت کردن نباید خط قلم کامل از بین برود. پس از پرداخت حتما اجازه بدین تا سطح کاملا خشک شود.

بافت کالچه

بافت کالچه یکی از تکنیک های زیبای پتینه کاری است که در دکوراسیون ساختمان استفاده می شود. در این سبک پتینه کاری شابلون های مختلف به شکل نامنظم بر روی سطح قرار داده می شود ، بعد  با مواد تکسچر آن ها را  می پوشانیم. در مرحله آخر  رنگ های  اکرولیک را  در هم محو کرده و به شکل هنرمندانه طرحی برجسته را بر روی دیوار ایجاد می کنیم.

آموزش پتینه کاری توسط گروه پتینه کار حرفه ای الهه پیروز ، با بیش از ۸ سال تجربه و انواع نمونه طرح های داخلی و خارجی بسیار متنوع

بافت استاکو

 امروزه تکنیک برجسته سازی با استاکو در میان مردم طرفداران زیادی دارد. استاکو در واقع یک هنر روسی است که با استفاده از خمیر استاکو،ماله و پولیش می توانیم طرح های برجسته و دکوراتیو زیبایی را خلق کنیم.

بافت اکسید

در پتینه اکسید با استفاده از تکنیک های خاصی می توان یک بیس ساده را تبدیل به نمای اکسید آهن کرد. برای پیاده سازی این نوع پتینه ایتالیایی با استفاده از رنگ اکرولیک، قلم و ماله، تکسچر بافتی متفاوت و جذاب  بر روی دیوار می توان ایجاد کرد.

  • پتینه کهنه کاری

پتینه کهنه کاری هنری است که با بازی رنگ ها می توان به هر جسمی رنگ و بوی قدیمی و کهنه داد. در این روش با استفاده از رنگ های کهنه کاری  اشیا را به شکل آنتیک وقدیمی تبدیل می کنیم.

  • پتینه طرح سنگ

در مبحث آموزش پتینه روی دیوار یکی دیگر از سبک های زیبا طرح سنگ است. شاید دیوارهای مرمری شکل را در بعضی ساختمان ها دیده باشید و در نگاه اول  آن ها ممکن است که مثل سنگ طبیعی به نظر برسند. ولی جالب است بدانید که این دیوارها با پتینه طرح سنگ رنگ آمیزی شده اند. در این هنر با استفاده از رنگ های خاصی جلوه‌ای منحصر به فرد به دیوار می بخشند و ظاهر کلی بافت آنها را تغییرمی دهند. پتینه طرح سنگ در سه نوع مرمر ماربل بوک مچ اجرا می شود که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند و اغلب در ساختمان های لاکچری استفاده می شوند.

در پتینه طرح سنگ با رنگ های مشابه با رنگ سنگ طبیعی، این طرح ها روی سطوح کپی می شوند و با ایجاد رگ هایی طرحی مشابه با طرح سنگ طبیعی ایجاد می شود.

 

برای آشنایی بیشتر با پتینه طرح سنگ میتوانید مقاله  پتینه طرح سنگ  را مطالعه کنید.

  • پتینه ورق

ورق طلا یکی از جدیدترین متریال های تزیینی است که جهت جلوه  بخشیدن و زیبایی بیشتر در بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. این ورق از متریال پایه فلز ساخته شده است که از جنس طلا نبوده و به دلیل اینکه  رنگ و براقیت آن مشابه طلا است، به نام ورق طلا شناخته می شود.بزرگترین مشکلی که پتینه کاران  در هنگام استفاده از این ورق با آن روبرو می شوند، این است که امکان اکسید شدن و تغییر رنگ  سریع آن وجود دارد. این ورق ها بسیار نازک هستند  و به همین دلیل ممکن است دچار آسیب شوند و همچنین با رطوبت به سرعت واکنش دهند. بنابر این حتما برای جلوگیری از اکسید شدن آن هرگز در معرض رطوبت و  باد ورق ها را قرار ندهید.

آموزش پتینه روی دیوار پتینه میکروسمنت
  • پتینه میکروسمنت

پتینه میکروسمنت از نوعی سیمان ساخته شده که برای پوشش انواع سطوح استفاده می شود. این پتینه بر روی انواع سطوح مانند گچ، سنگ، سرامیک، سیمان و هر پوشش دیگری قابل اجرا است. استفاده از این تکنیک باعث می شود که به سطح بافت بتنی بدهد  و از میکروسمنت  می توان در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان  استفاده کرد.

 

  •  پتینه  روغنی

در این پتینه برای زیباسازی سطوح از مواد روغنی یا همان رنگ روغن استفاده می کنند. رنگ های روغنی در بازار به انواع نیمه مات، نیمه براق،براق دسته بندی می شود که معمولا نوع براق آن برای سطوح چوبی استفاده می شود.

آموزش پتینه روی دیوار تکنیک پتینه اسفنجی روی دیوار
  • پتینه اسفنجی

پتینه اسفنجی یکی از ساده ترین و در عین حال زیباترین روش های ایجاد طرح روی دیوار است. در این نوع هنر ابتدا زمینه دیوار را رنگ آمیزی کنید، سپس یک تکه اسفنج را به رنگ آغشته کرده و به شکل ضربه ای به دیوار بزنید.استفاده از اسفنج سطح دیوار را برجسته کرده و به همین دلیل برای رنگ آمیزی سطوح ناهموار مناسب است. تکنیک پتینه اسفنجی به راحتی می تواند ایرادهای جزئی را پنهان کند.

بهترین آموزشگاه پتینه دیواری

آموزشگاه هنری الهه پیروز یکی از بهترین آموزشگاه های پتینه در مشهد می باشد. این موسسه به دلیل استفاده از اساتید حرفه ای  توانسته است در زمینه آموزش پتینه روی دیوار  به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند،به طوری که  بسیاری از هنرجویان این آموزشگاه بعد از دریافت مدرک فنی حرفه ای به سرعت وارد بازار کار می شوند. این آموزشگاه همواره سعی می کند تا تمام تکنیک ها را با بهترین متد و به صورت کاملا عملی به هنر جویان آموزش دهد. اگر قصد دارید که یکی از هنرهای پولساز و همچنین زیبا را یاد بگیرید، با شماره های زیر تماس بگیرید تا پرسنل ما در زمینه ثبت نام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما بگذارند.

 

مزایای مدرک پتینه کاری

مزایای مدرک پتینه در آموزش پتینه روی دیوار

  1. مدرک معتبر بین المللی براساس سرفصل های سازمان جهانی ILO
  2. جایگزین مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل
  3. امکان تدریس در آموزشگاه های آزاد
  4. جهت استفاده از تسهیلات خود اشتغالی
  5. الزامی جهت دریافت پروانه کسب در مشاغل مرتبط
  6. استفاده از گواهی نامه مهارت به جهت مهاجرت واعزام نیروی کار به خارج از کشور
  7. استفاده از مدرک جهت صدور ویزا کاری
  8. امکان جذب سریع تر در شرکت ها و موسسات

آموزش پتینه روی دیوار – معرفی دوره های نقاشی و پتینه کاری

در آموزشگاه هنری الهه پیروز انواع دوره های نقاشی و تکنیک های پتینه کاری بصورت تخصصی طی یک دوره جامع و صد در صد عملی انجام می شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر به معرفی سرفصل های دوره های برگزار شده در این آموزشگاه می پردازیم.

 

دوره پتینه جامع ساختمان

هنرجویان گرامی می توانند تمام تکنیک های پتینه ساختمان را زیر نظر استاد الهه پیروز به صورت عملی و تخصصی فرا بگیرند. پس از اتمام دوره پتینه کاری، کارآموزان مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت می کنند که برای رزومه آن ها بسیار مفید خواهد بود. در این قسمت به سرفصل های دوره پتینه جامع ساختمان  اشاره خواهیم کرد.

  1. شناخت متریال
  2. شناحت زیر سازها
  3. ورق طلا بلوکه
  4. ورق طلا استیکر
  5. ورق طلا ابزار
  6. چینی کاری
  7. پتینه ایتالیایی
  8. کالچه
  9. مارکوپولو
  10. ولوت
  11. کهنه کاری
  12. صدفی کاری
  13. پتینه ابزار
  14. کار با پودر طلا
  15. استخوانی
  16. طرح چوب
  17. پتینه روغنی
  18. پتینه برجسته
  19. فیکساتیو مقدماتی
  20. فیکساتیو پیشرفته
  21. آبکاری
  22. تاثیر مواد برهم
  23. طرح سنگ مرمر
  24. پتینه مرجانی
  25. بافت سازی
  26. تاچ
  27. طرح آجر
  28. کالرواش
  29. سیاه قلم کاری
  30. استاکو
  31. میکروسمنت
  32. لندن کاری
آموزش پتینه کاری روی دیوار صفر تا صد دوره نقاشی روی دیوار

دوره نقاشی روی دیوار

در این آکادمی هنری انواع سبک های نقاشی روی دیوار زیر نظر استاد الهه پیروز به هنر جویان به صورت عملی آموزش داده می شود که پس از یادگیری این هنر می توانند وارد بازار کار شوند و  درآمد خوبی کسب کنند.

  1. زیرسازی
  2. شناخت متریال
  3. افکت سازی
  4. زیرسازی ورق طلا
  5. نحوه اجرا ورق طلا
  6. نقاشی روی ورق طلا
  7. نحوه انتقال طرح
  8. قاشی ریسه و شاخه گل
  9. نقاشی موتیف سه بعدی
  10. موتیف فلت
  11. کار با استنسیل
  12. نقاشی با پودر طلا
  13. تثبیت کننده های نقاشی
  14. نحوه سایه پردازی

دوره نقاشی برجسته یاگچبری مدرن

علاقه مندان به نقاشی برجسته می توانند با ثبت نام در این دوره با تکنیک های گچبری مدرن آشنا شده و به صورت کاملا عملی سرفصل ها را یاد بگیرند. در این بخش جهت آشنایی بیشتر به عناوین سرفصل های دوره نقاشی برجسته اشاره می کنیم.

۱. زیرسازی

۲.بافت سازی

۳.نحوه انتقال طرح

۴.پایه گزاری

۵.آرماتوربندی

ساخت خمیر

۷.اجرا طرح گل

۸.اجرا طرح حیوانات

۹.اجرا طرح موتیف

۱۰.رنگ آمیزی

۱۱.فینیشینگ

هزینه دوره آموزش پتینه در تهران

  1. شهریه دوره پتینه جامع ساختمان-۶ میلیون تومان
  2. شهریه دوره نقاشی روی دیوار-۷ میلیون تومان
  3. شهریه دوره نقش برجسته یا گچبری مدرن-۸ میلیون تومان

جهت آشنایی با هنر پتینه کاری مطالعه این مقاله توصیه می‌شود.

سوالات رایج

بله. پس از اتمام دوره می توانید مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کرده و در بازار کار فعالیت کنید.

بله.شما پس از اتمام دوره آموزشی به راحتی می توانید  با تیم حرفه ای الهه پیروز در پروژه های مختلف حضور داشته و فعالیت کنید.

این گروه در شهرهای بزرگ ایران پروژه های زیادی را به انجام رسانده است. برای اطلاع بیشتر به صفحه نمونه کارها مراجعه کنید.

  1. قلمو یا برس نقاشی ساختمان
  2. غلطک و سینی رنگ
  3. انواع کاردک
  4. سنباده مخصوص
امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*